Prozorro Market: державний маркетплейс для бізнесу #3 | Raiffeisen Bank Aval Prozorro Market: державний маркетплейс для бізнесу #4 | Raiffeisen Bank Aval
Новий зручний застосунок MyRaif
Завантажити Завантажити
Увійти Перекази та Платежі
Prozorro Market: державний маркетплейс для бізнесу #13 | Raiffeisen Bank Aval Prozorro Market: державний маркетплейс для бізнесу #14 | Raiffeisen Bank Aval Prozorro Market: державний маркетплейс для бізнесу #15 | Raiffeisen Bank Aval Prozorro Market: державний маркетплейс для бізнесу #16 | Raiffeisen Bank Aval Prozorro Market: державний маркетплейс для бізнесу #17 | Raiffeisen Bank Aval Prozorro Market: державний маркетплейс для бізнесу #18 | Raiffeisen Bank Aval
Ukr
26 Жовтня 2020

Prozorro Market: державний маркетплейс для бізнесу

Найбільшого удару криза зазвичай завдає малому та мікробізнесу. Його продажі починають стрімко падати, а декому доводиться балансувати практично на межі виживання й оперативно шукати нові ринки збуту та інструменти просування. Одним із них може стати Prozorro Market. Що це за майданчик та які можливості відкриває для підприємців, розповідає керівник державної установи «Професійні закупівлі» Андрій Кузьменко.

 

Prozorro Market – це перший державний маркетплейс, на якому держустанови купують усю необхідну продукцію: канцтовари, меблі, пальне тощо. Продавати свою продукцію тут може будь-яка компанія. Мати успішну історію співпраці з державними замовниками для цього не обов`язково. 


Про переваги Prozorro Market

Серед переваг, які отримають підприємці, пропонуючи свою продукцію на Prozorro Market, Андрій Кузьменко називає наступні:

  • Можливість отримати нових клієнтів та збільшити обсяги продажів. Prozorro Market відкриває для бізнесу можливість вийти на новий ринок, який раніше для багатьох був закритим, оскільки невеликі обсяги товарів вартістю до 200 тисяч гривень державні замовники купували за прямими угодами. За таких умов значна кількість постачальників не могла навіть подати свої пропозиції. Тепер, з початком дії нового закону про закупівлі, замовники для закупівлі товарів до 200 тисяч можуть використовувати Prozorro Market. Наразі на маркетплейсі купують понад 700 державних підприємств. Та їх потенційна кількість – понад 20 тис. Тож чи не кожен малий чи середній бізнес може знайти тут клієнта.
  • Простота роботи з каталогом. Досить складні процедури державних закупівель не надто мотивують підприємців брати в них участь. Prozorro Market дає їм можливість продавати державі товари без участі у тендерних процедурах. Для цього достатньо пройти доволі просту кваліфікацію та підтвердити досвід постачання товару, який планується продавати на Prozorro Market. Далі компанія буде отримувати замовлення й доставляти свої товари. До речі, замовників шукати не треба – товари у каталозі бачитимуть держпідприємства з усієї країни. А компанії, які зареєструються на цьому майданчику, матимуть змогу ще й зекономити на маркетингових витратах.
  • Можливість виходити на майданчик з вузькою асортиментною лінійкою. Якщо для того, щоб бути конкурентним на класичному маркетплейсі, постачальники мають розмістити великий асортимент товарів, то на Prozorro Market такої вимоги немає. Наприклад, якщо ви продаєте світильники, то в загальному каталозі звичного торгового онлайн-майданчика їх може бути не одна тисяча. Державним замовникам таке різноманіття не потрібне. Зазвичай вони купуються більш-менш стандартні товари. Тому на основі аналізу закупівель на Prozorro Market створили уніфіковані профілі саме тих товарів, які найчастіше купують бюджетні організації. Профіль – це такі собі шаблони товару з певними характеристиками. Саме в ці профілі постачальники вже додають свої пропозиції.
  • Рівність усіх постачальників, що продають через майданчик. Prozorro Market працює згідно з принципами Закону про публічні закупівлі. Це забезпечує конкуренцію для кожної групи товару. Тож якщо, до прикладу, компанія планує розмістити у каталозі унікальний авторський стіл, вона не зможе цього зробити, оскільки немає іншого постачальника такого ж товару. Не буде конкуренції.


