Просування бізнесу: YouTube в поміч #3 | Raiffeisen Bank Aval Просування бізнесу: YouTube в поміч #4 | Raiffeisen Bank Aval
Новий зручний застосунок MyRaif
Завантажити Завантажити
Увійти Перекази та Платежі
Просування бізнесу: YouTube в поміч #13 | Raiffeisen Bank Aval Просування бізнесу: YouTube в поміч #14 | Raiffeisen Bank Aval Просування бізнесу: YouTube в поміч #15 | Raiffeisen Bank Aval Просування бізнесу: YouTube в поміч #16 | Raiffeisen Bank Aval Просування бізнесу: YouTube в поміч #17 | Raiffeisen Bank Aval Просування бізнесу: YouTube в поміч #18 | Raiffeisen Bank Aval
Ukr
25 Жовтня 2019

Просування бізнесу: YouTube в поміч

Сьогодні YouTube є пошуковиком №2 у світі. Щодня люди проводять 61 хвилину за переглядом відеоконтенту. 54% споживачів хочуть бачити більше відео від свого улюбленого бренда. 57% покупок роблять саме після перегляду роликів. Як правильно запустити YouTube-канал та що зробити для того, щоб він успішно працював на розвиток бізнесу?

Прогнозують, що в 2020 році 90% усієї реклами в інтернеті буде у відеоформаті. Вже сьогодні відеоконтент дає 32% покупок в ритейлі, 56% – у сфері технологій, 31% – у б’юті-сегменті, 35% – у автогалузі, 31% – у сфері туризму.

На старті

Успіх будь-якої справи залежить від продуманого, структурованого та виваженого підходу. Перш ніж запустити YouTube-канал, потрібно дати відповідь на кілька питань:

  • З якою метою ви його створюєте?
  • Якого результату очікуєте?
  • Хто ваша цільова аудиторія: стать, вік, таргетинг (в яких містах вона живе), її інтереси, як часто користується YouTube та що там шукає?
  • Яку нішу займатиме ваш канал (яка його тема)?
  • Які потреби/болі цільової аудиторії вирішуватиме ваш канал?
  • Чому глядач дивитиметься його?

Коли відповіді на ці питання готові, поміркуйте та напишіть 8-10 тем для відео на вашому каналі, розділіть їх на 4 рубрики та почніть знімати.

Чому люди приходять в YouTube?
10% – надихнутися
25% – вчитися
65% – веселитися

Оформлення каналу

Упаковка відіграє важливу роль для продукту. Якщо вона яскрава, стильна та «смачна», це збільшує його шанси бути поміченим на полицях та потрапити до кошика з покупками. Так само й з YouTube-каналом. Кілька слів про ключові елементи каналу.

  • Шапка каналу: яскрава, із зображенням людей/автора каналу та його назвою в центрі. Не рекомендуємо використовувати поєднання білого, чорного та червоного кольорів. Воно неклікабельне.
  • Коротка обіцянка, яка має бути написана на шапці каналу. Наприклад, робити найоперативніші огляди нових гаджетів, розповідати про нові тревел-маршрути щочетверга тощо.
  • Іконки з активним посиланням на інші ваші соцмережі мають розміщуватися в правому нижньому куті шапки. Над ними – стрілочка для акцентування уваги.

У форматі

Забудьте про нудні ролики з позбавленими емоцій балакучими головами в кадрі та про голівудський монтаж. Краще акцентуйте увагу на контенті та цікавому і динамічному форматі.

