Monotel: космічний готель #3 | Raiffeisen Bank Aval Monotel: космічний готель #4 | Raiffeisen Bank Aval
Новий зручний застосунок MyRaif
Завантажити Завантажити
Увійти Перекази та Платежі
Monotel: космічний готель #13 | Raiffeisen Bank Aval Monotel: космічний готель #14 | Raiffeisen Bank Aval Monotel: космічний готель #15 | Raiffeisen Bank Aval Monotel: космічний готель #16 | Raiffeisen Bank Aval Monotel: космічний готель #17 | Raiffeisen Bank Aval Monotel: космічний готель #18 | Raiffeisen Bank Aval
Ukr
23 Січня 2020

Monotel: космічний готель

Замість стандартних номерів – «космічні» капсули. Замість шаф – локери, що відкриваються за відбитком пальця. Технологічність, екологічність та мовчазний сервіс тут основа всього. Це – новий для України формат футуристичного капсульного готелю Monotel, що відкрився на початку жовтня у Києві.

Капсульний готель – це заклад з невеликими спальними камерами, де є все необхідне для відпочинку: комфортне спальне місце, телевізор, USB-порт для зарядки мобільних пристроїв тощо. Вигадав його японський архітектор Кісьо Куракава. Його перше дітище відкрилося 1 лютого 1979 року в місті Осака і мало на меті надати місце для ночівлі трудоголікам, що не встигають добратися додому. Через 40 років, у лютому 2019-го, у тандему двох чарівних жінок – Анни Осипенко та Ксенії Чигаркіної – народилася ідея відкрити в Україні перший футуристичний готель з капсулами, схожими на спальні місця космонавтів. І вже на початку жовтня на бульварі Тараса Шевченка, неподалік від Бессарабки, такий заклад під назвою Monotel прийняв перших клієнтів.

Динамічне народження

«Від ідеї до створення першого готелю минуло всього 8 місяців, – розповідає засновниця Monotel Анна Осипенко. – В лютому 2019 року ми зустрілися з моєю партнеркою Ксенією Чигаркіною, щоб обміркувати майбутній проект. А вже в жовтні почав роботу наш капсульний готель біля Бессарабки і наполовину був готовий до запуску другий заклад із коворкінг-зоною та капсулами на вул. Богдана Хмельницького. В планах – відкрити у столиці й третій, біля метро «Золоті ворота». Там буде 25 місць».

Перший Monotel, побудований на площі 150 м2, має три зони: для чоловіків, жінок та пар. Кожна зона ділиться на юніти, в яких знаходиться по 2 капсули – верхній та нижній ярус. В «чоловічій» зоні 6 юнітів (12 місць), у «жіночій» – 5 юнітів (10 місць), в «парній» – 4 двомісні капсули. Загалом у готелі 30 місць. Тут також є душ та кухня, де можна приготувати їжу чи перекусити снеками з автомату.

Концептуальність

Свій заклад Анна називає місцем, де люди отримують певний досвід та враження. «Наш проект задумувався не як стандартний готель чи хостел. Monotel – це спільнота людей, які сповідують однакові цінності: дбають про власний комфорт, раціонально використовують гроші, ресурси планети та простір. Ми даємо їм можливість отримати нові враження – в технологічних капсулах вони можуть відчути себе справжніми космонавтами. Також ми пропонуємо мовчазний сервіс – дотримання тиші є правилом №1. Гості можуть закритися в своїх капсулах і працювати, дивитися в навушниках телевізор чи відпочивати», – пояснює Анна Осипенко.

«Концепція Monotel будується на принципі ощадливості: задоволення своїх базових потреб без зайвої розкоші, економне використання простору, природних ресурсів тощо. До прикладу: ми сортуємо сміття, деякі двері в нас із вторинної сировини. Ці моменти також важливі для наших гостей», – підкреслює співрозмовниця.

Тут також є Monoshop, де можна придбати все необхідне – від адаптера та селфіпалки до силіконової пляшки для води та парасолі.

Від дверей до капсули

Сьогодні місце в Monotel можна зарезервувати на будь-якому онлайн-майданчику для букінгу. Капсула бронюється так само, як і номер в готелі. Є кілька тарифів: оренда одномісної капсули без сніданку – 600 грн в будній день і 750 грн на вихідні, в парній капсулі ця опція коштуватиме відповідно 1000 грн та 1300 грн. Опція «сніданок» в одному з ресторанів Діми Борисова – «Любчик» або Chicken Kiev – коштуватиме 150 грн на особу.

Заходячи в готель, всі отримують бахіли: задля збереження чистоти в Monotel пересуватися без них заборонено. Після реєстрації проходять до локерної зони, де знаходяться шафи-сейфи, в яких можна зберігати речі. Є там також великі шафи для габаритних валіз. Вони відкриваються за відбитком пальця власника, тож за безпеку можна не хвилюватися.

