Особливості поповнення підприємницького рахунку #3 | Raiffeisen Bank Aval Особливості поповнення підприємницького рахунку #4 | Raiffeisen Bank Aval
Новий зручний застосунок MyRaif
Завантажити Завантажити
Увійти Перекази та Платежі
Особливості поповнення підприємницького рахунку #13 | Raiffeisen Bank Aval Особливості поповнення підприємницького рахунку #14 | Raiffeisen Bank Aval Особливості поповнення підприємницького рахунку #15 | Raiffeisen Bank Aval Особливості поповнення підприємницького рахунку #16 | Raiffeisen Bank Aval Особливості поповнення підприємницького рахунку #17 | Raiffeisen Bank Aval Особливості поповнення підприємницького рахунку #18 | Raiffeisen Bank Aval
Ukr
07 Грудня 2020

Особливості поповнення підприємницького рахунку

Гроші «не зайшли» на рахунок, а терміново потрібні там? Є кілька варіантів, як їх туди внести без оподаткування. 


Більшість підприємців мають розрахунковий рахунок або замислюються про нього, намагаючись не втратити клієнтів, які хочуть розрахуватися платіжними картами через термінал. Тому не зайвим буде нагадати про особливості поповнення цього рахунку.

Підприємці, на відміну від юридичних осіб, не зобов'язані всю готівкову виручку здавати в банк. Головне, щоб денна готівкова виручка була своєчасно записана в Книгу обліку доходів. Підприємці також не зобов'язані розраховувати і дотримуватися ліміту готівки в касі. Це означає, що готівкову виручку вони можуть здавати в банк тоді, коли у них виникає в цьому необхідність.


Однак бувають випадки, коли на підприємницькому рахунку недостатньо грошей, а потрібно терміново перерахувати оплату контрагенту, заплатити зарплату співробітникам або сплатити податки. Підприємець може поповнити свій картковий рахунок, але важливо зробити це так, щоб не довелося цю суму включати в дохід.

Найпоширеніший спосіб поповнення рахунку в банку - це внесення готівкової виручки, яка вже відображена в Книзі обліку доходів. Записувати її по банківській виписці в Книгу доходів вдруге не потрібно, оскільки вона вже в ній відображена. Щоб у податкової служби не виникло бажання включити цю суму ще раз в доходи, рекомендуємо для внутрішнього обліку складати бухгалтерську довідку, в якій вказувати дати отримання готівкової виручки і суми, які здаються в банк у певну дату. У банківських касових документах в призначенні платежу вказуєте «Торгівельний виторг за період......». В цьому випадку ФОП сам буде розуміти, чому здається та чи інша сума, і не зіткнеться з помилкою, коли готівкової виручки фактично отримано менше, ніж здано в банк. І податкова під час перевірки буде розуміти, чому цю суму вдруге не записали до Книги доходів. При цьому здавати виручку повинен або сам підприємець, або довірена особа підприємця, на яку оформлена довіреність, що дозволяє здійснювати банківські операції від імені ФОП. Якщо гроші здасть в банк будь-яка особа, яка не має такої довіреності, то податкова під час перевірки буде наполягати на тому, що це дохід, який був сплачений цією особою через касу банку і його необхідно було відобразити в Книзі обліку доходів як отриманого в безготівковій формі.


Але іноді бувають випадки, коли внесеної виручки на рахунок не вистачає для здійснення необхідних безготівкових платежів.

Вносити кошти з призначенням платежу «внесення власних заощаджень» чи «поповнення обігових коштів» не варто, оскільки податкова під час перевірки вважає ці суми доходом, який не був відображений в обліку. Таке включення внесених сум з таким призначенням платежу в дохід може призвести до перевищення дозволеного обсягу доходу для обраної групи. А це означає, що підприємець повинен був відмовитися від спрощеної системи оподаткування, чого не зробив вчасно.


Не варто перераховувати кошти з особистого рахунку фізичної особи на підприємницький, оскільки і цю суму працівники податкової служби зараховують в дохід. А пояснюють вони свою точку зору тим, що визначення доходу для ФОП - платника єдиного податку визначено ПКУ. Доходом є дохід, отриманий протягом звітного періоду в грошовій формі (готівковій та/або безготівковій), матеріальній або нематеріальній формі (ст. 292 ПКУ). У дохід платника єдиного податку також включається вартість безоплатно отриманих протягом звітного періоду товарів (робіт, послуг).


Тому підприємці користуються іншим способом - легально вносять гроші, як поворотну фінансову допомогу. Повернути кошти необхідно протягом 12 місяців, і щоб при поверненні не було проблем, укладати договір необхідно просто з фізичною особою. 

Пам'ятаємо, що ФОП не може укласти такий договір з самим собою. Це може бути будь-яка інша фізична особа.


Наталя Щербак, податковий консультант газети «Приватний підприємець», спеціально для журналу «Мій Бізнес»