Сьогодні в тренді:

  • Огляди продукції
  • Відгуки про товари, послуги тощо
  • Інструкції з вибору товару
  • Лайфхаки
  • Влоги (відеоблоги)
  • Інфобізнес
  • Топи і факти
  • Відповіді на цікаві питання
  • Інтерв’ю
  • Ролики на психологічну тематику
  • Подорожі
  • Челенджі
  • Пародії
  • Хауз-тури
  • Тест-драйви
  • Соціальні експерименти
  • Ролики формату «how to»

Успішний ролик:

  • Має розповідати про ваш продукт чи послугу, пояснювати його особливості та користь.
  • Демонструвати сам продукт/послугу.
  • Закликати до дії: натиснути на кнопку і перейти на сайт із продукцією/послугою, спробувати ваш продукт чи послугу, придбати, замовити тестовий зразок, підписатися на ваш канал, взяти участь в акції тощо. Дослідження свідчать: якщо у відео є заклик до дії, люди на 60% частіше починають відгукуватися на нього, ніж тоді, коли їх до цього не спонукають.

Без сценарію не починати

Якщо ви почали знімати ролик і не написали сценарій, на 99% вам гарантовано провал. Не обов’язково розписувати дослівно текст, що звучатиме в кадрі (хоча на перших порах, поки не набули досвіду, все ж рекомендуємо), але короткий синопсис із тезами та ключовими моментами має бути.

Андрій Шатирко, засновник агентства відеомаркетингу Shatyrko Agency, рекомендує такий варіант ідеального сценарію для YouTube-ролика:

  • Тизер (6-15 с – зробити короткий анонс найцікавішого в ролику, щоб заінтригувати глядача)
  • Заставка (2 с) – яскрава та «смачна», має спонукати клікнути на неї
  • Привітання
  • Основна частина
  • Заклик підписатися на ваш канал
  • Питання до глядачів
  • Підсумки
  • «Дякуємо, що нас дивитеся!»
  • Анонс наступного відео
  • Прохання лайкати, коментувати, підписуватися на ваш канал
  • «Па-па!»

Варто пам’ятати, що YouTube індексує ваш ролик 2-3 дні. При зміні метаданих YouTube переіндексовує ролик. Тож продумано ставтеся до копірайтингу та прописуйте коректні метадані, щоб збільшити шанси вашого ролика. Копірайтинг для відео має містити:

  • Заголовок до 100 символів: ключове слово – на початку, слова та рік у дужках в заголовку збільшують клікабельність. Чим менше складнощів та креативу в заголовках, тим краще. Вони мають бути простими та зрозумілими. Слова «секрет», «топ-огляд», «новинка» тощо в заголовку завжди збільшують шанс на перегляд ролика.
  • Текст на обкладинку (3 слова).
  • Опис до відео: найоптимальніший варіант – 142 слова, вказані тайм-коди, посилання на ваші соцмережі, сайт, інші відео на каналі, теги до відео (до 500 символів).

Обов’язково відповідайте на коментарі. Статистика свідчить: якщо комунікувати з коментаторами, вони повертаються на канал втричі частіше. І не засмучуйтеся, якщо у вас з’являться хейтери. Вони теж є своєрідними фанами і впливають на конверсію відео.

Просування з вихлопом

Андрій Шатирко радить такі інструменти для успішного просування бренда в YouTube:

  1. Використовуйте лідерів думок та блогерів для просування ваших продуктів, послуг, сервісів тощо. Але утримуйтеся від хаотичних колаборацій. Ви маєте працювати з тим, хто є близьким вашій цільовій аудиторії, кому вона довірятиме.
  2. Йдіть зі своїм каналом в тематичні ком’юніті та YouTube-stories.
  3. Робіть лайв-трансляції та включення з ваших виробництв, магазинів, шоурумів. Запрошуйте для цих відео спеціальних гостей, діліться там цікавими лайфхаками, секретами. Зробіть так, щоб відвідувачі сайту чекали на ваш контент.
  4. Відео має бути таким, щоб людям захотілося подивитися його хоча б хвилину. Чим більше користувачів додивляються ролик до кінця, тим вищою буде його конверсія.
  5. Монтаж, текст, заголовки – мінімальні.
  6. 70% людей дивляться YouTube з телефону. Пам’ятайте це і робіть елементи в відео читабельними та зрозумілими на екранах мобільних пристроїв.