Гроші без контакту #3 | Raiffeisen Bank Aval Гроші без контакту #4 | Raiffeisen Bank Aval
Новий зручний застосунок MyRaif
Завантажити Завантажити
Увійти Перекази та Платежі
Гроші без контакту #13 | Raiffeisen Bank Aval Гроші без контакту #14 | Raiffeisen Bank Aval Гроші без контакту #15 | Raiffeisen Bank Aval Гроші без контакту #16 | Raiffeisen Bank Aval Гроші без контакту #17 | Raiffeisen Bank Aval Гроші без контакту #18 | Raiffeisen Bank Aval
Ukr
16 Червня 2020

Гроші без контакту

Безконтактні і онлайн-платежі - зростаючий тренд нашого часу. І кожен підприємець повинен цим скористатися. Розібратися в тонкощах використання сучасних безконтактних платежів для різних видів бізнесу допомагає головний менеджер з розвитку електронних банківських послуг Райффайзен Банку Аваль Павло Хорошко.

Прийом платежів зі смартфона

У ритейлі наразі 30%, а у деяких і 90-100% платежів здійснюються безготівковим шляхом через термінал. Чим вища сума покупки, тим частіше покупці обирають оплату банківською карткою. Але все більший відсоток людей, особливо молоді, вибирають оплату не картою, а смартфоном через ApplePay або GooglePay. Можна забути вдома картку, але рідко хто забуває телефон. Отже, сучасний термінал з підтримкою безконтактних платежів - must-have будь-якого магазину, констатує нові реалії Павло Хорошко.

Райффайзен Банк Аваль в рамках послуги еквайрингу надає клієнтам різні типи терміналів: стаціонарні і переносні. Сучасні термінали підтримують безконтактну оплату картами з чіпом і магнітною стрічкою, а також оплату смартфоном через ApplePay або GooglePay. Така оплата займає всього кілька секунд. Доступу гаджета до інтернету не потрібно. В умовах, в яких жили і купували товари українці в останні три місяці, це однозначна перевага. Крім того, додаткові комісії на операції оплат через ApplePay або GooglePay відсутні - не платять додатково нічого ні покупець, ні продавець. І це теж ще один плюс в карму такого типу платежів.

Термінали Райффайзен Банку Аваль дозволяють підприємцю легко отримувати платежі через Apple Pay, здійснені за допомогою будь-якого «яблучного» пристрою: iPhone, iPad, Apple Watch або Mac. Використання Apple Pay вважається навіть безпечнішим, ніж оплата пластиковою карткою, оскільки покупець не залишає продавцеві номер карти і особисті дані. Номери карт не зберігаються ні на пристрої, ні на серверах Apple. Для виконання будь-якої транзакції покупець просто повинен спочатку підтвердити особу за допомогою Face ID, Touch ID або пароля. Платежі з Google Pay за допомогою смартфонів або годинника на Android не так захищені, але убезпечити себе від несанкціонованих оплат покупець може, встановивши на телефоні пароль, розблокування з відбитка пальця або графічний ключ.

Щоб підключити послугу еквайрингу і почати приймати такі безконтактні платежі, підприємцю достатньо звернутися в Банк. Обслуговування коштує до 2% з кожної операції (тарифна сітка залежить від суми обороту - чим він вищий, тим нижчий відсоток за використання). Термінали обладнуються sim-картою одного з трьох мобільних операторів, інженер Банку сам підбирає, який приймає сигнал краще у вашому районі.

А ось турбуватися про впровадження технології розпізнавання облич FaceID українським підприємцям поки зарано: заможні клієнти не завжди бажають показувати своє обличчя при платежах і бояться ризику похибки при проведенні оплати, вважає Павло Хорошко.

Зона самообслуговування

Новий тренд в ритейлі - зона самообслуговування без касира, коли покупець сам може взяти товар, відсканувати код і самостійно заплатити карткою або смартфоном. «Райффайзен Банк Аваль тут пропонує індивідуальні програмні рішення і допомагає вибудувати платіжну систему магазину. Є відкриті рішення, впроваджені по API, але магазин повинен бути готовий мати свою електронну систему обліку і контролю», - розповідає експерт банку.

Обслуговування терміналу здійснюється за послугою еквайрингу за ті ж 2% з кожної операції. Основні витрати тут для підприємця - створення та обладнання самої зони самообслуговування. Хорошко звертає увагу представників ритейлу, а також сфери HoReCa, що фінансова система готується до впровадження нового покоління POS-терміналів - на базі Android. Такі мультидевайси дозволяють не тільки приймати платежі, а й замінити традиційний касовий апарат, а також закласти в програму ресторанне меню, складську систему обліку та інші корисні функції.

