Як налагодити експорт до Німеччини #3 | Raiffeisen Bank Aval Як налагодити експорт до Німеччини #4 | Raiffeisen Bank Aval
Новий зручний застосунок MyRaif
Завантажити Завантажити
Увійти Перекази та Платежі
Як налагодити експорт до Німеччини #13 | Raiffeisen Bank Aval Як налагодити експорт до Німеччини #14 | Raiffeisen Bank Aval Як налагодити експорт до Німеччини #15 | Raiffeisen Bank Aval Як налагодити експорт до Німеччини #16 | Raiffeisen Bank Aval Як налагодити експорт до Німеччини #17 | Raiffeisen Bank Aval Як налагодити експорт до Німеччини #18 | Raiffeisen Bank Aval
Ukr
29 Грудня 2020

Як налагодити експорт до Німеччини

Економіка Німеччини найбільша в ЄС та четверта у світі. Як українським компаніям вийти на цей ринок, розповідає засновниця і СЕО BEWEIS AGENCY Крістіна Шехайтлі. 


«Німецький ринок є надзвичайно привабливим і має неймовірний потенціал. Компаніям, що планують сюди масштабуватися, слід пам'ятати, що тут, передусім, від усіх гравців вимагається чіткість і порядок, – зазначає Крістіна Шехайтлі. – Перш ніж вийти на німецький ринок, потрібно оцінити власні внутрішні можливості. Пам`ятайте, запуск бізнесу в Німеччині в 3-5 разів дорожчий, ніж в Україні або будь-якій країні СНД».


Експортний потенціал для України

У Німеччині дуже цінують рівень професіоналізму та підготовки українських фахівців. Великий попит є на медичних працівників, фізіотерапевтів, IT-фахівців, будівельників. Також у великій пошані представники творчих, новаторських індустрій: креативний, рекламний бізнес, розважальний сектор, арт.

Щодо української продукції, то, на жаль, наша країна поки не є помітним експортером для німецького ринку. Наразі тут лідирують європейські та азіатські країни. Щоправда, після карантину ситуація почала змінюватися. Розташування і, в зв'язку з цим, вартість логістики, співвідношення ціни-якості товарів і унікальні пропозиції та рішення від українських виробників стають все привабливішими для німецького ринку.

Слід зазначити, що великий попит сьогодні спостерігається на українські крафтові товари: напої (зокрема, алкогольні), продукти харчування. Також активно нарощує попит сегмент українського дизайнерського одягу, взуття та аксесуарів.

ВРІЗ


  Найбільший експортний потенціал до Німеччини мають:
Продукти, на які є TOP-запит:
  • машини (зокрема, вантажівки)
  • фільтри і очисники
  • електричні перетворювачі/силові агрегати
  • крани, клапани та аналогічне обладнання
  • меблі
  • вироби з пластику
  • телевізійні приймачі/монітори/проектори
  • медикаменти
  • медичне обладнання
  • вироби з металу
Швидкозростаючі категорії:
  • іграшки, ігри
  • цинк, свинець
  • парфуми, косметика
  • книги, картини
  • взуття
  • фрукти, горіхи
  • м'ясо, морепродукти
  • молоко і молочні вироби
  • зброя і боєприпаси
  • шоломи і головні убори
  • вироби з гуми
  • дрова і тирса
 
Топ-послуги, на які є запит:
  • різноманітні ділові, професійні та технічні послуги
  • транспортні послуги
  • комп'ютерні та інформаційні послуги
  • фінансові послуги
  • будівельні послуги
  • культурний і розважальний сектор


Як організувати експорт

Якщо Ви виробляєте продукти чи послуги, які мають високий експортний потенціал до Німеччини, та готові виходити на цей ринок, Крістіна Шехайтлі радить враховувати дві критично важливі складові успішної взаємодії з ринком Німеччини:

  • прагматизм Німеччини: потрібно потрапити в хвилю їхнього «гарячого» попиту або створити його;
  • інфраструктура контактів: виходити важливо або через міжнародні платформи (такі як Торговельні палати), або через професійні ком'юніті (бізнес-клуби і профільні асоціації), або ж мати хорошу банківську історію чи запустити активний PR, який коштуватиме чимало, чи мати місцевого представника, партнера або когось із місцевих представників, хто має позитивну репутацію і може Вас рекомендувати.

«Якщо Ви плануєте розвивати торговельні відносини з німецьким ринком довгостроково, краще вести діяльність через власну компанію, паралельно нарощуючи комунікаційну мережу, розвиваючи свій бренд, налагоджуючи стосунки з місцевими компаніями. У такому варіанті не виключається й залучення профільних фахівців чи посередників в якості партнерів, які допоможуть Вам максимально швидко інтегруватися в місцевий ринок», – зазначає засновниця BEWEIS AGENCY.