Кожний гість під час заселення отримує набір постояльця: змінне одноразове взуття, піжаму (їх чистять в хімчистці), два рушники – банний та маленький для обличчя, а також навушники, якими можна скористатися, щоб подивитися телевізор, фільм в інтернеті тощо. Після цього гостей проводжають до їхніх капсул. Відкриваються вони індивідуальною карткою, яку програмують спеціально під клієнта. Ця картка в одному екземплярі, тож ніхто інший, окрім її власника, доступу до «місця проживання» не має. Всі капсули обладнані USB-зарядками, світлом, телевізором, дзеркалом, а також мають режим вентиляції. Їсти, пити та шуміти в них заборонено.

Фінансове питання

«Перший готель ми побудували за власні кошти. Найбільша стаття витрат – закупівля обладнання і ремонт. В середньому вартість вкладень 1300-1500 доларів на квадратний метр. Саме приміщення, в якому знаходиться Monotel, орендуємо. Другий заклад будуємо із залученням приватних інвесторів. Приємно, що капсульні готелі викликають великий інтерес у інвесторів. І не лише з України. Наразі ми готуємо франчайзинговий пакет. В такий спосіб плануємо відкрити заклади в Одесі, Львові, опрацьовуємо перспективу Харкова та Дніпра. Маємо вже 15 заявок на франшизу. Наступні готелі працюватимуть за іншою моделлю: ми закуповуватимемо капсули, а приміщення здаватимемо в оренду, – ділиться планами Анна Осипенко. – Наш другий заклад буде з коворкінгом і функціонуватиме 24/7. Там можна зняти офіс на тривалий період та капсули для відпочинку співробітників. Також ми орієнтуємося на послугу бізнес-тревел: гості, що приїхали у робочих справах, зможуть скористатися business desk. Плануємо кілька тарифів – на 12, 24 та 36 годин. На цей час постояльці матимуть доступ до всіх сервісів готелю. За півроку хочемо відкрити ще й невеличкий бар».

Щодо окупності бізнесу прогнози у власників оптимістичні: у планах – повернути інвестиції та вийти «в плюс» через 2,5-3 роки. Анна пояснює: «Сервісний бізнес не є високомаржинальним. Тут дуже висока конкуренція. І хоча серед капсульних готелів в Україні ми й унікальні, та існує чимало закладів, що пропонують цікаві враження. Наразі формат Monotel є новим для нашої країни. Ми лише формуємо цю бізнес-нішу».

Основна стаття прибутку – здача в оренду капсул. Та є у компанії ще один бізнес-напрямок – продаж дитячих кімнат-капсул. Вони бувають різних модифікацій: одинарні – 2,20 х 1,50 х 1 м. Там можна комфортно сидіти. Також є подвійні, що відрізняються довжиною – 1,8 м. В капсулах можна встановити телебачення, інтернет тощо. Це вдале рішення для створення окремих дитячих «кімнат» в малогабаритних квартирах.

Всі капсули привозять з Китаю, де працюють два заводи з їх виробництва.

Клієнти

«Наша цільова аудиторія – покоління Y/Z віком до 27 років. Це люди-інноватори, які люблять подорожувати та здобувати новий досвід. Для них важливо бути причетними до певної культури. Це переважно інтроверти. Здебільшого наші гості – представники ІТ-сектора чи сфери технологій», – так описує портер клієнтів Monotel Анна Осипенко.

Незважаючи на те, що готель працює лише із жовтня, там встигли побувати приїжджі з Білорусі, Ізраїлю, Туреччини, Канади та США. Є й постійні пожильці. «Наразі у нас є клієнтка, що живе вже два тижні. Раніше роботодавець винаймав їй корпоративну квартиру. Та вона була для неї завелика, і дівчина користувалася лише спальнею та ванною. Тому вона вирішила спробувати Monotel. Побуде тут ще два тижні. Потім зробить невеличку перерву, а далі планує заїхати в наш новий готель на Хмельницького – жити в капсулі і працювати в коворкінгу», – розповідає співрозмовниця.

Підводні камені

«Оскільки Monotel – футуристичний проект, а капсули – високотехнологічний продукт, то під час створення готелю виникали певні труднощі з архітектурною та проектною частинами. Тож ми вирішили з цим в наступних проектах не поспішати. Ще один нюанс – постачання капсул. Привозимо їх із Китаю, тому повинні враховувати різницю в культурі, підходах до певних питань тощо. До того ж капсули потрібно обслуговувати. Це новий продукт, отже маємо виховувати власний техперсонал, який буде поруч та зможе оперативно вирішити всі технічні питання. Адже непрацююча капсула – це мінус один номер та дохід. І, звісно ж, людський фактор: скільки клієнтів – стільки й думок», – пояснює Анна.

Персонал

Чималий відсоток успіху будь-якого сервісного бізнесу залежить від персоналу. За словами засновниці Monotel, інтерес до роботи в готелі на ринку чималий. Тому керівництво і змогло підібрати людей, що поділяють цінності бренда та можуть добре впоратися з динамічним темпом роботи.

Поради від Анни Осипенко для тих, хто хоче відкрити капсульний готель:
- Забудьте про страх
- Запитайте себе, чи дійсно готові до ризику. Потрібно мати багато відваги, щоб робити щось нове в нашій країні
- Будьте готові докладати багато зусиль, щоб зробити з капсули продукт, який потрібен ринку