Для підприємця такий термінал - це економія завдяки тому, що не потрібно купувати окремо касовий апарат і займатися його обслуговуванням. У разі анонсованого законодавцем обов'язкового впровадження РРО такі термінали можна налаштувати на автоматичну передачу чеків до фіскальної служби.

Платежі в інтернеті

Якщо у клієнта є свій сайт або інтернет-магазин, представники Райффайзен Банку Аваль допоможуть налаштувати його для підтримки прийому оплат платіжними картами - по суті зробити кнопку «Оплатити». Плата за настройку, підключення платіжного сервісу відсутні. Підприємець оплачує тільки 2,2% комісії з обороту. Механізм цієї опції стандартний: покупець буде складати товар у кошик, потім натисне «Оплатити» і перейде на платіжну сторінку. Далі він може вибрати спосіб платежу із запропонованих і зробити оплату. На сьогодні доступна оплата за реквізитами карти і Apple Pay (що дозволяє приймати оплати з iPhone або Macbook). Найближчим часом додадуться платежі через Google Pay. Сума приходить на рахунок підприємця наступного дня. Переваги цього способу оплати в тому, що продавець гарантовано отримує свої гроші за товар, а не чекає, коли їх перерахує, наприклад, «Нова Пошта», після того як покупець забере товар.

Продавець отримує доступ до свого кабінету, бачить всі оплати, і при необхідності повернути оплату на карту за повернення товару за угодою з покупцем зможе це зробити самостійно, без будь-яких звернень до банку.

Якщо у клієнта немає власного сайту з товарами, а він надає послуги, ціни на які прораховуються індивідуально, банк все одно може йому допомогти приймати оплати карткою через інтернет. Це послуга e-invoicing - доступ в особистий кабінет, де підприємець може створити електронний рахунок і відправити його поштою або Viber покупцеві, а той натисне кнопку «Оплатити» і буде спрямований на сторінку оплати. Комісія стандартна: 2,2% з обороту, а підключення послуги - безкоштовне.

Онлайн-каса

Це невеликий маркетплейс, розташований прямо на сайті банку, де клієнт може знаходити потрібні компанії і оплачувати їхні товари та послуги. Там зібрані компанії за сферами діяльності: податки, інтернет і ТБ, страхування, навчання, продаж будівельних матеріалів, агропродукції, продаж будівельної техніки, туристичні компанії, комунальні послуги. Туди можна додати свою компанію, назву і логотип - і позбутися необхідності виставляти рахунки. Клієнти заходять на сайт банку, знаходять потрібну компанію за назвою або реквізитами і оплачують її послуги. Раніше це використовували як запасний канал оплати карткою будь-якого банку, в період карантину маркетплейс особливо пожвавився. Послугою онлайн-каси активно користуються компанії, які продають запчастини, будматеріали, добрива, агропродукцію, розповідає співрозмовник.

Переваги онлайн-каси:

1) Бізнес може не робити сайт, а починати приймати оплати миттєво.

2) Комісію за здійснення платежу (1% з карт Райффайзен Банку Аваль або 2% з карт інших банків) тут можна перекласти на покупця.

3) Одержувач бачить призначення платежу і реквізити, прізвище платника.

4) Банк виступає гарантом сумлінності продавця.

«Покупці стали більш вимогливими і, зіткнувшись з випадками шахрайства, неохоче платять на особисту картку підприємця, а просять рахунок. Якщо бізнес приймає оплату на особисту картку, то покупець не зможе довести, що послуга надана. При оплаті на рахунок банк, як посередник, несе юридичну відповідальність за дії продавця. Адже під час укладання договору еквайрингу продавець проходить необхідні ідентифікації і перевірки. І в разі проблем з покупкою покупець може звернутися в банк і повернути сплачені кошти», - резюмує Павло Хорошко.

За даними НБУ, українці володіють 63, 5 млн карт. 8 з 10 платіжних операцій є безготівковими. Оплати за допомогою смартфонів і смарт-годинників займають третину від загальної кількості безготівкових платежів. Згідно з дослідженнями Mastercard, приблизно 70% українців готові розплачуватися за покупки та послуги за допомогою смартфона. В основному це молоді люди 25-34 років. За 2019 рік українці здійснили 4,167 млрд транзакцій за допомогою платіжних карт на загальну суму майже 1,8 трлн грн.