Підприємцям, які хочуть самостійно продавати товар чи надавати послуги в цій країні, експерт рекомендує відкривати GMBH (в Україні це – ТОВ) або ж, задля зменшення витрат, міні-GMBH. Щодо витрат, то Крістіна Шехайтлі називає наступні суми: «Відкриття GMBH може коштувати 25 тис. євро, а міні-GMBH – 12,5 тис. євро. Це державні збори. Додатково можуть стягуватися професійні збори, які варіюються залежно від округів, у яких планується відкривати бізнес. В середньому ця сума може становити 1-3 тис. євро».

В кожному окрузі (адміністративна одиниця Німеччини) є свої агентства з розвитку іноземного бізнесу. Тож спочатку експерт рекомендує визначити найбільш привабливий для старту і ведення бізнесу округ, а потім знайти агентство. Це допоможе швидше та без ризиків запустити бізнес. Агентство також може провести для вас бізнес-екскурсії й організувати зустрічі з місцевими бізнесменами, що дасть змогу швидше та простіше адаптуватися, а також знайти потрібних партнерів і підрядників.

«Важливою умовою ведення бізнесу в Німеччині для нерезидентів є наявність офісу. Він має знаходитися в комерційних місцях з обов'язковим підписанням договору оренди», – наголошує Крістіна.

Щодо податків, то в Німеччині вони середні по Європі. До прикладу, податок на прибуток для юридичних осіб становить 15%, ПДВ сягає 19%.

«Якщо ж Ви плануєте одноразово або короткостроково вийти на ринок Німеччини, ефективніше буде вести діяльність через посередників. Це оптимізує ваші витрати і скоротить час до першого замовлення. Єдине – в такому варіанті варто не забувати, що рівень прибутку також буде нижчим», – підкреслює експерт.


Корисні посилання від Крістіни Шехайтлі для бізнесів, що планують масштабуватися на ринок Німеччини:

1. Для аналізу ринку і зрізу інформації рекомендую використовувати наступні майданчики: Trade Map, Eurostat, національні управління статистики, статистику OECD, портал globalEdge, статистику Світового банку, сервіс NationMaster, інструмент Market Finder.

Отримати безкоштовну консультацію також можна в Chamber of Industry and Commerce, Chamber of Trade (Zentralverband des Deutschen Handwerks or ZDH) або National Agency for Women Start-ups Activities and Services (bundesweite gruenderinnenagentur or bga).

2. Для юридичної консультації краще звернутися в German Association of Lawyers (Deutsche Anwaltauskunft) або в Federal Association of Notary Publics (Deutscher Notarverein).

3. Для консультації з приводу податках питань: Bundessteuerberaterkammer or BSTBK та German Association of Tax Advisors (Deutscher Steuerberaterverband or DStV).

4. Якщо потрібна допомога із фінансуванням: Bundesarbeitsgemeinschaft der Wirtschafts-Senioren або KfW Bankengruppe.

5. Для пошуку місцевого партнера – галузеві асоціації та бізнес-клуби. Наприклад, Європейська мережа підприємств Enterprise Europe Network (EEN).


Програма німецького Центру сприяння імпорту IPD

Щоб мати змогу налагодити експорт своєї продукції до Німеччини, малий та середній бізнес може податися на програму німецького Центру сприяння імпорту IPD (Import Promotion Desk), співпрацю з яким у 2018 році почала Торгово-промислова палата України.

IPD сприяє компаніям у:

  • встановленні контактів із німецькими та іншими європейськими покупцями (в рамках навчальних поїздок, торговельних місій, участі у виставках);
  • отриманні інформації про цільові ринки (умови входу, вимоги);
  • отриманні консультацій і навчанні (з питань управління якістю продукції, документації, розробки й реалізації планів експорту, управління експортом, бюджетування, продажів та ін.).

Щоб взяти участь у програмі IPD, потрібно надіслати організаторам заповнену англійською мовою анкету. Якщо компанія пройде попередній відбір та потрапила до шорт-листа IPD, її та її виробничі потужності відвідають представники Центру. Лише після цього буде прийняте остаточне рішення про співпрацю.

Наразі можливість взяти участь у програмі німецького Центру сприяння імпорту IPD мають змогу компанії, що працюють в галузях:

  • натуральних інгредієнтів для харчової, косметичної та фармацевтичної продукції;
  • технічного дерева;
  • свіжих фруктів та овочів.

Отже, ринок Німеччини є досить перспективним для українського бізнесу. Головне – прорахувати власні бізнес-можливості та все робити, дотримуючись букви закону.