Туристичний бізнес: можливості нетипового сезону #3 | Raiffeisen Bank Aval Туристичний бізнес: можливості нетипового сезону #4 | Raiffeisen Bank Aval
Новий зручний застосунок MyRaif
Завантажити Завантажити
Увійти Перекази та Платежі
Туристичний бізнес: можливості нетипового сезону #13 | Raiffeisen Bank Aval Туристичний бізнес: можливості нетипового сезону #14 | Raiffeisen Bank Aval Туристичний бізнес: можливості нетипового сезону #15 | Raiffeisen Bank Aval Туристичний бізнес: можливості нетипового сезону #16 | Raiffeisen Bank Aval Туристичний бізнес: можливості нетипового сезону #17 | Raiffeisen Bank Aval Туристичний бізнес: можливості нетипового сезону #18 | Raiffeisen Bank Aval
Ukr
05 Червня 2020

Туристичний бізнес: можливості нетипового сезону

Підприємці, діяльність яких так чи інакше пов’язана з туризмом, чи не найсильніше постраждали цьогорічного «антисезону». Влітку та восени вони можуть розраховувати на частковий реванш, проте доклавши зусиль. Чого чекати та як діяти представникам галузі, розповіла нам в інтерв’ю голова Державного агентства розвитку туризму Мар'яна Олеськів.

Пані Мар’яно, наскільки відчутна для економіки України туристична галузь? 

За офіційними даними, український туризм становить 1,4-2% ВВП України. При цьому більшість експертів стверджують, що ця частка сягає майже 9%. Як бачите, ці цифри суттєво відрізняються, достовірних даних немає. Так само важко визначити, хто є український турист, куди саме він хоче їздити відпочивати, чого йому не вистачає; хто з-за кордону приїжджає до нас і з якою метою. Тому у планах на найближчий рік – створення Єдиного реєстру суб’єктів туристичної діяльності. Будемо наводити лад, бо коли ти не маєш конкретних цифр, складно переконати в тому, яку насправді вагу має туристична галузь для економіки України. Також ми працюємо над удосконаленням нормативної бази, зокрема, над ухваленням закону «Про туризм» та розробкою дієвих підзаконних актів. Тож галузь буде розвиватися і стимулюватися.

 Якої трансформації очікує турбізнес у період післякарантиння?

Туристична галузь повинна навчитись швидко переорієнтовуватись залежно від обставин та попиту своїх клієнтів. Особиста безпека вийде на перше місце. На це будуть звертати особливу увагу туристи, обираючи місце відпочинку.

Головне – зараз відкривається вікно можливостей для внутрішнього туризму в Україні. Закриті кордони багатьох країн, незрозуміла ситуація з пандемією, ризик при поїздках в інші країни повертає наших громадян обличчям до рідних місць відпочинку. І тут завдання представників бізнесу – розширити перелік запропонованих локацій, вийти за рамки традиційних маршрутів: на море у Чорноморський і Приазовський регіон та у гори – в Карпати й Закарпаття. Думаю, й самі українці будуть намагатися уникати місць масового скупчення людей, обираючи малозвідані рекреаційні зони та цікаві локації в різних областях. Сподіваюся, що наш туристичний бізнес покращить рівень сервісу та надання послуг, спонукаючи відпочиваючих повертатися до них знову. Це унікальний шанс показати, що в Україні теж можна добре відпочити.

Чи можете ви спрогнозувати попит? У яких сегментах він буде відчутним? 

Гадаю, що цього року переважатимуть довгі вікенди – поїздки на 3-5 днів недалеко від місця проживання. Не всі працівники компаній матимуть повноцінні відпустки цього року. Дослідження групи «Рейтинг» показало, що всього 30% українців планують відпочивати в цей літній сезон. Але просидівши вдома під час карантину, люди, за можливості, будуть подорожувати.

Пляжний відпочинок традиційно обиратиме відчутно більше людей, зростання очікується за рахунок тих, хто до цього року відпочивав на закордонних курортах. Санаторно-курортний відпочинок буде також популярним. Це відомі перевірені локації, думаю, тут особливих змін не буде. Більшою увагою буде користуватися еко-туризм, активні види відпочинку у рекреаційних зонах, цікавим для клієнтів буде індустріальний туризм. А от щодо дитячих таборів, санаторіїв та інших об’єктів, що традиційно спеціалізувалися на молодшій аудиторії, зараз Міністерство охорони здоров’я не бачить можливості відкриття цих об’єктів через питання безпеки.

Чи варто представникам туристичного бізнесу підвищувати ціни, щоб «відбити» провал початку сезону?

