Тренди в бізнесі – 2021 #3 | Raiffeisen Bank Aval Тренди в бізнесі – 2021 #4 | Raiffeisen Bank Aval
Новий зручний застосунок MyRaif
Завантажити Завантажити
Увійти Перекази та Платежі
Тренди в бізнесі – 2021 #13 | Raiffeisen Bank Aval Тренди в бізнесі – 2021 #14 | Raiffeisen Bank Aval Тренди в бізнесі – 2021 #15 | Raiffeisen Bank Aval Тренди в бізнесі – 2021 #16 | Raiffeisen Bank Aval Тренди в бізнесі – 2021 #17 | Raiffeisen Bank Aval Тренди в бізнесі – 2021 #18 | Raiffeisen Bank Aval
Ukr
05 Лютого 2021

Тренди в бізнесі – 2021

Розуміння трендів допомагає розвивати бізнес у правильному напрямку і давати клієнтам продукти та послуги, яких вони потребують. Якими будуть тренди 2021 року? 


Для бізнесу 2020-й був роком викликів, випробувань та боротьби. Ми вчилися жити в режимі планування на мікроперіоди, максимально швидко приймати та змінювати рішення, шукати нові бізнес-формати і пропонувати клієнтам продукти та сервіси, які навіть не розглядали на найближчу перспективу. Наступний рік не дасть розслабитися. Сьогодні як ніколи потрібно відчувати тренди та відповідно до них обирати вектори розвитку, щоб не витрачати зайвих коштів, автоматизувати та оптимізувати бізнес-процеси тощо. Важливо враховувати як глобальні, так і локальні тренди. 

Більш детально про це розповідає співзасновниця консалтингової компанії «Якість Гарантовано» Ксенія Шишенок.

.

Глобальні тренди

У 2021 році світовий ринок сильно відчуватиме вплив пандемії COVID-19, який, зрештою, зіграв чималу роль у формуванні глобальних трендів, що впливатимуть на всі світові ринки. Вони були озвучені ООН в Доповіді про можливості майбутнього.

Організація Об`єднаних Націй нарахувала шість моделей розвитку економіки в наступні 5-10 років:

Екскабайтова економіка – максимальне використання в усіх сферах життя різноманітних гаджетів та пристроїв: смартфонів, розумних годинників, пилосмоків тощо. До 2023 року кількість інтернет-речей зросте до 3,5 млрд. Інвестори вкладатимуть кошти у сфери, де є збір big data, з метою автоматизації моніторингу та управління різноманітними процесами.

Економіка благополуччя базується на переосмисленні ставлення людей до здоров’я – фізичного та психічного. Цей тренд впливає на зміну поведінки споживачів. Зокрема, іншими стануть підходи людей до:

  • вибору нерухомості – все частіше обиратимуть будинки з невеликою площею, особливу увагу звертатимуть на місце розташування, його екологічність;
  • облаштування житла – економія простору, екологічність та натуральність матеріалів, що використовуються в дизайні, інтер’єрі тощо; 
  • фітнесу, харчування, краси й здоров’я. До прикладу, масажі стали користуватися більшим попитом, оскільки люди переосмислюють їх значення;
  • особистісних трансформацій, духовного та ментального здоров’я. Великою популярністю користуються різноманітні хелс-додатки, відпочинок на природі, wellness, коучинг. Люди готові все більше інвестувати в це.

Вуглецево-нейтральна економіка – скорочення викидів СО2. Шоста частина інвестицій, що вливають у глобальну енергетику, направляється на поновлювані джерела. У найближчі роки зростатиме виробництво водневого палива й розширюватиметься сфера його застосування. Також удосконалюватимуться батареї для транспорту, що збільшить частку електромобілів на світових дорогах на 22% на рік (до 567 млрд доларів у 2025 р.).

Економіка замкнутого циклу – скорочення відходів та оптимізація споживання ресурсів. Це стосується будь-якого бізнесу. Новим трендом стануть «розумні» мережі водопостачання, особливість яких у вдосконаленні системи знесолення прісної води з атмосферного повітря. Також зростуть обсяги переробки металів та пластику. Й навіть фешн-індустрія розвиватиметься в напрямку повторних продажів модного одягу й аксесуарів. Обсяг цього ринку становитиме 150 млрд доларів на рік.

Економіка біоросту – вплив сільського господарства та біоматеріалів на різні сфери життя. Експерти прогнозують появу нових, більш ефективних видів палива, будівельних матеріалів, хімічних речовин, що використовуються як у побуті, так і в промисловості, агарному секторі тощо, ліків, косметики. Селекціонери презентують нові сільськогосподарські культури з підвищеними поживними властивостями, більш стійкі до хвороб та засухи.

Економіка вражень: «від володіння до відчуття». Бажання купувати відчуття, враження все частіше охоплює масові ринки. Людині все менше хочеться чимось володіти, а більше отримувати задоволення, емоції. Тому зростатиме попит на:

  • подорожі у віддалені місця;
  • участь в екстремальних атракціонах: як особисто так і просто споглядання за ними;
  • відвідання видовищних спортивних змагань (кіберспорт);
  • споживання екзотичних кулінарних страв;
  • фотосесії.

Бурхливий розвиток очікується у виробництві цифрового контенту і використанні нових технологій. До прикладу, вже розробляється гарнітура для 3D-ігор.


