Відродження. Перспективи для малого бізнесу #3 | Raiffeisen Bank Aval Відродження. Перспективи для малого бізнесу #4 | Raiffeisen Bank Aval
Новий зручний застосунок MyRaif
Завантажити Завантажити
Увійти Перекази та Платежі
Відродження. Перспективи для малого бізнесу #13 | Raiffeisen Bank Aval Відродження. Перспективи для малого бізнесу #14 | Raiffeisen Bank Aval Відродження. Перспективи для малого бізнесу #15 | Raiffeisen Bank Aval Відродження. Перспективи для малого бізнесу #16 | Raiffeisen Bank Aval Відродження. Перспективи для малого бізнесу #17 | Raiffeisen Bank Aval Відродження. Перспективи для малого бізнесу #18 | Raiffeisen Bank Aval
Ukr
28 Травня 2020

Відродження. Перспективи для малого бізнесу

Від самого початку карантину підприємці ламають голову, як втримати бізнес на плаву. Експерти називають різні сценарії розвитку ситуації. Ми спробували з`ясувати, які сектори економіки мають шанс отримати після кризи друге дихання. 

На початку карантину розглядали кілька сценаріїв розвитку подій. За словами експертів, найбільше шансів має проактивний бізнес, який шукатиме нові підходи до задоволення потреб клієнтів та вестиме постійну комунікацію з ними, а також максимально адаптуватиме бізнес-процеси до нових реалій.

Вплив мотивації на споживацькі уподобання 

«Є дві фази мотивації: «мотивація від» – втеча від проблеми, і «мотивація до» – прагнення нового. В 2014 році, коли почалася російська агресія, чимало українців відмовилися від російських товарів та стали шукати вітчизняну заміну. Тоді був неймовірний бум на «зроблене в Україні» та цікавість до всього вітчизняного. Спрацювала мотивація «до». Сьогодні споживач знову звертає увагу на українське, але тому, що спрацювала «мотивація від»: неможливість поїхати за кордон та зробити закупки на розпродажах, перебої з постачанням імпортних товарів тощо. Все це стимулює попит на українське», – пояснює Юлія Савостіна, засновниця проекту Made in Ukraine. «Слід розуміти, що мотивація втечі від проблеми працюватиме гірше, ніж мотивація, що рухала споживацькими інтересами у 2014 році. Нехай сьогодні більшість економить, та зрештою всім захочеться оновити гардероб, потішити себе приємною покупкою. Люди придивлятимуться до локальних виробників, маленьких крафтових брендів», – підкреслює співрозмовниця.

Зміна в підходах

Щоб залишитися на плаву, компанії мають шукати нові підходи та рішення. До прикладу, деякі бренди пропонують придбати сертифікати на їхні товари чи послуги, якими можна буде розрахуватися, коли бізнес запрацює. «Я знаю взуттєвий бренд, що почав приймати передзамовлення на певні моделі та шити їх. Наразі вони працюють на задоволення реального попиту, а не відшивають модельну лінійку, яка лежатиме на складі. Бренд націлений на пряму співпрацю з клієнтом, задоволення його потреб, – підкреслює засновниця Made in Ukraine. І продовжує: – На мою думку, компанії, що трансформуватимуться, використовуватимуть індивідуальний підхід до клієнта, незалежно від масштабу бізнесу, зможуть пережити цю кризу достойно».

Прогнози на перспективи

Чи можна сьогодні прогнозувати? На це питання Юлія Савостіна відповідає так: «Що б ми зараз не спрогнозували, буде по-іншому. Сьогодні важко говорити, які бізнеси зможуть перебудуватися. Якщо це, звісно, не онлайн-платформи для роботи, навчання, хобі та дозвілля. Для точних прогнозів потрібно розуміти, як країна виходитиме з карантину та коли він закінчиться». А от співзасновник проекту TheOwners Михайло Романов робить наступні прогнози: «Бізнеси, що пов`язані з виробництвом, переробкою, реалізацією продуктів харчування, будуть рости. Це ритейл, переробні підприємства, хімічна промисловість, логістика. Цей кластер економіки стане провідним. Окрім того, довіра до Китаю похитнулася, чимало європейських виробників готові відкривати виробництва ближче до Європи. До прикладу, за останніх чотири роки у нас відкрили понад 200 нових виробництв. Цей тренд збережеться з урахуванням вартості робочої сили та розташування України. Найбільш привабливою для іноземних інвесторів буде легка промисловість: виробництво тканин та пошиття, виробництво напівфабрикатів. Також розвиватиметься будівництво промислових приміщень».

«Зараз непогана ситуація у тих, хто виготовляє домашній одяг. Після перших двох тижнів карантину почали оговтуватися крафтові виробники їжі. Щоб вижити та розвивати бізнес, вони мають голосно заявляти по всіх каналах комунікацій, що мають доставку. Створювати чати для своїх клієнтів. Мають перспективи ті, хто постійно говоритиме та нагадуватиме про себе. Комунікація з клієнтами сьогодні є найголовнішою. Ще один варіант зберегти бізнес – домовлятися з торговими мережами та заводити продукцію туди. Навіть якщо зі ста магазинів ви зможете покрити лише три. Будь-яка кооперація буде доречною», – зазначає Юлія Савостіна.

Перспективи для туристичної галузі

На думку засновниці проекту Made in Ukraine, внутрішня туристична галузь зірвала джекпот. Сьогодні деякі країни заявляють, що цьогоріч будуть закриті для іноземних туристів, інші, за оптимістичними прогнозами, відкриються до кінця літа. Тож охочим до подорожей українцям залишиться мандрувати Батьківщиною. Головне, щоб представники вітчизняної туристичної галузі мудро скористалися ситуацією та змогли запропонувати якісний сервіс за адекватною ціною. «Закликаю всіх, хто працює в туристичній галузі України, не прагнути за один сезон заробити всі гроші, а скористатися шансом та підготувати міцне підґрунтя для роботи на роки», – радить Юлія.

 «Потрібно не боятися, якщо навіть доведеться закрити бізнес. Коли людина підприємець, закрити бізнес можна, але вбити в собі підприємництво – ні. Якщо бізнес не переживе кризу, така людина відкриє інший, що відповідатиме вимогам часу», – налаштовує на позитив Юлія Савостіна.