Не можна підвищувати ціни лише тому, що навесні був карантин, а влітку буде підвищений попит. Інакше наступного року люди до цих локацій просто не поїдуть. Вони знову за першої-ліпшої нагоди оберуть відпочинок за кордоном. Туристичному бізнесу треба навчитися боротися за свого клієнта і збалансувати нарешті якість та вартість послуг, зробити їх релевантними. Щодо популярних, престижних об’єктів з високим рівнем послуг, вартість – це питання попиту, зокрема у цьому сезоні.

 Чого в Україні не вистачає з точки зору видів, напрямків, форматів туризму? 

Великий потенціал має індустріальний туризм. Тут цікавими є подорожі на вихідні до великих топових міст. Привабливим напрямком є еко-туризм. Ми недостатньо використовуємо національні парки та рекреаційні зони, це перспективні напрямки для бізнесу. Ми ще не розкрили повністю Україну ні для іноземців, ні для наших громадян. Для українців і досі традиційними лишаються поїздки на море влітку та в гори взимку. При цьому гірськолижний відпочинок багато наших громадян проводять все ж в Україні, а не лише за кордоном. А от в період літніх відпусток переважно обирають all inclusive курортів Туреччини та Єгипту.

Якщо говорити про туристичний продукт для іноземного туриста, нам не вистачає глибинно-культурного туристичного продукту. В Україні проходять гарного рівня фестивалі, але такому подієвому туризму не приділяється достатньо уваги. Я переконана, що такі заходи можуть до нас привабити дуже багато туристів.

 Чи є наразі проекти, спрямовані на популяризацію внутрішнього туризму?

Ми розуміємо, що потрібно швидко перезапустити внутрішній туризм і оперативно шукати дуже дієві рішення, які у стислі терміни дозволили б розпочати таку промокампанію. Ми звернулися до Андрія Федоріва та Fedoriv Marketing Agency з проханням про допомогу. Є декілька хороших ідей, тож незабаром плануємо запустити проект, який дозволить нам популяризувати туризм в Україні. Крім того, ми співпрацюємо і з Богданом Логвиненком, його Ukraїner – особливий ресурс, в якого є конкретна та зрозуміла аудиторія. Також цікавий проект Discover, який фінансувала компанія Google. Зараз спільно з громадською спілкою Visit Ukraine та її очільником Антоном Тараненко напрацьовуємо проект, де в межах загальної комунікації будуть і пропозиції зі знижками від різних учасників ринку. Та насправді популяризацією локальних об’єктів можуть займатися також і конкретні гравці ринку, які працюють на тій чи іншій території.

Чи варто починати маркетингові кампанії, спрямовані на іноземних туристів? 

Іноземні туристи в першу чергу будуть звертати увагу на санітарну безпеку, і в цьому питанні на нашій території мають діяти чіткі протоколи. Щодо маркетингових кампаній на наступний рік – так, їх необхідно починати готувати. Держава також допомагатиме у цьому процесі. Наразі ми активно працюємо над концепцією нового порталу про Україну, де іноземний турист чи бізнесмен може ознайомитися з країною, її особливостями та перевагами. Він буде дублюватися багатьма іноземними мовами, зокрема китайською та арабською. Зараз відсутній такий ресурс. Це буде одним із інструментів, спрямованих на промо країни.

Поради від Мар’яни Олеськів

 Агентствам, що продавали тури в інші країни: 
Формувати та продавати тури в Україну, вчитися бути більш гнучкими та швидко формувати ці продукти, шукати нові пропозиції.
Компаніям, які спеціалізуються на внутрішньому туризмі:
Формувати унікальні переваги, розширювати перелік привабливих для туриста місць, не забуваючи про індивідуальний підхід та безпеку. Розширяти географію та види активності.
 
Готелям/садибам/базам відпочинку/курортам:
Дотримуватись усіх заходів безпеки, акцентувати на питаннях чистоти у своєму маркетингу, бути гнучкими при відміні бронювань. Пропонувати додаткові, нові послуги і розваги.
 
Гідам та екскурсійним компаніям:
Забезпечувати соціальну відстань між екскурсантами, застосовувати нові застосунки і технології для зручності відпочиваючих.
Компаніям, що орієнтувалися на діловий туризм
Поєднання офлайн та онлайн і використання всіх новітніх технологій та можливостей віртуальної реальності. Проте після повного завершення карантинних заходів івент-ринок чекає нове зростання, бо люди спраглі до живого спілкування!
 
Підприємцям, що спеціалізуються на дитячому відпочинку:
Максимально подбати про безпеку перебування своїх майбутніх клієнтів. Запастися всіма необхідними засобами захисту та дезінфекції і слідкувати за рекомендаціями МОЗ.