Як мотивувати персонал, який працює дистанційно #3 | Raiffeisen Bank Aval Як мотивувати персонал, який працює дистанційно #4 | Raiffeisen Bank Aval
Новий зручний застосунок MyRaif
Завантажити Завантажити
Увійти Перекази та Платежі
Як мотивувати персонал, який працює дистанційно #13 | Raiffeisen Bank Aval Як мотивувати персонал, який працює дистанційно #14 | Raiffeisen Bank Aval Як мотивувати персонал, який працює дистанційно #15 | Raiffeisen Bank Aval Як мотивувати персонал, який працює дистанційно #16 | Raiffeisen Bank Aval Як мотивувати персонал, який працює дистанційно #17 | Raiffeisen Bank Aval Як мотивувати персонал, який працює дистанційно #18 | Raiffeisen Bank Aval
Ukr
17 Березня 2021

Як мотивувати персонал, який працює дистанційно

Чимало бізнесів перевели своїх працівників на дистанційну чи гібридну форму роботи. Це змусило компанії замислитися над новими способами мотивації та підтримання корпоративної культури. 


Ми запитали у компаній-лідерів ринку, як вони «заряджають» своїх працівників у таких умовах. Можливо, запропоновані ними формати й програми допоможуть вам знайти цікаві рішення для збільшення залученості персоналу, що працює у форматі WFH (Working From Home).


Запровадження Wellbeing програм 

Це відносно новий напрям у сфері роботи з персоналом. Він має на меті підвищення добробуту кожного члена команди в різних напрямках: фізичне здоров’я та задоволеність, психологічний комфорт, фінансовий добробут, активна соціальна взаємодія.

«У компанії «Делойт» уже давно діє програма Well-being, в межах якої ми піклуємося про фізичне та ментальне здоров’я співробітників. Ще у 2017 році започаткували практику медитації в офісі та проводили виїзні ретрити. У режимі віддаленої роботи наші медитації перемістились у Zoom. Також нещодавно ми почали співпрацювати з Wellbeing Company, і тепер  делойтівці можуть звернутися за психологічною консультацією до професіонала. Окрім того, допомагаємо отримувати знання та інструменти з керування своєю наповненістю й підтримкою ресурсного стану. Кілька останніх місяців ми проводили вебінари «Майстерня ресурсності: як наповнювати себе енергією» з експертами організації Mental Health for Business. А ще двічі на тиждень займаємося пілатесом із тренером онлайн», – розповідає Інна Стюпан, Talent Business Partner «Делойт» в Україні».

В ІТ-компанії ЕРАМ запровадили спеціальні програми з підтримання здоров’я, онлайн-зустрічі з експертами з можливістю поставити нагальні питання. Також закупили спеціальне медичне обладнання, яке фахівці можуть орендувати за потреби кисневої терапії для себе чи своїх близьких. Запустили сервіс психологічного та коучингового консультування для покращення ментального здоров'я та підвищення добробуту спеціалістів.

Директор з управління персоналом та розвитку організації компанії «Київстар» Оксана Олійник зазначає, що після кількох опитувань колективу розробили спеціальну програму NO STRESS, яка, зокрема, включає можливість звернутися до корпоративного психолога, щоб налаштуватися на максимально комфортну й ефективну діяльність у нових реаліях.

«Також ми забезпечили традиційне для нашої компанії медичне страхування та страхування від нещасного випадку, а за потреби організовуємо тестування колег на COVID-19 та надаємо матеріальну допомогу у випадку захворювання співробітників чи членів їхніх сімей», – ділиться Оксана Олійник.

Керівниця департаменту управління персоналом та корпоративної соціальної відповідальності European Business Association (ЕВА) Тетяна Карельська зазначає, що вони також почали розвивати Wellbeing-напрямок, а з початком локдауну активували для всіх нових співробітників медичну страховку, хоча, за правилами, її отримують лише після випробувального терміну. Але для Асоціації було пріоритетним відчуття захищеності та безпеки працівників.