Локальні тренди

Чималий вплив на формування локальних бізнес-трендів 2021 року також мала пандемія коронавірусу. Експерти виділяють наступні напрямки:

Самообслуговування та безконтактність. Задля власної безпеки та безпеки близьких споживачі все більше надають перевагу безконтактним сервісам: вендинговим та кавоавтоматам, QR-меню в ресторанах та кафе, доставці посилок у поштомати, касам самообслуговування тощо. Тож власникам бізнесу варто задуматися, які послуги та безконтактні сервіси вони можуть запропонувати ринку.

Чат-боти та віртуальні помічники сьогодні актуальні практично для кожного бізнесу. Якщо раніше їх використовували як частину воронки продажів, коли з клієнтом говорить не людина, а чат-бот, то сьогодні вони використовуються в різних сферах. Наприклад, чат-боти психологи. Так, психологічний центр «Без паніки» пропонує бота, який допомагає справлятися із панічними атаками. Юридичний ринок розробив бота, що перевіряє торгові марки тощо. В чому їх вигода? По-перше, чат-боти автоматизують певні процеси, по-друге, оптимізують витрати.

Щодо віртуальних помічників, то хорошим прикладом є стартап Mirow, який запустився влітку 2020-го. Це «розумні дзеркала» з тач-екранами й датчиками, які допомагають клієнтам зібрати «луки» та рекомендують, яким одягом із модельного ряду того чи іншого бренду ще можна доповнити образ. Окрім того, клієнт одразу бачить ціну. Розробники стверджують, що «розумні дзеркала» збільшують конверсію в покупців, а середній чек – на 20%. Такі гаджети починають з`являтися й на ринку України.

Доповнена реальність AR\VR. Сьогодні сюди інвестується чимало коштів – у світі ця індустрія складає 46 млрд доларів. Основним майданчиком для AR\VR сервісів є смартфони. Доповнена реальність стане хорошою фішкою в медицині, освіті, ритейлі, девелопменті, маркетингу, промисловості тощо. До прикладу, інтернет-магазин Lamodạ пропонує клієнтам сервіс, що дозволяє віртуально приміряти одяг та створити різні образи. Дослідження свідчать, що завдяки використанню AR\VR вдається в 2-3 рази довше втримувати увагу користувачів, а також масово залучити нову молоду аудиторію.

Толерантність та інклюзивність. Сьогодення диктує рівноправність в усьому. Зокрема в одязі, косметиці, аксесуарах. До прикладу, все більше на ринку парфумів, косметики, що призначені як для жінок, так і чоловіків. Краватки, підтяжки тепер не лише чоловічі аксесуари. Бренди все частіше використовують в комунікаціях гендерно нейтральні повідомлення, наголошують на унісексі своєї продукції.

Покращення сну. З кожним роком кількість людей, що страждають від безсоння чи розладів сну, зростає. Все більше стартапів пропонують продукцію, яка допоможе подолати цю проблему. Ринок продуктів для сну бурхливо розвивається: з`являються спеціальні матраци, додатки для смартфонів, розумні будильники тощо.

Колективні інвестиції. У світі набирає обертів дольове мікро-інвестування в різноманітні проекти за схемою P2P (people to people). Успішними вітчизняними кейсами є громадські ресторани Urban Space 100 (Івано-Франківськ) та Urban Space 500 (Київ), засновники яких рівними частками проінвестували відкриття закладів.

Wellness Tech – це ринок технологічних стартапів, спрямованих на оздоровлення, хороше самопочуття та благополуччя. За статистикою, 80% «міленіалів» витрачають майже ¼ доходу на підтримку здоров’я за допомогою Wellness-товарів та послуг: програми з підбору харчування, спортивних тренувань, йоги, телемедицина, смарт-годинники, фітнес браслети тощо. У світі сьогодні цей ринок за рівнем прибутку порівнюваний із сектором високих технологій – щорічний оборот галузі становить 425 млрд доларів (5% від усього об’єму світової економіки).

Колаборація та партнерство для створення нових продуктів та підсилення брендів. Щороку видання Inc., Entrepreneur, Fortune складають список «Сто компаній, що найшвидше розвиваються». Близько 2/3 з цього переліку – це компанії, засновані в партнерстві. Більше того, статистика свідчить, що лише 6% гіперзростаючих компаній були засновані підприємцями самотужки, 94% ж мали двох та більше засновників. Така схема виграшна тим, що відбувається синергію досвіду, знань, а також диференціація ризиків.


Тренди в гастрономії

  • Фудмаркети та фудкорти: зібрані на одній локації десятки різноманітних гастрономічних форматів
  • Доставка готової продукції та напівфабрикатів
  • Dark Kitchen: страви готують ввечері, щоб вранці можна було продавати чи доставляти замовникам
  • Ресторанний ритейл: відкриття власних «лавок» з продукцією в ресторанах та кафе (соуси, вино, варення, кава, сумки, футболки тощо)
  • Кулінарія, заморожені продукти харчування
  • Кафе з власною пекарнею, винотекою, кулінарією тощо
  • Вулична їжа, що продається в кафе та ресторанах.

Отже, щоб не витрачати зайві кошти та оптимізувати бізнес-процеси, радимо розвивати бізнес з урахуванням як локальних, так і світових трендів. Це дасть змогу не лише втримати лояльних клієнтів та знайти нових, але й вийти на міжнародні ринки, залучити міжнародних партнерів та інвесторів.