В Україні з’явився власний бренд рослинного м’яса #3 | Raiffeisen Bank Aval В Україні з’явився власний бренд рослинного м’яса #4 | Raiffeisen Bank Aval
Новий зручний застосунок MyRaif
Завантажити Завантажити
Увійти Перекази та Платежі
В Україні з’явився власний бренд рослинного м’яса #13 | Raiffeisen Bank Aval В Україні з’явився власний бренд рослинного м’яса #14 | Raiffeisen Bank Aval В Україні з’явився власний бренд рослинного м’яса #15 | Raiffeisen Bank Aval В Україні з’явився власний бренд рослинного м’яса #16 | Raiffeisen Bank Aval В Україні з’явився власний бренд рослинного м’яса #17 | Raiffeisen Bank Aval В Україні з’явився власний бренд рослинного м’яса #18 | Raiffeisen Bank Aval
Ukr
11 Грудня 2020

В Україні з’явився власний бренд рослинного м’яса

Все більших обертів в Україні набирає виробництво веганських товарів і продуктів. Нещодавно на ринок вийшов вітчизняний бренд рослинного м’яса. 


За даними дослідження постачальника споживчих послуг – компанії Ceuta Group, Україна знаходиться на одинадцятому місці серед європейських країн за рівнем зацікавленості та обізнаності в темі вегетаріанства. Однією з найбільш стрімких тенденцій серед українців є відмова від продуктів харчування тваринного походження. Так, за даними соціологічного дослідження ГО «Відкриті клітки України» та Київського інституту соціології, в 2017 році від споживання м’яса свідомо відмовилися 2 млн українців. А в 2019-му веганів та вегетаріанців в нашій країні стало на 1,9% більше, або на 500 тис. осіб.

Чимдалі, тим кількість людей, що надають перевагу рослинній дієті, лише збільшуватиметься. Й відповідно, зростатиме попит на веганські продукти. Тож в найближчій перспективі спостерігатиметься тенденція розвитку ринку рослинних продуктів. А їх виробництво й продаж – надзвичайно перспективна бізнес-ніша.


М’ясо із сої

Багатьом добре знайоме рослинне молоко – кокосове, рисове, вівсяне чи гречане. Чимало замість яєць вживають тофу. А тепер ще й м’ясні котлети можна замінити соєвим аналогом, який за смаком подібний до оригіналу. В цьому переконує Андрій Черуха, розробник ідеї та засновник бренду продуктів з рослинного м’яса Eat me at.

«Ідея рослинного м’яса була в голові давно. Мені подобається смак м’яса, але завжди було неприйнятним те, як воно добувається. У 2018 році дізнався, що в США рослинне м’ясо стало реальністю, тому досить глибоко вивчив тему і зрозумів, що це можливо зробити і в Україні. Відоме нам соєве м’ясо тільки частково схоже на текстуру натурального м’яса, а його смак залежить від спецій та фантазій кухаря.

Наш фарш Eat me at має смак, текстуру та поживні речовини, дуже наближені до справжнього м’яса, що стало можливим тільки нещодавно, з розвитком сучасних технологій», – зазначає Андрій Черуха.

Над розробкою рецептури працювали понад два роки. До процесу були залучені українські, європейські харчові технологи, які мали досвід роботи зі схожими продуктами. Перш ніж отримати фінальний рецепт, зробили близько 500 тестів рецептур з різними інгредієнтами.

«Продукцію Eat me at ми представили 25 вересня 2020 року, але зацікавленість є, й ми вже розширюємо виробництво. Щоправда, за півроку до цього на ринок України зайшов американський бренд рослинного м’яса Beyond Meat. Ми спочатку запанікували, що не встигли запуститись першими, але потім зрозуміли, що навпаки – це добре. Вони познайомили український ринок з таким продуктом, і тепер люди мають з чим нас порівнювати, – згадує засновник Eat me at. – Наразі в нашій асортиментній лінійці лише фарш. Упаковка вагою 350 г коштує 160 грн. При оптовому замовленні передбачені знижки».


Про цільову аудиторію та мережу збуту

Продукти з рослинного м’яса вже мають свою нішу на ринку та аудиторію. Андрій Черуха описує її так: «Нашу продукцію купують переважно ті, хто вже щось чув про рослинне м’ясо. Вегани, вегетаріанці часто вже мають з чим порівнювати. Та передусім наш фарш створений для тих, хто любить м’ясо, але не їсть його чи обмежує вживання через етичні або екологічні причини».

Чи є ринок збуту для такої продукції? Однозначно. Насамперед це магазини здорового харчування, продуктів для вегетаріанців та веганів. Є такі страви й у меню закладів харчування. До прикладу, страви із фаршу Eat me at можна спробувати в столичних кафе «Альтруїст» та «Вегануті».

«Основний акцент ми робимо на самостійні продажі онлайн через сайт. Здійснюємо доставку Новою поштою в термобоксах, кур’єром по Києву і маємо місце видачі замороженого фаршу в магазині ETNODIM. Також продаємо продукцію в кількох нішевих магазинах. Вихід в супермаркети плануємо після розширення виробництва», – пояснює засновник Eat me at. 

Щодо інвестицій у запуск бренду з виробництва та продажу продукції з рослинного м’яса, то Андрій Черуха називає цифру 30 тис. доларів. Щоправда, все залежить від асортиментної лінійки, обсягів виробництва, каналів збуту тощо.

«Я слідкую з 2018 року за розвитком рослинного м’яса в США, і там це відбувається досить стрімко, тому так само бачу перспективи розвитку Eat me at в Україні», – описує майбутнє такого бізнесу у нас Андрій Черуха.

Чим далі тим кількість прихильників рослинного раціону харчування в нашій країні ставатиме все більше. Відповідно, вони шукатимуть нових смаків та продуктів. І ринок рослинного м’яса зростатиме. У виграші будуть ті виробники, які зможуть запропонувати широкий асортимент та різноманіття продукції.