Друкарський «Мадрид» в центрі Харкова #3 | Raiffeisen Bank Aval Друкарський «Мадрид» в центрі Харкова #4 | Raiffeisen Bank Aval
Новий зручний застосунок MyRaif
Завантажити Завантажити
Увійти Перекази та Платежі
Друкарський «Мадрид» в центрі Харкова #13 | Raiffeisen Bank Aval Друкарський «Мадрид» в центрі Харкова #14 | Raiffeisen Bank Aval Друкарський «Мадрид» в центрі Харкова #15 | Raiffeisen Bank Aval Друкарський «Мадрид» в центрі Харкова #16 | Raiffeisen Bank Aval Друкарський «Мадрид» в центрі Харкова #17 | Raiffeisen Bank Aval Друкарський «Мадрид» в центрі Харкова #18 | Raiffeisen Bank Aval
Ukr
07 Листопада 2019

Друкарський «Мадрид» в центрі Харкова

Випустити повноцінне видання накладом... 1 екземпляр, створити найрозкішнішу обкладинку журналу, надрукувати книгу шрифтом Брайля - все це може харківська цифрова друкарня «Мадрид». Як виявилося, діджиталізація друкованому «ретробізнесу» не ворог, а інструмент, помічник і мотиватор.

Про друкарню «Мадрид» в «Моєму Бізнесі» ми вже писали раніше. Нагадаємо, Лариса Гобельовська однією з перших у Харкові стала надавати послуги цифрового друку на початку 2008-го. Свій бізнес підприємець започаткувала в партнерстві з постачальником обладнання - корпорацією Konica Minolta Україна, у якої взяла техніку в лізинг. Криза, що почалася кілька місяців потому, зробила обов'язкові валютні виплати непідйомними, і логічним фіналом компанії мало стати банкрутство. Виручив Райффайзен Банк Аваль: там в Ларису повірили і дали можливість перекредитуватися. Рішення було правильним. Наступні 7 років компанія працювала не завдяки, а всупереч: кризі, падінню ринку, війні і специфіці бізнесу в прикордонному Харкові. Але віддала кредити, борги, побудувала процеси і закріпилася на ринку. Після подолання нульового кордону минуло майже п'ять років, друкарня розвивається, а її засновниця має достатньо досвіду, щоб ділитися ним на лекціях зі студентами та з іншими підприємцями.

Відчути ринок

Говорячи про друкарський ринок, першою чергою напрошується питання, наскільки він живий... «Поліграфічний ринок більше не повинен звужуватися, він досяг дна ще у 2014-2015 роках. Спершу по ньому вдарила глобальна діджиталізація, потім події в нашій країні, - каже Лариса Петрівна. - Якщо порівнювати структуру цього ринку з тим, що було десять років тому, - вона перерозподілилася на користь цифри однозначно».

Більшість багатотиражних газет, журналів перестали існувати у принті, тому офсетний друк, вигідний для великих тиражів, з лідерів «пішов» в аутсайдери. На ринку книг і досі триває зменшення тиражів і перерозподіл за напрямком. Асортимент художньої літератури став більшим, а тиражі меншими. Навчальна, шкільна література, яка фінансується державою, - стабільна. Ринок дитячої літератури пройшов нижню точку і кілька років поспіль показує зростання. Ринок упаковки, в тому числі харчової, залежить більше від масштабів виробництва товарів і дизайнерських трендів, і він також хоча й незначно, але зростає.

Керівник «Мадрида» вважає, що перспектива майбутнього - за нішевими, спеціалізованими малотиражними виданнями, і якийсь час - за навчальною літературою. А особливо за подарунковою літературою, ексклюзивними виданнями, преміальним сегментом. До слова, бізнес-гуру світового рівня з нею згодні. Кевін Келлі у своїй книзі «Невідворотне» обіцяє книгам повний перехід у цифру та інтеграцію з іншим контентом. І лише переліченим вище сегментам - місце на фізичній полиці.

