We use cookies on this site to provide you with the best experience.
Advantages of Current Account in Raif


The current account in the bank will help to quickly and without significant cost of commission fees to carry out transfers in Ukraine and abroad, as well as receive funds in this regard from individuals and legal entities.
Retirees and recipients of social assistance have the opportunity to open a current account to receive all payments to Raiffeisen Bank on preferential terms. Receiving pensions and cash assistance at Raiffeisen Bank.
Current account operations are carried out at any branch of Raiffeisen Bank regardless of where the account was opened.
How to open a current account
Tariffs
100 UAH,.for package holders - 50 UAH
Free of charge
- Cash advance from a current account
-
national currency —0,75% of the amount, but no less than 25 UAH.
foreign currency —0,75% of the amount, but no less then 1 USD/EUR/GBP
- Money transfer
-
national currency — 1% of the amount, but no less than 25 UAH., and no more than 1 000 UAH.
foreign currency to another bank — 0,75% of the amount, but no less than 20 USD/EUR/GBР, and no more than 500 USD/EUR/GBР
- Monthly account servicing fee
-
Free of charge
- Inactive account fee (monthly)
-
for accounts in UAH - 30 UAH, for accounts in foreign currency - none
- Providing of an official certificate of account status
-
100 UAH - using the MyRaif system or contacting the Bank's Information Center
150 UAH - in the network of Bank branches
-
*Inactive is a current account on which the following operations have not been carried out for 6 or more months: deposit of funds, withdrawal of cash, non-cash payment of goods and services, non-cash transfer of funds.
Announcement regarding changes to the conditions for servicing accounts of private individuals in foreign currency from October, 26, 2022.
The details for the transfer
to customer accounts - individuals in the SWIFT system
|
ПОПЕРЕДЖЕННЯ клієнтам – фізичним особам при користуванні послугою відкриття та ведення поточного рахунку
Послуга відкриття та ведення поточних рахунків фізичних осіб (далі – банківська послуга) надається АТ «Райффайзен Банк» (далі – Банк) на умовах Договору банківського обслуговування (далі –Договір). Договір банківського обслуговування є договором приєднання (стаття 634 Цивільного кодексу України) та складається з публічної пропозиції, заяви про акцепт публічної пропозиції/угоди, «Правил банківського обслуговування фізичних осіб в АТ «Райффайзен Банк», тарифів Банку та заяви про відкриття та ведення поточного рахунку.
У разі невиконання або неналежного виконання клієнтом зобов'язань за Договором, клієнт несе відповідальність згідно з законодавством України та умовами Договору.
Можливі наслідки для клієнта в разі користування банківською послугою або невиконання ним обов'язків згідно з Договором про надання цієї банківської послуги визначається Статтею 1 Розділу 9 Правил банківського обслуговування фізичних осіб.
Банку забороняється вимагати від клієнта придбання будь-яких товарів чи послуг від Банку або спорідненої чи пов'язаної з ним особи як обов'язкову умову надання послуги відкриття та ведення поточного рахунку (крім надання пакета банківських послуг).
Банк не має права вносити зміни до укладеної з клієнтом заяви про відкриття та ведення поточного рахунку в односторонньому порядку, якщо інше не встановлено Договором або законом.
Клієнт може відмовитися від отримання рекламних матеріалів засобами дистанційних каналів комунікації.
Useful information
Rules for banking of individuals
Application for acceptance of Public Offer/Agreement.
Application for acceptance of Public Offer/Agreement.
Standard form of the Application for opening and keeping Current account.
Standard form of the Application for opening and keeping Current account “For payments”|.
Standard form of the Application for opening and keeping “Pension” Current account.
- The original of your passport or other identification document.
- The original of your identification number or the relevant passport of the State Tax Service in your passport.
- For non-residents - a document confirming the place of residence.
Yes. We invite you to use the services of a bank for opening and servicing current accounts - in national and foreign currencies (US dollars, Euros and British Pounds Sterling).
- in the Raiffeisen Online application - Billing;
- in the contract;
- on the website of the respective organization (for SWIFT transfers).
Controlling account status is most convenient with the Internet banking Raiffeisen Online for private individuals access to which is provided free of charge.
When you open a current account, it is automatically connected to the text messaging service (SMS or Push) for the Financial number regarding the account transactions.
The text messaging service is provided free of charge for all the transactions with the current accounts.
The Customer shall have the right to withdraw from the Application and initiate the closing of the Account on condition of complete repayment of the debt to the Bank, including the Loan and interest for the use of the Loan (if granted), and on condition that the funds placed on the Account are not frozen, or financial transactions under such Account are not suspended according to the law on financial monitoring. For this purpose, the Customer shall file an application (notice) in the Bank’s branch, and via the Call Center of Raiffeisen Online System if balance of funds on the Account is not available.
It is possible to close the account by calling the Bank's Information Center (0 800 500 500) or by making a request to the Raiffeisen Online chat. Details.
For calls from abroad: +38-044-230-99-98 (according to the operator's tariffs) or [email protected] (free with Skype).
News
All newsGet up to 30% cashback for purchases with your ATB card from Raiffeisen Bank
-25% discount on accommodation at Radisson Odesa Hotel with your premium Visa card from Raiffeisen Bank
Plan your trip having the benefit!