Як використати карантин для підсилення команди #3 | Raiffeisen Bank Aval Як використати карантин для підсилення команди #4 | Raiffeisen Bank Aval
Новий зручний застосунок MyRaif
Завантажити Завантажити
Увійти Перекази та Платежі
Як використати карантин для підсилення команди #13 | Raiffeisen Bank Aval Як використати карантин для підсилення команди #14 | Raiffeisen Bank Aval Як використати карантин для підсилення команди #15 | Raiffeisen Bank Aval Як використати карантин для підсилення команди #16 | Raiffeisen Bank Aval Як використати карантин для підсилення команди #17 | Raiffeisen Bank Aval Як використати карантин для підсилення команди #18 | Raiffeisen Bank Aval
Ukr
19 Січня 2021

Як використати карантин для підсилення команди

Питання оптимізації витрат та бізнес-процесів у 2020 році гостро постало перед більшістю компаній будь якого масштабу. Одна з цього завдання – ефективність команди. 


Власникам компаній та керівникам дає поради керуючий партнер Skills Factory Яна Романенко, бізнес-тренер, коуч та HR-директор з більш ніж 15-річним стажем.

Час карантину став періодом вимушеного затишшя для багатьох бізнесів. Вдалим рішенням буде використати цей час для оцінки персоналу та його навчання, тим більш що можливості онлайн-зв’язку дозволяють ефективно і з мінімальними витратами проводити необхідні зустрічі з будь-якою кількістю людей, персональні інтерв’ю, систематизувати результати. На відміну від великих компаній, середні і малі не так вже й часто використовують систему KPI для оцінювання ефективності співробітників. Але саме в період карантину багато власників і керівників бізнесу відчули необхідність застосувати більш предметні та вимірювані підходи для оцінки команди, зазначає Яна Романенко.

Зі свого багаторічного досвіду проведення оцінювання персоналу в компаніях різного масштабу вона знає: гірший співробітник відрізняється від кращого радикально. Коефіцієнт корисної дії (ККД) поганого працівника не вище 40% – за рахунок запізнень, перекурів, проведення робочого часу в інтернеті тощо. Тоді як кращий співробітник, з високим ступенем професійних і менеджерських компетенцій, залученості, продуктивності, працює з ККД до 140% від передбачених посадовою інструкцією. «Кожен власник хоче мати працівників, ККД яких вищий за 100%. І це можна визначити за допомогою низки критеріїв», – розповідає Яна Романенко. А саме: оцінка виконання KPI, глибинні персональні інтерв’ю стосовно компетенцій, система 360°, коли співробітник оцінює себе сам, його оцінює безпосередній керівник, кілька колег і підлеглі.

Щоб отримати максимальну користь із проведення оцінювання персоналу, її логічним продовженням має стати вироблення індивідуальних планів навчання і розвитку компетенцій, важливих саме для певного співробітника чи керівника. Під час карантину компанії звертаються із запитами щодо проведення навчання працівників з таких компетенцій: планування, управління персоналом та мотивація, тайм-менеджмент, прийняття рішень , комунікації, орієнтація на результат, управління ефективністю, економічна доцільність, фінанси для не фінансистів, а також все, що пов’язано з KPI, розповідає Яна Романенко. «На перший план виходить ефективність і продуктивність співробітників. В кризовий період для того, щоб бізнес вистояв, необхідно мінімумом ресурсів отримати максимальний результат. Звісно, кожен власник хоче залишити тільки найбільш ефективних членів команди», – резюмує вона.

На початку карантину, коли компанії та їхні працівники тільки звикали до дистанційної форми спілкування, ефективність нарад чи тренінгів онлайн багато хто сприймав скептично. Проте зараз Яна Романенко впевнено може сказати, що проведення як оцінки, так і навчальних тренінгів онлайн у низці аспектів навіть більш ефективне, ніж офлайнових. Перш за все тому, що тренер чи модератор має краще підготуватися, бо тримати увагу аудиторії в дистанційних умовах важче. До того ж проведення заходів дистанційно має свою специфіку. Необхідно по-іншому готувати презентації, давати більше інформації до заходу, яку раніше можна було донести аудиторії в живому спілкуванні, – ділиться секретами Яна Романенко. Окрім того, онлайн-тренінги, на відміну від «живих», недоцільно проводити цілий день, краще ділити на більше модулів, кожен не більше двох годин. У цьому є і плюси. «Ми між модулями даємо домашнє завдання учасникам, це підвищує ступінь ефективності їхньої роботи. Наступний модуль починається з «розбору польотів», з підбиття підсумків, отже на другий раз людина вже точно підготується, бо знає, що треба буде відповідати», – розповідає Яна Романенко.

Важливим аспектом ефективності бізнесу в часи карантину є утримання командного духу. Коли значна частина співробітників працює дистанційно, втрачається «відчуття ліктя», відсутнє живе спілкування. До того ж багатьом людям важко самоорганізуватися. Яна Романенко радить щоранку та у кінці робочого дня проводити короткі онлайн-наради або спілкування в чаті. На початку дня встановлювати завдання на сьогодні, а в кінці – коротко підсумовувати, що вдалося зробити.