Про механізми співпраці

«Отримати статус постачальника на Prozorro Market нескладно. Насамперед підприємець має визначитися з категорією товарів, які хоче продавати, підписати угоду-приєднання та пройти кваліфікацію. Для цього достатньо надіслати 20 видаткових або податкових накладних за поточний та/або попередній роки, що підтверджують досвід постачання аналогічних товарів. Або ж мати 5 виконаних угод у потрібній категорії на Prozorro. Після цього можна реєструватись на одному з авторизованих майданчиків Prozorro та публікувати свої цінові пропозиції», – пояснює Андрій Кузьменко.

Він додає, що постачальники не сплачують за доступ до Prozorro Market. Абонплати також немає. Лише після укладання угоди потрібно буде сплатити 5% від її вартості. Ці кошти спрямовують на функціонування та розвиток маркетплейсу.

«Ми почули запит ринку на зниження тарифу. І вийшли з пропозицією його змінити. З урахуванням збільшення кількості продажів через маркет це стало можливим. Нова постанова КМУ про порядок роботи електронних каталогів містить нову тарифну сітку: 3% – для сум до 50 тис. грн; 2% – для сум від 50 тис. до 200 тис. грн; 1% – для закупівель вартістю понад 200 тис. грн», – розповідає про новації керівник «Професійних закупівель».


Про найбільш популярні торгові позиції

Андрій Кузьменко розповідає, що найбільш популярна група товарів – пальне. На другому місці – офісне устаткування та канцелярія. В цій категорії найбільшим попитом користується папір. Приблизно 20% усіх угод укладені саме на його постачання. На третьому місці – комп’ютерна техніка. Також набирає популярності категорія «меблі». Чималий попит спостерігається на медичну групу товарів, яку адмініструє ДП «Медичні закупівлі України».

«Гадаю, що з часом, коли каталог поповнюватиметься новими товарами, структура продажів на маркеті буде змінюватись. Нещодавно ми додали категорію «меблі», й за відносно короткий період вона стала однією з найпопулярніших. Мабуть тому, що зараз багато шкіл готуються до нового навчального року та купують чимало меблів», – припускає наш співрозмовник.

«За нашими спостереженнями, найбільша конкуренція – в найстарших категоріях, які були створені першими. З-поміж них, наприклад, папір. Там кількість пропозицій чимала. У новостворених категоріях конкуренція завжди невелика, та з часом вона зростатиме. Для цього ми докладаємо чимало зусиль. Звісно, як і на звичайних маркетплейсах, товар з нижчою ціною купують більш охоче, ніж дорожчий аналог. Втім, ціни в каталогах ринкові, й ми слідкуємо за тим, щоб конкуренція була чесною, – підкреслює пан Андрій. – Звичайно, сьогодні не всі можливі категорії є на Prozorro Market. Ми постійно працюємо над наповненням каталогу і дедалі їх ставатиме більше. До прикладу, наразі ми продовжуємо наповнювати такі категорії, як «офісне устаткування», «канцелярія», «комп’ютерна група» та «продукти харчування», «господарські товари» та «миючі засоби», «меблі». Також прогнозуємо великий попит на будівельні матеріали та автозапчастини і плануємо розпочати роботу над цими категоріями».

Тож якщо сьогодні ви не знайшли у каталозі Prozorro Market категорію своєї продукції, це не означає, що через місяць вона там не з`явиться. Регулярно моніторте оновлення на майданчику. Й хтозна, можливо нові угоди з державними підприємствами стануть надійним трампліном для розвитку вашого бізнесу.