Нові вимоги до етикетки #3 | Raiffeisen Bank Aval Нові вимоги до етикетки #4 | Raiffeisen Bank Aval
Новий зручний застосунок MyRaif
Завантажити Завантажити
Увійти Перекази та Платежі
Нові вимоги до етикетки #13 | Raiffeisen Bank Aval Нові вимоги до етикетки #14 | Raiffeisen Bank Aval Нові вимоги до етикетки #15 | Raiffeisen Bank Aval Нові вимоги до етикетки #16 | Raiffeisen Bank Aval Нові вимоги до етикетки #17 | Raiffeisen Bank Aval Нові вимоги до етикетки #18 | Raiffeisen Bank Aval
Ukr
13 Вересня 2019

Нові вимоги до етикетки

З початку серпня в Україні почав діяти Закон «Про інформацію для споживачів щодо харчових продуктів». Передбачено трирічний перехідний період для введення нових етикеток з урахуванням вимог цього закону. Розглянемо його основні вимоги.

Вимоги щодо інформування про харчові продукти існували й дотепер, однак ефективними вони не були. Наприклад, маркування на етикетку наразі наносяться такими дрібними літерами, що важко розгледіти склад продукту, сама ж інформація далеко не повна. Мета нововведення – зробити інформацію на етикетках та в рекламі відповідною до європейських норм, а головне – достатньою, щоб споживач міг зрозуміти, що насправді ховається в продукті і чи дійсно варто його з’їсти.

Новий закон поширюється на виробників і операторів ринку харчових продуктів на всіх етапах ланцюга. Інформація про харчовий продукт має бути точною, достовірною та зрозумілою для споживача. За це відповідає оператор ринку. Якщо ж підприємець, що його реалізує, бачить, що вимога закону не дотримується – права реалізовувати такий товар він не має.

Основне для споживачів – інформація на етикетці не повинна вводити в оману. Особливо, якщо це стосується властивостей і характеристик продуктів та наслідків їхнього споживання. Або якщо йдеться про нібито лікувальні властивості харчів. Це також поширюється і на рекламу харчових продуктів.

До списку обов’язкової інформації про харчову продукцію входить перелік/кількість інгредієнтів. Віднині виробник має вказувати всі компоненти харчового продукту в порядку зменшення їхньої масової частки. У деяких випадках – у відсотках. Певні інгредієнти позначаються назвою категорії, до якої вони належать, одразу після неї зазначається їхня назва або індекс відповідно до європейської цифрової системи (так звані «ешки»). Алергени виділяються окремим кольором, шрифтом, стилем. Повинна стояти позначка «З ГМО», якщо частка ГМО перевищує 0,9%, або «Без ГМО», за підтвердження відсутності ГМО.

Поживна цінність вказувалася й раніше, цей пункт включає інформацію про енергетичну цінність, вміст жирів, насичених жирів, вуглеводів, цукрів, білків та солі. А от чи піддавався харчовий продукт заморожуванню/розморожуванню – новація. Якщо піддавався заморожуванню – зазначається дата.

Шрифт маркування повинен бути чіткий, розбірливий і контрастний. Висота малих літер має дорівнювати або перевищувати 1,2 мм (досі – 0,8 мм). Якщо площа упаковки менша за 80 см2, то висота малих літер повинна бути не меншою від 0,9 мм. Окремо (кольором, шрифтом, стилем) має бути виділена інформація про алергени, які містяться у складі харчового продукту.

Що робити, якщо товар нефасований? У такому разі споживач не повинен бути позбавлений інформації про харчовий продукт. Вона є обов’язковою, але надається у інший спосіб. Наприклад, може бути розташована на мішку, коробці, на поставленому поряд стенді, роздаватися у вигляді інформаційного листка чи в інший спосіб на вимогу покупця.