Відновлюємо роботу після карантину #3 | Raiffeisen Bank Aval Відновлюємо роботу після карантину #4 | Raiffeisen Bank Aval
Новий зручний застосунок MyRaif
Завантажити Завантажити
Увійти Перекази та Платежі
Відновлюємо роботу після карантину #13 | Raiffeisen Bank Aval Відновлюємо роботу після карантину #14 | Raiffeisen Bank Aval Відновлюємо роботу після карантину #15 | Raiffeisen Bank Aval Відновлюємо роботу після карантину #16 | Raiffeisen Bank Aval Відновлюємо роботу після карантину #17 | Raiffeisen Bank Aval Відновлюємо роботу після карантину #18 | Raiffeisen Bank Aval
Ukr
22 Червня 2020

Відновлюємо роботу після карантину

Уряд послабив карантинні обмеження, і підприємці почали поступово відновлювати свою роботу. Залежно від виду діяльності власники виводять на робочі місця частину своїх працівників або весь штат. Цей процес повинен бути правильно документально оформлений, бо ж відновлення роботи відбувається не само по собі. 

Поновлення роботи стало можливим, тому що постановою КМУ від 04.05.2020 р. № 343 послаблено карантинні обмеження. Відновлюючи свою діяльність, ФОП повинні приділити увагу двом моментам: порядку відкриття свого об’єкта та оформленню початку роботи працівників. Оскільки робота почалася до моменту офіційного закінчення карантину, потрібно оформити відповідні документи.

Відкриваємо об’єкт

Для відкриття об’єкта потрібно видати розпорядження, тому що закриваючи його на карантин, ФОП мав видати відповідне розпорядження. Із розпорядженням про поновлення роботи повинні ознайомитись всі працівники під підпис. Якщо ФОП вирішить тимчасово змінити режим роботи, необхідно це прописати в розпорядженні, а на фасаді об’єкта розмістити оголошення про новий режим роботи (якщо він тимчасово змінений).

Окрім розпорядження про відкриття об’єкта, ФОП повинен розробити Положення про роботу під час карантину. В цьому документі відображаються особливості обслуговування покупців (клієнтів) та порядок оброблення приміщення відповідно до встановлених норм. Для розробки Положення рекомендуємо використовувати рекомендації Головного державного санітарного лікаря України, викладені у відповідних постановах від 09.05.2020 р., для свого виду діяльності. Положення необхідно затвердити розпорядженням та ознайомити із ним під підпис працівників.

Оформлюємо вихід працівників

Багато хто з підприємців оформили своїм співробітникам так звані «карантинні» відпустки без збереження заробітної плати. Найчастіше працівник просив надати йому таку відпустку до завершення карантину. А деякі ФОП вимушені були оформити простій. Залежно від того, як було оформлено відсутність працівників на роботі, залежить і те, які документи необхідно оформляти.

Якщо була оформлена відпустка без збереження зарплати. Якщо ФОП поновлює діяльність до закінчення карантину, треба розуміти, як правильно оформити вихід працівників на роботу. Адже в трудовому законодавстві переривання відпустки без збереження зарплати за ініціативою роботодавця не передбачене. Відкликання із щорічної відпустки КЗпП передбачає, а от із «карантинної» – ні, тому що такий вид відпустки з’явився нещодавно. Що ж робити підприємцям в даному випадку?

Перш за все треба сповістити своїх працівників про те, що об’єкт (магазин, салон тощо) відкривається з певної дати, і поцікавитись, чи не бажають вони вийти на роботу (примусовий виклик неможливий). Вважаємо, що це можна зробити у зручний спосіб (телефоном, електронною поштою тощо). При цьому якихось кадрових документів, фіксуючих факт перемовин роботодавця із кожним співробітником, складати не потрібно. Підтвердженням тому, що працівник ознайомлений із тим, що об’єкт відкривається, буде зафіксований у розпорядженні про поновлення роботи підпис працівника. Розписатися в ньому мають всі співробітники, а не тільки ті, що виходять на роботу (якщо ФОП прийме рішення поступово поновлювати свою діяльність).

А от бажання вийти на роботу достроково до закінчення «карантинної» відпустки зафіксувати треба окремо для кожного. Тож працівники, яких ви плануєте вивести на роботу, повинні написати вам заяву с проханням перервати відпустку без збереження зарплати. Після отримання заяв від спісробітників підприємець має видати розпорядження. Краще оформити окремо на кожного працівника. Але не буде порушенням і одне на всіх.

Якщо був оформлений простій. На відміну від порядку поновлення роботи для працівників, яким була оформлена відпустка без збереження заробітної плати, для виведення співробітників із простою підприємцю достатньо сповістити їх, що він планує з певної дати відновити діяльність, а також видати розпорядження, в якому вказати посаду та ПІБ тих працівників, для яких простій припиняється і які зобов’язані вийти на роботу з конкретної дати. Їм ніяких заяв про припинення простою писати не треба. З розпорядженням про відновлення роботи працівники повинні ознайомитись під підпис.