Активна комунікація

 «Комунікуйте!» – цей принцип є одним із ключових в умовах WFH. Регулярна комунікація дозволяє зрозуміти, як ідуть справи в компанії, зміцнює впевненість у завтрашньому дні, дає відчуття піклування та підтримку.

«Ми регулярно проводимо різнопланові дослідження в колективі, ділимося позитивними фото у внутрішній групі, збираємося онлайн та обговорюємо результати роботи, щоб люди бачили, що все гаразд, – зазначає Тетяна Карельська. – HR-менеджери та керівники команд регулярно телефонують працівникам, щоб довідатися, як вони почуваються, чи є якісь труднощі тощо. Особливо важливі такі дзвінки для нових працівників та молодшого персоналу. Щоб ефективно працювати, важливо розуміти стан людей, їхню мотивацію. Жоден тімбілдинг не дасть результатів, якщо не буде додаткової персональної роботи з людьми».

«Ми перемістили онлайн наш «Thank you board», де дякуємо колегам за чудово виконану роботу. Це класний інструмент для підтримки і мотивації. Також започаткували щотижневий дайджест головних новин компанії, у якому розповідаємо про наші активності, нагадуємо правила безпечної роботи в офісі, ділимося знаннями, інформуємо щодо змін чи нововведень», – розповідає Інна Стюпан.

А директорка з корпоративних зав’язків «Київстар» Ганна Захараш додає: «Щойно компанія перейшла на дистанційну роботу, ми розпочали щотижневі «Прямі лінії з СЕО», під час яких президент «Київстар» Олександр Комаров розповідав про стан справ в компанії і в режимі «наживо» відповідав на запитання колег. Згодом, коли співробітники адаптувалися до нового формату роботи, такі зустрічі стали проводитися раз на два тижні. А раз на місяць виходить СЕО, де зустрічається особисто з різними цікавими спікерами та спілкується з ними. Його гостями вже були Михайло Рогальський, Василь Вірастюк, Сергій Бабкін та інші. Також регулярно проводимо конкурси з розіграшом призів на платформі Workplace».


Допомога з організацією дистанційної роботи

Актуальним питанням за умов WFH для багатьох стала організація віддаленого робочого місця. Компанії з радістю діляться успішними кейсами.

Так, Оксана Олійник розповідає, що за потреби співробітники «Київстар» можуть взяти додому оргтехніку, офісні меблі: столи та стільці, а також отримати необхідні для роботи матеріали.

Подібна практика є й у ЕРАМ. Окрім цього, компанія надала співробітникам разову матеріальну підтримку для додаткового облаштування робочого місця вдома. Також працівники отримали поради, як організувати свій час та простір для ефективної роботи в домашніх умовах, налагодити комунікацію в командах. Більше того, в компанії організували захід Social Mentoring For Kids, який підтримував працюючих батьків, забезпечуючи дозвілля для дітей.

Тетяна Карельська ділиться кейсом ЕВА: «Ми дозволили людям працювати, як вони хочуть та де хочуть. Головне, щоб у ключовий час з 10 до 17 години були на зв’язку. До прикладу, одна працівниця місяць працювала з-за кордону, хоча раніше ми навряд чи дозволили б їй таке. І це надзвичайно цінно для людей, оскільки не має значення, де ти працюєш, головне – результат. Людям, яким складно працювати вдома, ми дали можливість повернутися до офісу».


Участь персоналу в соціальних ініціативах

Під час пандемії коронавірусу люди стали особливо чутливими до соціальної відповідальності бізнесу. Запуск та підтримка соціальних і благодійних проектів стали одним із факторів підвищення лояльності до брендів. Зокрема й до бренду роботодавця.

До прикладу, «Київстар» продовжив програми корпоративного волонтерства, які розвиває протягом 15 років. «У грудні ми провели «Марафон добрих справ», співробітники на вибір могли стати донорами крові, провести лекцію для підлітків у межах взаємодії з Асоціацією Наставництва для Дітей та Молоді, оплатити чек для літніх людей, підтримати проект «Дитяча надія» та перерахувати гроші на боротьбу з раком або зробити будь-яку іншу добру справу. Учасники марафону ділилися звітами на Workplace і залучали до участі колег», – розповідає про кейс Ганна Захараш.

