Як правильно обирати корпоративні подарунки: 10 порад експерта #3 | Raiffeisen Bank Aval Як правильно обирати корпоративні подарунки: 10 порад експерта #4 | Raiffeisen Bank Aval
Новий зручний застосунок MyRaif
Завантажити Завантажити
Увійти Перекази та Платежі
Як правильно обирати корпоративні подарунки: 10 порад експерта #13 | Raiffeisen Bank Aval Як правильно обирати корпоративні подарунки: 10 порад експерта #14 | Raiffeisen Bank Aval Як правильно обирати корпоративні подарунки: 10 порад експерта #15 | Raiffeisen Bank Aval Як правильно обирати корпоративні подарунки: 10 порад експерта #16 | Raiffeisen Bank Aval Як правильно обирати корпоративні подарунки: 10 порад експерта #17 | Raiffeisen Bank Aval Як правильно обирати корпоративні подарунки: 10 порад експерта #18 | Raiffeisen Bank Aval
Ukr
18 Грудня 2020

Як правильно обирати корпоративні подарунки: 10 порад експерта

Невдовзі новорічні свята. Як правильно підібрати подарунки для клієнтів та партнерів, розповідає Юлія Лавренюк, засновниця компанії Dreamarium – простору оригінальних подарунків та канцелярії.


Напевно, вам знайома ситуація, коли за місяць-два до новорічних свят починає йти обертом голова від пошуку відповіді на питання: що ж подарувати бізнес-партнерам та клієнтам, щоб не лише вони були задоволені, а й сам подарунок викликав приємні асоціації з Вашою компанією. Щоб раз і назавжди вирішити це питання, Юлія Лавренюк рекомендує дотримуватися десяти правил.

Правило 1. Корисність

Ми даруємо подарунки не компаніям, а людям. Тому, обираючи подарунок, оцінюйте, чи буде він корисним людині, яка його отримає. Квіти і солодощі – завжди приємно, але в довгостроковій перспективі вони не залишають пам'яті про Вашу компанію. Передусім Ви маєте подарувати такий брендований подарунок, який хотітиметься залишити та щодня ним користуватися. Плюс – він має нагадуватиме про Вас та Вашу компанію й викликати приємні асоціації.

Правило 2. Вартість і якість

Напевно, Вам знайома ситуація, коли потрібно придбати чималу кількість корпоративних подарунків, а бюджет обмежений. Особливо в нинішній час. Щоб вирішити це завдання, компанії зазвичай купують багато однакових недорогих подарунків сумнівної якості. Раджу звернути увагу на важливий момент: продукт, на який Ви ставите свій логотип, буде в подальшому асоціюватися з Вашою компанією. Наприклад, якщо Ви подаруєте низькоякісний дешевий блокнот, який розвалиться через місяць, це буде асоціюватися з низькою якістю Ваших послуг або продукту і навряд чи спонукатиме звернутися до Вас знову. Тому краще не дарувати нічого, ніж дарувати щось, що викликатиме погані асоціації. Або ж використайте існуючий бюджет на закупівлю невеликої кількості якісних подарунків, які презентуєте лише ключовим партнерам.

Правило 3. Індивідуальність

В сучасному світі не важко довідатися, чим захоплюється людина, що їй до вподоби та може порадувати. Як? Та хоча б «проскроливши» її стрічку в соцмережах. Найкращий варіант – відмовитися від стандартизованих подарунків і замовити щось унікальне, орієнтуючись на смаки й захоплення конкретних людей. До прикладу, кілька років тому один з партнерів подарував мені дорогу й надзвичайно зручну пляшку для води. Я користуюся нею майже щодня й надзвичайно задоволена. А от минулого року отримала у подарунок блокнот. На жаль, не дуже гарної якості. З огляду на те, що наша компанія імпортує круті якісні блокноти, цей презент виявися непотрібним.

Правило 4. Креативність

Сьогодні на ринку великий вибір різноманітних подарунків. Постійно з'являються нові цікаві речі. Обираючи подарунки, компанії прагнуть бути оригінальними. Та в гонитві за креативністю не слід забувати й про функціональність. Передусім подарунок має бути корисним. Пам`ятайте, краще подарувати більш банальну річ, але ту, якою людина ймовірно користуватиметься, аніж щось надзвичайно оригінальне, що передарують або сховають до шафи.

