Чим відрізняється комплексна перевірка від планової #3 | Raiffeisen Bank Aval Чим відрізняється комплексна перевірка від планової #4 | Raiffeisen Bank Aval
Новий зручний застосунок MyRaif
Завантажити Завантажити
Увійти Перекази та Платежі
Чим відрізняється комплексна перевірка від планової #13 | Raiffeisen Bank Aval Чим відрізняється комплексна перевірка від планової #14 | Raiffeisen Bank Aval Чим відрізняється комплексна перевірка від планової #15 | Raiffeisen Bank Aval Чим відрізняється комплексна перевірка від планової #16 | Raiffeisen Bank Aval Чим відрізняється комплексна перевірка від планової #17 | Raiffeisen Bank Aval Чим відрізняється комплексна перевірка від планової #18 | Raiffeisen Bank Aval
Ukr
16 Серпня 2019

Чим відрізняється комплексна перевірка від планової

Ось уже другий рік немає мораторію на перевірки, тому підприємцям потрібно знати, хто до них можемо прийти і чим одна форма перевірки відрізняється від іншої. Перевірки можуть бути плановими, комплексними, позаплановими та ін. Зупинимося на двох видах, про які можна дізнатися заздалегідь: комплексних і планових.

Проведення перевірок контролюючими органами регулюється нормами Закону України від 05.04.2007 р № 877-V «Про основні засади державного нагляду (контролю) у сфері господарської діяльності». Планові перевірки проводяться згідно з планами, які затверджуються відповідними контролюючими органами в кінці року на наступний. Якщо один і той же суб'єкт господарювання включений в план перевірок кількох контролюючих органів, це є підставою для включення його в план комплексних перевірок.

Слід зауважити, що один і той же контролюючий орган не має права протягом планового року провести планову перевірку одного і того ж суб'єкта господарювання.

План планових і комплексних перевірок підлягає затвердженню і оприлюдненню до 15 листопада року, що передує плановому.

План комплексних перевірок на 2019 рік затверджено наказом ДРС України від 15.11.2018 р №152. Ознайомитися з ним можна на сайті регуляторної служби в розділі «Державний нагляд (контроль)» підрозділі «Перевірки» або за посиланням - тут.

Якщо підприємець не знайде себе в плані комплексних перевірок, це не означає, що до нього не можуть прийти на планову. На сайті ДРС розміщуються також плани планових перевірок для того, щоб бізнес мав можливість в онлайн-режимі отримувати необхідну інформацію.

У плані комплексних перевірок на 2019 рік зазначені:

  • найменування та адреси суб'єктів господарювання;
  • коди ЄДРПОУ юросіб або ІПН фізосіб-підприємців;
  • предмет перевірки (держконтролю) - дотримання ліцензійних умов і законодавства в сфері техногенної та пожежної безпеки; природоохоронного та санітарно-епідеміологічного законодавства; вимог у сфері промислової безпеки, охорони та гігієни праці та ін.;
  • ступінь ризику (звичайно середній або високий);
  •  точна дата початку перевірки (день, місяць і рік).

Дата перевірки вказується одна і та ж для всіх органів, задіяних в комплексній перевірці.

Порядок проведення комплексних перевірок затверджений постановою КМУ від 24.05.2017 р №350.

Перевірка називається комплексною, тому що до підприємця одночасно приходять представники кількох контролюючих органів. Тривалість комплексної перевірки не може перевищувати десяти робочих днів, а у суб'єктів мікро-, малого підприємництва - п'яти робочих днів.

Особливості проведення комплексної перевірки полягають у тому, що кожен контролюючий орган видає свій наказ (рішення, розпорядження), в якому вказує найменування суб'єкта господарювання, якого перевірятимуть, і предмет комплексної перевірки та дату її початку і закінчення.

На підставі наказу (рішення, розпорядження) оформляється посвідчення (направлення) на перевірку.

Перед початком перевірки посадові особи кожного контролюючого органу зобов'язані пред'явити керівникові юридичної особи, його відокремленого підрозділу або уповноваженій ним особі (фізичній особі - підприємцю або уповноваженій ним особі) посвідчення (направлення) та свої службові посвідчення, а також надати посвідчення (направлення на перевірку).

Якщо у суб'єкта господарювання є журнал реєстрації перевірок, то всі контролери повинні внести в нього запис.

За результатами перевірки загальний акт не складається.

Кожен контролюючий орган окремо складає акт у двох примірниках і протягом останнього дня перевірки з урахуванням робочого часу підприємства, встановленого його правилами внутрішнього трудового розпорядку, зобов'язаний ознайомити з ним керівника (уповноважену особу). Якщо заперечень немає, то цього ж дня акт повинен бути підписаний як перевіряючими, так і тими, кого перевіряють. Якщо суб'єкт господарювання не погоджується з актом, він все одно повинен його підписати, але вказати, що він із зауваженнями. Один примірник підписаного акту вручається в останній день перевірки.

Планову перевірку проводить один контролюючий орган у строки та в порядку, визначеному його нормативно-правовими актами.