Знайти своє місце

В даному контексті зроблені багато років тому ставки на цифровий друк виглядають правильними. «Мадрид» друкує поліграфію тиражами від 1 екземпляра, а масштабами - від візитки до постера. Багатий вибір паперу і картону, послуги дизайнерів, висока якість друку і постдрукові сервіси допомагають добитися лояльності і сформувати постійну клієнтуру. «Сьогодні наш основний товар - книги в м'якій і твердій палітурці, максимальний тираж близько 1000 примірників. Тематика - переважно методична література та підручники, посібники, монографії. Візитки, листівки, флаєри та інша комерційна поліграфія теж добре продається», - описує продукцію Лариса Гобельовська.

Інвестувати в нові продукти

Вивести бізнес зі стабільного на новий рівень допоможуть інвестиції у виробництво. Друкарня «Мадрид» придбала у компанії Коніка Мінолта Україна французьку машину MGI JETVARNISH 3DS, на якій можна робити високохудожнє оформлення друкованої продукції гібридним і 3Д-лаком і фольгою. «Це збільшить наш асортимент продукції і виведе в новий, преміальний сегмент. Також хочемо вийти на зовсім новий для нас ринок - упаковки. Це може бути упаковка дорогих виробів із золота, парфумерії, якісної косметики, авторських кулінарних виробів, медичних препаратів та БАДів. В Україні є лише одна така машина - в Києві», - ділиться планами підприємець. Якщо замовлень буде достатньо, вона бачить перспективу в подальшому розширенні потужностей і створенні виробництва повного циклу. Наявність надійного фінансового партнера дає можливість сміливіше планувати інвестиції і розвивати бізнес. «Мадрид» вже мало не десятиліття користується продуктами Райффайзен Банку Аваль: кредити на придбання техніки, рахунки, овердрафт. Нові плани друкарні пов'язані з отриманням довгострокової кредитної лінії. «Це найкращий банк за продуктами, сервісами, відношенням персоналу та особистісним підходом до клієнта», - підкреслює Лариса Гобельовська. І це не лестощі!

Шукати вузькі ніші

Ще одна нова ніша поліграфічного ринку, яку підприємець виявила нещодавно - виробництво книг шрифтом Брайля. Це дуже спеціалізований напрямок, що вимагає спеціальної техніки і навичок. В країні не більше десяти принтерів, які можуть друкувати таку літературу. І мізерна, критично недостатня кількість книг для незрячих людей. Бракує навіть навчальної літератури в школах, не кажучи вже про художні новинки. «Мадрид» надрукував кілька таких книг класичним способом за допомоги перфорації. На новій машині це можна буде робити шляхом об'ємного 3Д друку з використанням шару лаку. «Це інноваційне рішення для України, і буде поки дорого, але зробить книги довговічними, більш легкими і тонкими. Дана технологія годиться не лише для книг, але й для упаковки. Згідно із законом вся упаковка медичних препаратів повинна дублювати як мінімум назву препарату шрифтом Брайля. І це також перспектива для нас», - додає Лариса.

Не чинити опір технологіям

Якщо еволюція техніки для виробництва першорядна, то цифровий апгрейд - наступний пункт програми. Найчастіше у малого і середнього бізнесу застосовується не так багато рішень. 1С-Бухгалтерія, IP-телефонія, наприклад, «Бінотел», CRM-система, інтегрована з програмою автоматизації бізнес-процесів (найкращим рішенням вважається Бітрікс-24, він інтегрує і всі перелічені вище опції). Це ідеальна синергія рішень для бізнесу. При цьому переведення бухгалтерії в хмару - крок еволюційний. Гобельовська радить всім за можливості переходити на такі рішення: «Ми встановили 1С: Фреш - в Україні одні з перших, хто використовує цю хмарну версію. Хочемо підключити до неї ще й продажі через сайт, щоб вести всі рухи товарів і коштів в одному місці. Це дуже зручно і розв'язує руки. Нові рішення і технології вимагають основної інвестиції - часу на їх впровадження та освоєння. Потім вони починають працювати на вас». Нещодавно в «Мадриді» підключили телефонію до сайту, організували свій кол-центр в окремому офісі. Це одразу дало результат.