Працівники ЕРАМ долучаються до корпоративного волонтерства та допомагають фондам ЮНІСЕФ, «Таблеточки», Мальтійській службі та ін. І, як зазначає Наталя Колядко, це сприяє збільшенню рівня залученості персоналу.

Компанія «Делойт» в Україні щороку проводить в офісі «День лимонаду» на підтримку БФ «Таблеточки». У 2020-му, попри неможливість фізичної зустрічі, влаштували «Тиждень лимонаду», в рамках якого протягом тижня проводили онлайн різні активності для співробітників та їхніх дітей (ділилися рецептами улюблених лимонадів у флешмобі «Лимонадний бум», створювали аплікації з дітками під час онлайн майстер-класу, тепло поспілкувалися в колі делойтівців на Zoom-вікторині). Та найголовніше – зібрали майже 33 тис. грн.


Підтримуючі заходи

 Наталя Колядко розповідає, що навесні 2020 року топ-менеджери ЕРАМ прийняли рішення знизити рівень своїх компенсацій, продемонструвавши командний дух і згуртованість, від якої залежало, як компанія впорається з викликами. Водночас тут не відмовилися від перегляду компенсацій фахівців та менеджерів, втім, дещо змістивши його терміни.

В ЕВА, до прикладу, провели програму менторства. Менторами були колеги, що працюють більше 4 років – від менеджерів до виконавчої директорки, а ментором міг стати кожен охочий – від асистента до менеджера. Як зазначає Тетяна Карельська, в цій програмі взяла участь третина працівників Асоціації.


Онлайн-святкування різноманітних подій

Новий формат роботи переніс в онлайн проведення святкових та командоутворюючих заходів. До прикладу, в ЕВА для працівників проводили кулінарні майстер-класи, різноманітні лекції тощо. Хоча, як зазначає Тетяна Карельська, віртуальні тімбілдинги у команді не користувались популярныстю. Людям хочеться живого спілкування. Тому ми радимо також враховувати цей момент, плануючи заходи для вашої команди.

А от ЕРАМ вдалося об’єднати на віртуальному майданчику 9 тис. українських спеціалістів та відсвяткувати 15-річчя компанії. Наталя Колядко розповідає, що замість звичного корпоративу розробили серію заходів, які створили святкову атмосферу і викликали відчуття приналежності. Зокрема, інтерактивне радіо ЕРАМ, «живі» відеоінтерв'ю, BirthdayTalk з топ-менеджерами компанії.

«Карантин – не привід сумувати вдома. Щоб додати святкового настрою, напередодні новорічних свят різні департаменти влаштовували вечірки, інтелектуальні ігри, квести і дискусії в Zoom. Крім того, кожен наш співробітник отримав приємний подарунок від компанії з доставкою до дверей оселі. Також у період свят ми провели спеціальний партнерський онлайн-кінопоказ соціальних короткометражок «Дивись українське» для співробітників та їхніх сімей», – ділиться кейсами Інна Стюпан.

«У 2020 році вперше в онлайн пройшло «Сузір'я Київстар», проект, у якому підбиваються підсумки роботи команди, відзначаються і нагороджуються співробітники, чий внесок в результат компанії був особливо помітним у попередньому році. Це була масштабна подія за участі понад 3500 співробітників. В листопаді відбувся ще один масштабний онлайн-івент «Форум лідерів Київстар 2020 року», в рамках якого топ-менеджмент компанії ділився зі співробітниками стратегією «Київстар». Кожен з відповідальних директорів департаментів презентував свій стратегічний напрямок, для цього вони проводили панельні дискусії, презентували скрайбінг-ролики та різні інтерактиви. Звісно ж, свій день народження та Новий рік компанія теж святкувала онлайн. Проте подарунки співробітники отримали реальні», – підкреслює Ганна Захараш.

Кейси, якими поділилися компанії, свідчать, що зміцнювати командний дух та підтримувати корпоративну культуру можна навіть в умовах роботи онлайн.