Що таке - відповідальний маркетинг? #3 | Raiffeisen Bank Aval Що таке - відповідальний маркетинг? #4 | Raiffeisen Bank Aval
Новий зручний застосунок MyRaif
Завантажити Завантажити
Увійти Перекази та Платежі
Що таке - відповідальний маркетинг? #13 | Raiffeisen Bank Aval Що таке - відповідальний маркетинг? #14 | Raiffeisen Bank Aval Що таке - відповідальний маркетинг? #15 | Raiffeisen Bank Aval Що таке - відповідальний маркетинг? #16 | Raiffeisen Bank Aval Що таке - відповідальний маркетинг? #17 | Raiffeisen Bank Aval Що таке - відповідальний маркетинг? #18 | Raiffeisen Bank Aval
Ukr
17 Грудня 2019

Що таке - відповідальний маркетинг?

Все частіше українські компанії використовують інструменти відповідального маркетингу. Це допомагає покращити репутацію серед клієнтів та партнерів, демонструє надійність бізнесу, збільшує рівень довіри та лояльності до бренда. Надзвичайно актуальним відповідальний маркетинг стає в період новорічних свят.

За даними дослідження, проведеного американською компанією Sirota Survey Intelligence, 55% споживачів в усьому світі готові платити більше за продукти та послуги соціально відповідальним компаніям. Результати опитування дослідницької компанії Reputation Institute свідчать, що 73% людей рекомендують такі товари і послуги своїм друзям та рідним.

Щодо українців, то за даними соціологічних досліджень, 70% наших співвітчизників в той чи інший спосіб долучаються до благодійності. У БФ «Запорука» зазначають, що 22% всіх коштів на добрі справи збирають за два дні перед Новим роком. Це пов'язано з тим, що під час новорічних свят люди стають добрішими, прагнуть допомогти тим, хто потребує їхньої підтримки, а також запустити позитивну програму на наступний рік. І якщо улюблений український бренд пропонує їм зробити це разом, вони радо відгукуються.

Доказом цього є, до прикладу, акція «Помічник Санти», що проходила у кількох київських кав’ярнях та ресторанах. Так, продаж благодійних десертів у кафе BlackBerry, кошти від реалізації яких спрямовувалися на допомогу підопічним фонду «Запорука», виріс на 15%.

«Традиційно новорічні свята супроводжуються періодом знижок та акцій, подарунків і благодійних проектів. Хоча малому бізнесу й складніше займатися благодійністю чи соціальними проектами через обмеженість фінансових ресурсів, та все ж багатьом підприємцям це вдається. Більше того, малий бізнес в Україні не лише користується інструментами соціального маркетингу, а й намагається будувати соціальне підприємництво», – пояснює координатор проекту Unlimit Ukraine Європейської Бізнес Асоціації Олена Еро.

З нею погоджується засновниця екостистеми для власників компаній The Owners Тетяна Гончаренко: «Найактуальнішим інструментом соціального маркетингу в період новорічних свят, звісно ж, є «% від продажу піде на підтримку…». Також популярні заходи зі збирання коштів та благодійні аукціони. Малому бізнесу властиво максимально залучати до проведення активностей своїх співробітників».

Навіщо малому та середньому бізнесу відповідальний маркетинг? На це запитання Тетяна Гончаренко відповідає так: «Глибока інтеграція і переплетіння концепцій комерційних брендів і соціальних ініціатив, перехід в позиціонуванні з «ми крутий комерційний продукт» на «ми разом створюємо стиль життя і світ, який відповідає нашим спільним цінностям», із «допоможіть бідним-нещасним – вгамуйте почуття провини» на «дивись, як це важливо для нашого спільного майбутнього і як цікаво цим займатися». Світові тенденції свідчать про практично повне стирання кордонів між комерційними та соціальними ініціативами і зведення до єдиного меседжу про стиль життя, який хоче вести цільова аудиторія».

«Малий бізнес може використовувати стимулювання продажу продукції з відсотком для благодійності, організацію благодійних заходів для підвищення знання про бренд компанії, а також підтримку партнерських організацій, діяльність яких спрямована на соціальний аспект. Такі інструменти підвищують впізнаваність продукту компанії і формують додаткову лояльність клієнтів. Наше ставлення до подібних маркетингових інструментів більш ніж позитивне, оскільки бізнес має залучатися до вирішення соціальних питань. Це корпоративна відповідальність компаній перед країною та суспільством, у якому і з яким створюється сам бізнес», – пояснює Дмитро Зінкевич, директор компанії SUNSAY Energy.

«Наш проект від самого початку задумувався як соціальний. Чималий відсоток від продажу наших пряників йде на благодійність. Перед Новим роком кількість замовлень зростає багаторазово. Коли ми розуміємо, що фізично не встигаємо всіх їх виконати, рекомендуємо клієнтам інших колег по цеху, але покупці говорять: «Ми хочемо саме ваше печиво». Для нас це свідчення того, що клієнтам важливо не просто купити хороші пряники, а й долучитися до добрих справ», – пояснює засновниця проекту «Печиво для добра» Тетяна Калашнюк.

«Класичним інструментом відповідального маркетингу є «підвішене» замовлення для тих, хто його потребує, у більшості кав'ярень. А також подарунки з етноскладовою, які, до прикладу, продаються у мережі «Штуки», і замовлення у магазинах солодощів, що мають дублікат, який їде до дитячих будинків або інтернатів. Останнє – не найкращий приклад, якщо не суміщений з поїздкою туди і не передбачає живого спілкування з дітьми. Кілька квиткових операторів пропонують придбати квитки не для себе, а для групи дітей певної уразливої категорії. Для цього використовують кол-центр, який обдзвонює бази клієнтів, що фактично є продажем послуги благодійності», – перелічує Тетяна Гончаренко.

Тож наразі саме час замислитися, а яку соціальну складову може запропонувати клієнтам до новорічних свят ваш бізнес?