Смартфон замість POS-терміналу #3 | Raiffeisen Bank Aval Смартфон замість POS-терміналу #4 | Raiffeisen Bank Aval
Новий зручний застосунок MyRaif
Завантажити Завантажити
Увійти Перекази та Платежі
Смартфон замість POS-терміналу #13 | Raiffeisen Bank Aval Смартфон замість POS-терміналу #14 | Raiffeisen Bank Aval Смартфон замість POS-терміналу #15 | Raiffeisen Bank Aval Смартфон замість POS-терміналу #16 | Raiffeisen Bank Aval Смартфон замість POS-терміналу #17 | Raiffeisen Bank Aval Смартфон замість POS-терміналу #18 | Raiffeisen Bank Aval
Ukr
22 Грудня 2020

Смартфон замість POS-терміналу

Платіжний термінал тепер із легкістю можна замінити смартфоном. Це дозволяє технологія Tap to Phone. Це зручний інструмент для торгівельного бізнесу.


В Україні та країнах СНД і Південно-Східної Європи технологія Tap to Phone вперше була презентована влітку 2019 року. Вона вже стрімко набула популярності в сусідній Білорусі. А активність її використання в Україні, очевидно, буде залежати від динаміки зростання безконтактних розрахунків. Під час пандемії COVID-19 клієнти все більше надають перевагу безконтактним платежам і можливості не стояти у чергах, уникати скупчення людей. Отже, чим більше на території магазину можливостей оплатити покупку, дистанціюючись від інших покупців, тим краще.

Представники малого та середнього бізнесу, зокрема пов’язаного із торгівлею, ХоРеКа та низкою послуг, найближчим часом зможуть використовувати смартфони замість звичних терміналів. Встановивши спеціальний мобільний додаток від банку, виконувати платіжні операції можна буде між двома смартфонами – технологія перетворює смартфон на базі Android на автономний POS-термінал.


Що зміниться з переходом на Tap to Phone

Для покупців та клієнтів в плані технології оплати нічого не змінюється – так само, як вони сплачували безконтактною банківською карткою або пристроями з підтримкою NFC (смартфонами, смарт-годинниками, кільцями тощо), вони сплачуватимуть, приклавши пристрій до іншого смартфону. Свій смартфон покупцю необхідно буде просто прикласти до зворотної сторони смартфону, що виконує роль терміналу.

Що ж зміниться для підприємців? Зменшиться вартість послуг еквайрингу і спроститься підключення. Крім того, зникає потреба у технічному обслуговуванні терміналів, отже не потрібно витрачати на це кошти. Водночас за власне еквайринг підприємці сплачуватимуть комісію на звичайному ринковому рівні (2% від транзакції).

Для малого та середнього бізнесу нова технологія дає можливість оперативно, просто і дешево забезпечити магазин чи ресторан кількома точками прийому платежів. Особливо актуальна технологія, зокрема, для кур’єрської доставки, таксі, мобільних точок торгівлі. Насамперед додаток має встановити головний касир, а потім можна приєднувати до нього інших касирів (якими, відповідно, можуть бути кур’єри мережі або продавці торгових точок).

«Tap to Phone – перспективна технологія, попит на яку в Україні зростатиме зі збільшенням долі безконтактних карт. В країні ще багато розрахунків «пластиком» з магнітною полосою або чіпом. Безконтактних карт, за нашими оцінками, в Україні зараз не більше 60%. Але їх кількість постійно зростає», – зазначив Павло Хорошко, головний менеджер із розвитку еквайрингу Райффайзен Банку Аваль. Це означає, що поки що досить значна частина покупців не зможе у магазині розрахуватися своєю карткою, якщо продавець приймає оплату смартфоном. До того ж на рівні технологій ще не знайдено оптимальне рішення, як бути з необхідністю введення ПІН-коду. Не всім покупцям комфортно вводити ПІН-код на сторонньому смартфоні, тоді як до POS-терміналу, як до пристрою з великим ступенем захищеності транзакцій, всі вже звикли. «Потрібен час, щоб змінилася купівельна поведінка людей, вони мають зрозуміти і повірити, що це безпечно», – резюмує Павло Хорошко. Тим часом Райффайзен Банк Аваль рухається синхронно з ринком і оцінює потенційні витрати на те, щоб розробити і запропонувати клієнтам мобільний додаток, який забезпечить високий рівень захищеності транзакцій та персональних даних покупців.


Як це працює

Процедуру реєстрації в додатку виконує головний касир підприємства, який вказує свою email-адресу та телефон. Далі – проста процедура ініціалізації і активації через введення коду. Коли додаток активовано, він працює так само звично, як і термінал: вводиться необхідна сума до оплати, натискається кнопка «оплатити», а додаток запросить прикласти платіжний пристрій. Далі буде запропоновано обрати спосіб надання чека клієнту: SMS, email, через QR або вивести на екран. Додаток дозволяє відмінити оплату у поточному бізнес-дні. Транзакцію, яку необхідно скасувати, можна обрати з переліку усіх транзакцій поточного дня або знайти за допомогою пошуку за номером чека.

В наш час мобільні додатки максимально прості та зрозумілі у використанні, і встановити додаток, який забезпечить прийом платежів на смартфон, так само легко. Першим кроком необхідно укласти Договір на еквайрингове обслуговування з банком.

За даними Національного банку України, у вересні 2020 року для здійснення операцій в країні були використані 11,5 млн безконтактних карток. Це на 51% більше порівняно з січнем 2020 року. Враховуючи зростаючу популярність безконтактної оплати, вірогідність, що у суспільстві приживуться інструменти, які її спрощують, значна.