Amazon для бюджетників #3 | Raiffeisen Bank Aval Amazon для бюджетників #4 | Raiffeisen Bank Aval
Новий зручний застосунок MyRaif
Завантажити Завантажити
Увійти Перекази та Платежі
Amazon для бюджетників #13 | Raiffeisen Bank Aval Amazon для бюджетників #14 | Raiffeisen Bank Aval Amazon для бюджетників #15 | Raiffeisen Bank Aval Amazon для бюджетників #16 | Raiffeisen Bank Aval Amazon для бюджетників #17 | Raiffeisen Bank Aval Amazon для бюджетників #18 | Raiffeisen Bank Aval
Ukr
03 Липня 2019

Amazon для бюджетників

Наприкінці весни в пілотному режимі почав працювати інтернет-каталог товарів для державних замовників. За допомогою інтернет-каталогу державні замовники можуть у спрощеному режимі швидко здійснювати допорогові закупівлі.

Завдяки цій новації відбудеться значне скорочення часу на поставку замовлених товарів – на поставку відводиться п'ять днів з моменту замовлення. Наразі під час закупівлі через систему ProZorro може пройти понад 48 днів.

У рамках пілотного проекту поставки відбуваються лише для київських замовників. «Каталоги впроваджуються поступово, щоб ми могли отримати зворотний зв'язок від замовників та бізнесу і вдосконалити інструмент перед масштабуванням на всю Україну. Ми маємо пересвідчитися в тому, як працюють е-каталоги в реальних умовах», – розповів на презентації проекту перший заступник міністра економічного розвитку і торгівлі Максим Нефьодов. Після тестування та аналізу роботи нового інструменту каталоги будуть допрацьовані, а перелік товарів та географія замовників – розширені.

Як товари потрапляють до електронного каталогу?

Відбір постачальників до е-каталогу може здійснювати лише Адміністратор, тобто дві центральні закупівельні організації – ДУ «Професійні закупівлі» та ДП «Медичні закупівлі України». Перед тим як додати товар до е-каталогу, вони визначають очікувану вартість, характеристики, необхідні документи від учасника тощо. У замовників та постачальників також є можливість впливати на збільшення асортименту. Вони можуть заповнити спеціальну форму на сайті. А виробники можуть запропонувати додати до е-каталогу свій товар.

Що таке «профіль товару для електронного каталогу»?

Якщо максимально спростити, то профіль електронного товару є певним переліком характеристик, якісних та технічних, яким має відповідати предмет закупівлі.

Наприклад: ноутбук, розмір екрану не менше 15,6 дюймів, об’єм пам’яті не менше 16 Гб, об’єм жорсткого диску – не менше 1 Тб, гарантія не менше 36 місяців. Такі характеристики становитимуть профіль товару в е-каталозі.

Що будуть пропонувати в каталозі?

Е-каталог пропонує замовникам офісне устаткування та приладдя, машини для обробки даних, комп'ютерне обладнання, медичні матеріали, фармацевтичну продукцію. З часом адміністратори е-каталогу будуть додавати нові категорії товарів. Оголошення про нові категорії будуть публікуватися на сайті ProZorro.

На презентації е-каталогу чимало уваги приділили саме медичним та фармацевтичним продуктам. За словами в. о. міністра охорони здоров'я Уляни Супрун, проект буде мати найбільшу користь у сфері медичних препаратів, тому що ліки набагато більш стандартизовані. Зокрема, МОЗ активно інтегрує бази даних та розробляє систему централізованих закупівель. Так, 61% усіх медичних закупівель в регіонах – допорогові. Це понад 2 млрд грн. Тому значно зручніше було б їх проводити через готовий каталог продуктів.

У яких випадках замовники будуть використовувати електронний каталог?

Е-каталог не є обов’язковим інструментом для держзамовників. Наразі його використовують для невеликих закупівель, які не підпадають під дію Закону України «Про публічні закупівлі». Якщо замовник хоче полегшити собі роботу, то е-каталог буде дуже корисним: його створено для економії часу та ресурсів не тільки організатора закупівлі, але й постачальників.

Процес схожий на закупівлі через Amazon, коли замовник переглядає цінові пропозиції та обирає товар, а постачальник його надсилає. Державним замовникам лише потрібно обрати товар з тих, що є в наявності, та замовити його. Звіт за результатами закупівлі система формує автоматично.

Як постачальнику потрапити в каталог і які в цього переваги?

Бізнес економить час та ресурси для участі у тендерах: достатньо один раз пройти кваліфікацію, потрапити в електронний каталог та очікувати замовлень. Разом з новацією із замовника знімається адміністративне навантаження щодо оцінювання надійності постачальника. Щоб продавати через майданчики, постачальники проходять кваліфікацію у центральних закупівельних організацій – тобто Адміністраторів.

Спочатку кожна центральна закупівельна організація визначає ті категорії товарів, якими вона збирається торгувати. Вона оголошує через ProZorro набір в каталог певну групу товарів і публікує свої контакти. Будь-яка компанія-постачальник може надсилати свої товарні пропозиції і документи, які підтверджують спроможність постачати такі товари. Після цього відбувається кваліфікація і постачальника, і товарів.

ДП ProZorro вносить постачальника до бази і він через свій майданчик може подавати на кожен товар свої цінові пропозиції. Як тільки його цінова пропозиція обирається замовником, його інформують про це. Якщо умови постачання влаштовують усіх, оборудка закривається.