Шерінгове... партнерство

Новими клієнтами можуть стати... старі конкуренти. Якщо запропонувати їм якусь можливість або послугу, що доповнить або поліпшить їхній власний продукт, і не боятися втратити тимчасову унікальність в очах клієнтів. Важливо, щоб така пропозиція не була легкодоступною, інакше її перехоплять. Лариса Гобельовська планує запропонувати іншим друкарням послугу друку гібридним лаком, 3Д друку та інші рішення, які дає нове обладнання. Наприклад, оформляти таким чином частину тиражу для преміального сегмента, робити подарункові, ексклюзивні видання, дорогу упаковку. Оскільки вартість нової друкарської машини дуже значна, така співпраця була б цілком раціональною. «Синергія замість конкуренції - це шлях, яким треба йти не тільки на нашому ринку. Шерінгова економіка наступає, і нам потрібно до неї адаптуватися», - підкреслює Лариса Петрівна.

Регулярно вчитися

«Я особисто пішла серйозно вивчати англійську мову, це дійсно необхідно в бізнесі. Адже її незнання повністю блокує можливості роботи з іноземними замовниками, особистий розвиток, роботу з бізнес-консультантами. Це інший рівень», - переконує Лариса. І, зрозуміло, радить бізнес-семінари широкої і вузької тематики, форуми, роботу з коучами і консультантами. Люди зі сторони можуть побачити бізнес не таким, як бачить його власник, і дати слушні поради.

Працювати з персоналом

Необхідно періодично проводити тренінги, семінари, в тому числі командоутворюючі. «Нещодавно я запрошувала коуча на тренінг. Проводили перевірку на злагодженість колективу - і несподівано для себе побачили внутрішню проблему. Виявляється, новим співробітникам дуже важко вписуватися в «старий» колектив, де працюють згуртовані люди. Це багато корпоративних звичок, моделей поведінки і дій. У нас вони «в крові», а нові працівники спершу не розуміють, потім вносять дисонанс, далі виникають непорозуміння або збої, а за якийсь час частина новачків йдуть з компанії», - констатувала проблему співрозмовниця. Щоб такі співробітники швидше адаптувалися і ефективно працювали, вона вирішила розробити службові інструкції. Але ця ідея вилилася в більш ґрунтовну інспекцію бізнес-процесів і ефективності роботи «старих» кадрів.

Кожному фахівцеві довелося описати свої робочі процеси, часові витрати на них, обсяги. В результаті виявилося, що деякі «дорогі» співробітники витрачають багато часу на другорядні завдання. Наприклад, розвезення замовлень на «Нову Пошту» та інші служби. Крім того, виявилися значні переробки - через перевантаженість працівників, що могло стати причиною їхньої невдоволеності і витоку кадрів. «В результаті такого аналізу я визначила, скільки і яких фахівців мені не вистачає, ввела такі посади, як постачальник, кур'єр, оптимізувала функціонал і навантаження на персонал. Це відразу ж дало результат», - резюмує директор друкарні.

Дивитися в майбутнє

«Ми вже живемо в цифровий ері, і потрібно намагатися адаптувати до неї свій бізнес або його перебудувати. Автоматизація, маркетинг, соціальні комунікації... Почніть з малого, дайте можливість вашому клієнтові знайти ваш товар в тих місцях, де він хоче його побачити (сайти, соціальні мережі, навіть Youtube), і оплатити, як йому зручно. Застосовуйте для платежів к'юар-коди, Apple Pay, переведення переказ в Приват24... Цифрові, хмарні технології повинні заміняти звичні системи роботи. А ще в них потрібно шукати ваші нові продукти, - радить колегам-підприємцям Лариса Гобельовська. - Адже мрії мають здійснюватися! Ми друкуємо мрії!»