«Здорові Комунікації» для медичної галузі #3 | Raiffeisen Bank Aval «Здорові Комунікації» для медичної галузі #4 | Raiffeisen Bank Aval
Новий зручний застосунок MyRaif
Завантажити Завантажити
Увійти Перекази та Платежі
«Здорові Комунікації» для медичної галузі #13 | Raiffeisen Bank Aval «Здорові Комунікації» для медичної галузі #14 | Raiffeisen Bank Aval «Здорові Комунікації» для медичної галузі #15 | Raiffeisen Bank Aval «Здорові Комунікації» для медичної галузі #16 | Raiffeisen Bank Aval «Здорові Комунікації» для медичної галузі #17 | Raiffeisen Bank Aval «Здорові Комунікації» для медичної галузі #18 | Raiffeisen Bank Aval
Ukr
24 Березня 2021

«Здорові Комунікації» для медичної галузі

Як медичним установам та лікарям вибудовувати репутацію й розвивати бізнес, розповідає засновниця компанії «Здорові Комунікації» Наталія Тулінова. 


Ринок медичних послуг в Україні доволі насичений та висококонкурентний. Якщо говорити про приватні медичні заклади, сьогодні таких у столиці 907, з них 74% розміщені на правому березі, 26% – на лівому. Щоб бути успішним на цьому ринку, потрібні дієва бізнес-стратегія, хороша репутація, тактичні й стратегічні кроки, які дадуть можливість виділитися з-поміж конкурентів, а також готовність пропонувати клієнтам такі послуги та якість сервісу, за які їм захочеться проголосувати гаманцем.

Консалтингово-освітня агенція «Здорові Комунікації» була започаткована у 2013 році. Наразі в штаті працює 8 співробітників і ще 7 аудиторів, консультантів та тренерів залучені до різноманітних проектів на контрактній основі. Це унікальний інтелектуальний бізнес, аналогів якому в Україні немає. «Ми спеціалізуємося виключно на сфері медичних послуг. Розробили власну методологію діагностики сильних та слабких сторін медичних закладів, вивчення шляху пацієнта до медичної установи та оцінку мотивації співробітників (лікарів та іншого персоналу). Все це дозволяє нашим клієнтам зрозуміти, де знаходиться їхній потенціал та можливі загрози розвитку, – зазначає засновниця компанії Наталія Тулінова. – Окрім того, ми здійснюємо внутрішній аудит, розробляємо бізнес-стратегію, окремі рішення щодо пошуку комунікаційних територій бренду. Допомагаємо сформувати маркетинг та digital плани, а також проводимо освітні програми для власників та лікарів».


Цільова аудиторія

Якщо говорити про клієнтів, що найчастіше звертаються (чи мали б звернутися) за послугами до консалтерів, Наталія Тулінова виділяє три категорії:

  • компанії, що швидко зростають та мають потребу в систематизації процесів і покращенні технік залучення та утримання пацієнтів, «шліфування» процесу обслуговування;
  • компанії, що зіткнулися із загостренням кризових явищ як зовнішніх (поява та активізація сильного конкурента), так і внутрішніх (саботаж всередині команди, слабка ланка менеджменту тощо);
  • компанії, які мають запити на розробку окремих реанімаційних заходів: сервіс-буку, допомогу новій маркетинг-команді, трансформацію певних підрозділів та систем (оптимізація реєстратур, створення контакт-центру, проведення аудиту силами «таємний покупець») тощо.

«Ми співпрацюємо як з крупними гравцями ринку, так і з невеличкими компаніями зі складними спеціалізованими послугами, консультуємо лікарів-ФОП. Найбільш затребуваними цією нішевою категорією клієнтів є послуги зі створення бізнес-плану та розрахунку оптимальної фінансової моделі діяльності», – конкретизує пані Наталія.



Про бізнес-модель

Як зазначає засновниця «Здорових Комунікацій», на сьогодні в напрямку консалтингу медичних установ та проектної діяльності, спрямованої на підвищення репутаційного капіталу лікарів та медичних закладів у суспільстві, на покращення ефективних рішень в медичному середовищі, не працює жодна інша компанія в Україні.

«Так, є компанії, що проводять тренінги, різноманітні заходи для лікарів, є ті, хто створює проекти відкриття клінік. Ми ж надаємо повний спектр експертних послуг, починаючи від консалтингових та освітніх і закінчуючи соціальними ініціативами для медиків та пацієнтів. Ми постійно тримаємо в полі зору головну ціль проекту та можемо бути корисними в додаткових опціях співпраці», – описує бізнес-модель Наталія Тулінова.

