Штучний інтелект у бізнесі #3 | Raiffeisen Bank Aval Штучний інтелект у бізнесі #4 | Raiffeisen Bank Aval
Новий зручний застосунок MyRaif
Завантажити Завантажити
Увійти Перекази та Платежі
Штучний інтелект у бізнесі #13 | Raiffeisen Bank Aval Штучний інтелект у бізнесі #14 | Raiffeisen Bank Aval Штучний інтелект у бізнесі #15 | Raiffeisen Bank Aval Штучний інтелект у бізнесі #16 | Raiffeisen Bank Aval Штучний інтелект у бізнесі #17 | Raiffeisen Bank Aval Штучний інтелект у бізнесі #18 | Raiffeisen Bank Aval
Ukr
04 Липня 2019

Штучний інтелект у бізнесі

У найближче десятиліття AI стане головною ринковою тенденцією та кращим бізнес-інструментом, вважають аналітики міжнародного консалтингового агентства PwC.

Так, згідно з останнім звітом, внесок інтелектуальних технологій у глобальний світовий ВВП оцінюється у 15,7 трлн. дол. І, за прогнозами експертів, саме завдяки штучному інтелекту цей показник виросте ще на 14% вже до 2030 року. Більше половини суми приросту піде на зростання споживання.

Можливості штучного інтелекту

1. Збільшення продуктивності бізнесу за рахунок повсюдної автоматизації базових бізнес-процесів (включаючи використання роботів і автономних транспортних систем).

2. Посилення вже існуючих на ринку робочих ресурсів (так званий «універсальний штучний інтелект», «заточений» на допомогу та розширення можливостей людини).

3. Збільшення попиту на продукти та послуги компаній за рахунок їх персоналізації та індивідуального підходу до кожного клієнта. В цьому допоможе використання AI-асистентів і аналітичних програм.

На думку PwC, у найближчі 5-10 років лідером з використання у бізнесі штучного інтелекту буде Китай. Істотним потенціалом володіє і Північна Америка. Західна Європа ж поки що повзе у хвості. Зростання інтересу до інноваційних розробок з боку світових інвесторів останніми роками дає хорошу перспективу на розростання тенденції масового застосування AI у базових галузях. Тож для IT-галузі України це дає колосальні шанси. Найбільшу користь від технологій AI, за даними аналітиків, отримають сфери фінансових послуг, роздрібної торгівлі, медицини, фармації, автопрому.

Персоналізація підвищує привабливість товарів і послуг, залучаючи додаткову споживчу аудиторію і зміцнюючи вже існуючу. Зростання споживання означає збільшення кількості даних, а це забезпечує більше інсайтів і більше можливостей для поліпшення продукту. Вивчивши переваги своїх клієнтів і запропонувавши їм індивідуальний підхід, бізнес здатний наростити свою частку на ринку.

Згідно зі звітом PwC, понад половина опитаних споживачів з різних країн світу вважають, що штучний інтелект цілком здатний надати їм всю необхідну інформацію щодо необхідної послуги або продукту, до того ж зробити це чітко, зрозуміло і доступно. Причому більше 40% респондентів відзначають, що технології штучного інтелекту розширюють доступ до фінансових, медичних, юридичних та транспортних послуг, зокрема для осіб із більш низькими доходами або фінансовими можливостями. А 57% готові без особливих сумнівів надати свою особисту інформацію для удосконалення та підвищення якості медобслуговування. На думку експертів, така позиція обґрунтована відсутністю у машини або бота емоційної складової, яка може впливати на певний настрій (або його відсутність) з боку клієнта. Ключовим фактором успіху розвитку бізнесу в умовах взаємодії з технологіями штучного інтелекту експерти називають, насамперед, оперативність: чим швидше бізнес освоїть ці технології і визначить для себе першочергові напрямки їх застосування, тим більше переваг отримає і тим менше відстане від конкурентів. Це стосується всіх без винятку сфер діяльності, в тому числі і тих, які вже не один рік прогресують за рахунок інновацій: транспортних і логістичних систем, страхових і фінансових послуг, енергетики та робототехніки на виробництві.

Проте більшість організацій до сих пір вважають за краще встановлювати певні межі в рамках впровадження ряду технологічних рішень і навіть створюють окремі підрозділи для їх адаптації. В той час як AI вимагає того, щоб із ним взаємодіяли в рамках «командної гри» – це дозволяє не просто заощаджувати бюджет на нововведення, але й краще зрозуміти принцип роботи технології.

В цілому AI, на думку аналітиків PwC, має повсюдний потенційний вплив, коли мова йде про трансформацію бізнес-середовища. І у найближчі 3-7 років це стане очевидним, виходячи з того, як видозміниться ринок комерційних послуг.


Матеріал підготовлено на базі публікації everest.ua.