Просування бізнесу: YouTube в поміч
Сьогодні YouTube є пошуковиком №2 у світі. Щодня люди проводять 61 хвилину за переглядом відеоконтенту. 54% споживачів хочуть бачити більше відео від свого улюбленого бренда. 57% покупок роблять саме після перегляду роликів. Як правильно запустити YouTube-канал та що зробити для того, щоб він успішно працював на розвиток бізнесу?
Прогнозують, що в 2020 році 90% усієї реклами в інтернеті буде у відеоформаті. Вже сьогодні відеоконтент дає 32% покупок в ритейлі, 56% – у сфері технологій, 31% – у б’юті-сегменті, 35% – у автогалузі, 31% – у сфері туризму.
На старті
Успіх будь-якої справи залежить від продуманого, структурованого та виваженого підходу. Перш ніж запустити YouTube-канал, потрібно дати відповідь на кілька питань:
- З якою метою ви його створюєте?
- Якого результату очікуєте?
- Хто ваша цільова аудиторія: стать, вік, таргетинг (в яких містах вона живе), її інтереси, як часто користується YouTube та що там шукає?
- Яку нішу займатиме ваш канал (яка його тема)?
- Які потреби/болі цільової аудиторії вирішуватиме ваш канал?
- Чому глядач дивитиметься його?
Коли відповіді на ці питання готові, поміркуйте та напишіть 8-10 тем для відео на вашому каналі, розділіть їх на 4 рубрики та почніть знімати.
Чому люди приходять в YouTube?
10% – надихнутися
25% – вчитися
65% – веселитися
Оформлення каналу
Упаковка відіграє важливу роль для продукту. Якщо вона яскрава, стильна та «смачна», це збільшує його шанси бути поміченим на полицях та потрапити до кошика з покупками. Так само й з YouTube-каналом. Кілька слів про ключові елементи каналу.
- Шапка каналу: яскрава, із зображенням людей/автора каналу та його назвою в центрі. Не рекомендуємо використовувати поєднання білого, чорного та червоного кольорів. Воно неклікабельне.
- Коротка обіцянка, яка має бути написана на шапці каналу. Наприклад, робити найоперативніші огляди нових гаджетів, розповідати про нові тревел-маршрути щочетверга тощо.
- Іконки з активним посиланням на інші ваші соцмережі мають розміщуватися в правому нижньому куті шапки. Над ними – стрілочка для акцентування уваги.
У форматі
Забудьте про нудні ролики з позбавленими емоцій балакучими головами в кадрі та про голівудський монтаж. Краще акцентуйте увагу на контенті та цікавому і динамічному форматі.
Сьогодні в тренді:
- Огляди продукції
- Відгуки про товари, послуги тощо
- Інструкції з вибору товару
- Лайфхаки
- Влоги (відеоблоги)
- Інфобізнес
- Топи і факти
- Відповіді на цікаві питання
- Інтерв’ю
- Ролики на психологічну тематику
- Подорожі
- Челенджі
- Пародії
- Хауз-тури
- Тест-драйви
- Соціальні експерименти
- Ролики формату «how to»
Успішний ролик:
- Має розповідати про ваш продукт чи послугу, пояснювати його особливості та користь.
- Демонструвати сам продукт/послугу.
- Закликати до дії: натиснути на кнопку і перейти на сайт із продукцією/послугою, спробувати ваш продукт чи послугу, придбати, замовити тестовий зразок, підписатися на ваш канал, взяти участь в акції тощо. Дослідження свідчать: якщо у відео є заклик до дії, люди на 60% частіше починають відгукуватися на нього, ніж тоді, коли їх до цього не спонукають.
Без сценарію не починати
Якщо ви почали знімати ролик і не написали сценарій, на 99% вам гарантовано провал. Не обов’язково розписувати дослівно текст, що звучатиме в кадрі (хоча на перших порах, поки не набули досвіду, все ж рекомендуємо), але короткий синопсис із тезами та ключовими моментами має бути.
Андрій Шатирко, засновник агентства відеомаркетингу Shatyrko Agency, рекомендує такий варіант ідеального сценарію для YouTube-ролика:
- Тизер (6-15 с – зробити короткий анонс найцікавішого в ролику, щоб заінтригувати глядача)
- Заставка (2 с) – яскрава та «смачна», має спонукати клікнути на неї
- Привітання
- Основна частина
- Заклик підписатися на ваш канал
- Питання до глядачів
- Підсумки
- «Дякуємо, що нас дивитеся!»
- Анонс наступного відео
- Прохання лайкати, коментувати, підписуватися на ваш канал
- «Па-па!»
Варто пам’ятати, що YouTube індексує ваш ролик 2-3 дні. При зміні метаданих YouTube переіндексовує ролик. Тож продумано ставтеся до копірайтингу та прописуйте коректні метадані, щоб збільшити шанси вашого ролика. Копірайтинг для відео має містити:
- Заголовок до 100 символів: ключове слово – на початку, слова та рік у дужках в заголовку збільшують клікабельність. Чим менше складнощів та креативу в заголовках, тим краще. Вони мають бути простими та зрозумілими. Слова «секрет», «топ-огляд», «новинка» тощо в заголовку завжди збільшують шанс на перегляд ролика.
- Текст на обкладинку (3 слова).
- Опис до відео: найоптимальніший варіант – 142 слова, вказані тайм-коди, посилання на ваші соцмережі, сайт, інші відео на каналі, теги до відео (до 500 символів).
Обов’язково відповідайте на коментарі. Статистика свідчить: якщо комунікувати з коментаторами, вони повертаються на канал втричі частіше. І не засмучуйтеся, якщо у вас з’являться хейтери. Вони теж є своєрідними фанами і впливають на конверсію відео.
Просування з вихлопом
Андрій Шатирко радить такі інструменти для успішного просування бренда в YouTube:
- Використовуйте лідерів думок та блогерів для просування ваших продуктів, послуг, сервісів тощо. Але утримуйтеся від хаотичних колаборацій. Ви маєте працювати з тим, хто є близьким вашій цільовій аудиторії, кому вона довірятиме.
- Йдіть зі своїм каналом в тематичні ком’юніті та YouTube-stories.
- Робіть лайв-трансляції та включення з ваших виробництв, магазинів, шоурумів. Запрошуйте для цих відео спеціальних гостей, діліться там цікавими лайфхаками, секретами. Зробіть так, щоб відвідувачі сайту чекали на ваш контент.
- Відео має бути таким, щоб людям захотілося подивитися його хоча б хвилину. Чим більше користувачів додивляються ролик до кінця, тим вищою буде його конверсія.
- Монтаж, текст, заголовки – мінімальні.
- 70% людей дивляться YouTube з телефону. Пам’ятайте це і робіть елементи в відео читабельними та зрозумілими на екранах мобільних пристроїв.