«Мовні» порушення – коли штрафують #3 | Raiffeisen Bank Aval «Мовні» порушення – коли штрафують #4 | Raiffeisen Bank Aval
Новий зручний застосунок MyRaif
Завантажити Завантажити
Увійти Перекази та Платежі
«Мовні» порушення – коли штрафують #13 | Raiffeisen Bank Aval «Мовні» порушення – коли штрафують #14 | Raiffeisen Bank Aval «Мовні» порушення – коли штрафують #15 | Raiffeisen Bank Aval «Мовні» порушення – коли штрафують #16 | Raiffeisen Bank Aval «Мовні» порушення – коли штрафують #17 | Raiffeisen Bank Aval «Мовні» порушення – коли штрафують #18 | Raiffeisen Bank Aval
Ukr
26 Березня 2021

«Мовні» порушення – коли штрафують

Із 16 січня набула чинності законодавча норма про повний перехід сфери обслуговування на українську мову. Які штрафи чекають на тих, хто цього не зробив?


Отже, з цієї дати всі суб’єкти господарювання незалежно від форми власності, зокрема ФОП, які обслуговують споживачів, здійснюють обслуговування й надають інформацію про товари (послуги), а також і через інтернет-магазини та інтернет-каталоги, державною мовою. Разом з тим інформація, надана українською мовою, може дублюватися й іншими мовами. Водночас є й винятки: на прохання клієнта його персональне обслуговування може здійснюватися також іншою мовою, прийнятною для сторін.

Контрольні повноваження здійснює на всій території України уповноважений із захисту державної мови («мовний» омбудсмен), а також його представники на місцях, які є працівниками його секретаріату, яких він призначає.

Відповідальність за «мовні» порушення – це адміністративно-господарські санкції, що застосовуються до суб’єктів господарювання. Тобто якщо закон порушив найманий працівник, відповідати доведеться не йому, а ФОП.

Санкції визначено ст. 188 і 188 КУпАП. Проте притягнення порушників до адмінвідповідальності у 2021 році неможливе: ці статті набувають чинності 16 липня 2022 року.

Вид і розмір санкції обирає сам Уповноважений. Якщо порушення було вчинене вперше, то замість штрафу Уповноважений або його представник складе акт із попередженням і вимогою усунути порушення протягом 30 днів із дати складання акта, про що зазначається в акті.

І тільки в разі протягом року повторного порушення підприємцем вимог (обслуговування споживачів не державною мовою) буде складено протокол.

Якщо за результатами розгляду справи установлені порушення норм Закону, Уповноважений виносить постанову про накладення штрафу. Розмір штрафу залежить від виду порушення і може бути від 100 до 700 НМДГ (від 1700 до 11 900 грн).

Отже у ФОП ще є час, аби належним чином проінформувати та забезпечити виконання усіма своїми найманими працівниками норм законодавства (обслуговувати з використанням української мови як державної).