Як приклад комплексного підходу до вирішення задач клієнтів засновниця «Здорових Комунікацій» наводить наступний кейс: «Ми проводили аналіз ринку міста Черкаси, де вивчали та моделювали медичну стратегію послуг для нового медичного центру. Наші експерти досконально вивчили структуру захворювань в області, структуру поточних звернень в медичні заклади, наявність медичних кадрів за певними спеціалізаціями, а також фінансові потоки в комерційні та державні установи від пацієнта та за пацієнта. Такий аналіз дозволив розробити якісне і максимально конкретизоване технічне завдання на проект клініки та підготуватись до відкриття нового і сучасного консультативно-діагностично-хірургічного лідера, який найближчим часом з’явиться в області».


Міжнародна співпраця

Останнім часом, за словами Наталії, збільшилася кількість запитів на проектну діяльність з міжнародними партнерами та донорами. Так, у 2019 році, реалізовуючи крупний 5-місячний проект з розбудови мережі клінік в м. Дніпрі, агенція «Здорові Комунікації» отримала статус кваліфікованого партнера Європейського банку реконструкції та розвитку (ЄБРР). А напередодні карантину разом з UNICEF розробила проект, який почав своє активне життя в соціумі та відомий багатьом українцям під хештегом #дякуюлікарю.

«Зараз на замовлення МОЗ та за навчальними планами Українського католицького університету (УКУ) ми розробляємо курс з цифрової грамотності в медичній сфері, що фінансується UNICEF. Він складатиметься з двох етапів. Перший – це 10 коротких серій навчального характеру на «Дія.Цифрова освіта». Другий – поглиблення знань з дисциплін по набуттю навичок цифрової комунікації в медицині. Також маємо проекти з німецьким донором GIZ про комунікацію для 14 амбулаторій у Кривому Розі. Окрім того, я запрошений лектор і викладаю в Києво-Могилянській академії», – зазначає Наталія Тулінова.


COVID-19та медична галузь

Напевно, немає жодної галузі, яка б в той чи інший спосіб не зазнала впливу пандемії коронавірусу COVID-19. Медична галузь – то взагалі лідер. «Чимало компаній, що працюють в галузі медицини, почали з травня динамічно зростати і розвиватися. Дехто зіткнувся зі складнощами невідповідності потребам користувачів послуг, пацієнтів. Разом з клієнтами, що прагнули розвитку та змін, розвивалися й ми, – підкреслює засновниця агенції «Здорові Комунікації». – В сектор заходять як нові гравці, так і ті, хто вже зацікавлений в розширенні існуючих потужностей».

Наша співрозмовниця підкреслює, що пандемія розвинула нові сфери діагностики та послуг, внесла корективи в існуючі. Приміром, скоротила перебування пацієнтів у денному стаціонарі, але збільшила кількість виїзних послуг, змінила в бік збільшення кількість звернень за пластичними операціями та скоротила кількість дитячих спеціалізованих прийомів у вузьких спеціалістів. Зростає попит на консультації невропатологів та алергологів, а також кількість візитів до кардіологів та дерматологів, що спричинено супутніми патологіями після COVID-19.

«Очевидно, що надалі зростатиме кількість онлайн-консультувань. Цей вид послуг набуватиме поширення та більш глибокого проникнення в різні куточки країни. Все більший інтерес у клієнтів викликає ніша корпоративних послуг та організація комплексних послуг за містом, куди все частіше люди хочуть виїжджати, враховуючі зміни та віддалену роботу, – розповідає Наталія Тулінова про тенденції та тренди на ринку медичних послуг. – Якщо ж говорити загалом про сам ринок, то він розвивається надзвичайно стрімко. Це створює кадровий голод та необхідність у нових навичках лікарів».

Також наша співрозмовниця висловлює сподівання, що невдовзі якісний медичний сервіс стане нормою, і цифрова медицина стане частиною цього добре спланованого сервісу, а не лише окремі дії окремих людей в закладі будуть ототожнюватись з високим рівнем обслуговування.


Співпраця з Райффайзен Банком Аваль

 З 2018 року консалтингово-освітня агенція «Здорові Комунікації» є клієнтом Райффайзен Банку Аваль. «Я користуюся корпоративним рахунком в онлайн та мобільному додатку, також розглядаю можливість відкриття депозитної лінії. Якістю та рівнем послуг, що надаються юридичним особам, дуже задоволена. Продовжуватиму й надалі співпрацювати з банком, тому що статус преміум-клієнта та всі привілеї, що він надає, дійсно прикрашають моє життя», – підкреслює Наталія Тулінова.