Правило 5. Брендинг – не головне

В корпоративних подарунках завжди закладене маркетингове завдання – нагадувати людині про компанію. Та якщо йдеться про подарунки керівникам, VIP-клієнтам або партнерам-власникам бізнесу, варто проявити більше фантазії й обрати якісну і дорогу річ. До прикладу, шкіряну папку для документів від відомого бренду. Ставити лого своєї компанії на такому подарунку не варто. Краще покласти всередину візитівку. Дорогі зі смаком підібрані подарунки самі собою залишають гарне враження про дарувальника і запам'ятовуються. Людина щодня користуватиметься ним і без лого дарувальника буде згадувати, хто його презентував.

Правило 6. Стереотипи

У нашому суспільстві є низка стереотипів, пов'язаних з дев`яностими, коли в Україні почали з'являтися перші преміальні товари (ручки Parker, блокноти Moleskine тощо). Незважаючи на те, що минуло вже кілька десятиліть, чимало людей і досі вважають преміальні бренди тих часів еталоном вишуканості та якості. Хоча сьогодні на ринку є чимало більш достойних аналогів. Майте на увазі, що таке стереотипне мислення може відсилати людей до інших стереотипів з тих самих дев`яностих. Наприклад, малинових піджаків тощо. Й такі аналогії можуть зіграти злий жарт.

Правило 7. Екологічність

Це світовий тренд, який не оминув і Україну. Обираючи подарунок, особливо упаковку для нього, слід пам`ятати, що людина, котра його отримає, може засмутитися, побачивши гори пакувальної плівки, скотчу або пластику. Люди, які сповідують екологічність, багато пишуть про це на своїх сторінках в соцмережах, намагаючись привернути увагу до цієї проблеми. Може трапитися так, що Ваш добрий намір з подарунком обернеться негативним постом в соцмережах про Вашу компанію та її екологічну безвідповідальність.

Правило 8. Соціальна відповідальність 

Це теж дуже популярна тема. Якщо Ваш подарунок був придбаний у компанії, яка соціально активна і збирає кошти для допомоги нужденним, а Ви про це ще й розповісте в самому подарунку, додавши, до прикладу, листівку, в якій вказано, на які добрі справи пішли кошти від придбаного подарунка, це лише посилить емоції від презента. Благодійність люблять всі, навіть ті, хто сам нічого не жертвує. Існує думка: якщо пожертвували за людину, вона відчуватиме свою причетність до цієї гарної справи.

Правило 9. Своєчасність вибору

Починайте обирати подарунки завчасно – не за тиждень до запланованої дати дарування. Це дозволить краще промоніторити ринок подарунків та обрати гідний презент, а не перше-ліпше, що потрапило під руку.

Більше того, якщо Ви зробите якісні та практичні брендовані речі, це ще й може стати додатковим маркетинговим інструментом. До прикладу, ми зробили гарний брендований блокнот для екосистеми для жінок WE ARE, який використовується не лише для їхніх потреб, але й продається на нашому сайті. Це вигідна колаборація як для нас – ми отримали додаткову цікаву позицію в нашій продуктовій лінійці, так і для самої WE ARE, оскільки в описі до товару зазначається коротка інформація про екосистему, й люди можуть не лише придбати блокнот з її символікою, але й зайти на сайт, довідатися більше інформації та стати її частиною. Win-win у чистому вигляді.

Правило 10. Що ж дарувати на Новий рік 2021?

Не секрет, що всі втомилися від пандемії, карантину, обмежень та постійних розмов про те, як вберегтися від хвороби. Людям хочеться відчуття свята, захищеності, тепла. Того, що викликає приємні емоції та посмішку. Тож цьогорічні новорічні подарунки мають нести саме такі емоції. Теплі вовняні шкарпетки чи рукавички ручної роботи (як від бабусі), пледи, термоси, термокружки, солодощі, дерев’яні ялинкові прикраси, воскові свічки, набори трав’яних чаїв та меду, блокноти з креативною концепцією, запашні різдвяні кекси… Цей перелік можна продовжувати довго. Головне, обираючи корпоративні подарунки, пам’ятайте про попередні дев’ять правил, а також добре продумуйте концепцію та поміркуйте, яку додану вартість вони можуть мати.