Безпілотний наземний транспорт – новий сегмент ринку #3 | Raiffeisen Bank Aval Безпілотний наземний транспорт – новий сегмент ринку #4 | Raiffeisen Bank Aval
Новий зручний застосунок MyRaif
Завантажити Завантажити
Увійти Перекази та Платежі
Безпілотний наземний транспорт – новий сегмент ринку #13 | Raiffeisen Bank Aval Безпілотний наземний транспорт – новий сегмент ринку #14 | Raiffeisen Bank Aval Безпілотний наземний транспорт – новий сегмент ринку #15 | Raiffeisen Bank Aval Безпілотний наземний транспорт – новий сегмент ринку #16 | Raiffeisen Bank Aval Безпілотний наземний транспорт – новий сегмент ринку #17 | Raiffeisen Bank Aval Безпілотний наземний транспорт – новий сегмент ринку #18 | Raiffeisen Bank Aval
Ukr
20 Серпня 2019

Безпілотний наземний транспорт – новий сегмент ринку

Якщо дронами вже нікого не здивуєш, то безпілотний автотранспорт в Україні і світі – поки що новація. Галузь безпеки і охорони, агросектор, перевезення, гірнича промисловість – безпілотні автомобілі для цих сфер вже існують та тестуються. Розповідає Юрій Тихонов, менеджер з розвитку напрямку виробництва безпілотників ТОВ «ІНФОКОМ ЛТД».

Сучасний розвиток виробництва в напрямку Індустрії 4.0. означає максимальне звільнення людини від важкої праці. Для цього розгортають кіберфізичні системи зв’язку реальних об’єктів з віртуальними об’єктами обробки і процесів через інтернет, хмарні технології, нейронні мережі, машинний зір. І доступність цих технологій дає можливість розвитку безпілотного транспорту вже сьогодні. За прогнозами, майбутні дороги належатимуть автономному електротранспорту. В Україні цей тренд також підхопили…

Запорізька компанія ТОВ «ІНФОКОМ ЛТД» – одна з перших в Україні у виробництві та тестуванні реальних моделей безпілотного наземного транспорту для різних сфер, особливо для військового та цивільного транспорту. «Переобладнати на безпілотне керування можливо будь-який транспортний засіб, – зазначає Юрій Тихонов. – Встановлюються актуатори на кермо, коробка передач, камери по периметру транспортного засобу, радар та інфрачервона камера. Встановлюється електроніка та програмне забезпечення».

Спочатку запорожці створили і презентували на державному рівні безпілотний автомобіль на базі КРАЗ під назвою «Спартан». Його призначення – охорона, патрулювання, розвідка, розмінування, доставка вантажів, евакуація людей. Такі автомобілі можуть бути корисні у різних секторах промисловості для охорони великих територій підприємств, кар’єрів, комбінатів.

Наразі спеціалістами «ІНФОКОМу» створюються безпілотні вантажівки на базі «БілАЗ» для використання у важких умовах гірничодобувної промисловості: вони рухаються колоною на автопілоті за заданим маршрутом та перевозять вантажі без простоїв. «Переваги «безпілотного» управління для вантажівки – це відсутність факторів ризику для водія при роботі в кар’єрах, точне стеження за маршрутом, оновлення маршруту у разі перешкод, фіксація часу прибуття до пункту завантаження», – пояснює Юрій.

На тестуванні знаходяться розроблені в «ІНФОКОМі» безпілотні легкові автомобілі на базі «Джип» і «Ланос». Це майбутні таксі чи приватні автомобілі з системою «автопілот», які допоможуть водієві у визначенні перешкод, знаків, дорожньої розмітки тощо, а з часом – замінять водія.

Запорізькою компанією було розроблено та протестовано також безпілотні автомобілі для спецслужб: швидка допомога, пожежна машина, автомобіль для МНС, поліції та ін.

Актуальним для України є розвиток безпілотних потягів з системою «автопілот», зокрема для перевезення сировини внутрішніми територіями підприємств. Безпілотна наземна транспортна система призначається для транспортування природних ресурсів на великі відстані без машиніста потягу. «Робот» здійснює функцію управління локомотивом.

Найперспективнішою у найближчому майбутньому сферою використання безпілотного транспорту в Україні Юрій Тихонов називає агросектор. Трактори, комбайни, обладнані системою «автопілот», здатні автоматично обробляти поля та збирати, перевозити врожай. При цьому безпілотні автомобілі оптимально визначають шлях руху, радіус повороту, зовсім не залежать від «людського фактору», не відволікаються на простої і не доставлять врожай не туди, куди потрібно власникові. Безпілотні трактори та комбайни здатні працювати з точністю до 10 см завдяки системі міток, які встановлюються додатково до орієнтування за системою глобального позиціонування GPS.

На жаль, в Україні фермери ще не зважилися спробувати цю технологію. «Ми шукаємо партнерів серед українських фермерів, які готові спробувати використовувати безпілотний транспорт на своїх полях, – каже Юрій Тихонов. – Комплектація обладнанням комбайна коштуватиме приблизно 15 тис. дол., але щоб практично показати переваги безпілотного транспорту фермерам та подолати їхню упередженість, ми готові обладнати перший комбайн за свій кошт».

На землі та в повітрі

Працюють в Україні, зокрема й в «ІНФОКОМі», й над поєднанням технологій безпілотних літальних апаратів та безпілотного наземного транспорту. Так, дрони можуть супроводжувати автомобілі, оцифровуючи місцевість у режимі онлайн і перевіряючи безпечність дороги, та служити літаючою міткою «Flying RFID».

Безпілотні авто, у свою чергу, можуть служити системою управління, платформою для злету чи посадки дронів. В агробізнесі дрони можуть створювати аерокарту поля та контролювати роботу безпілотних тракторів і комбайнів за допомогою відеоспостереження.

Потрібна інфраструктура

Для масового впровадження безпілотних автомобілів необхідна «розумна» інфраструктура. Це означає, що дороги потрібно оцифровувати із застосуванням баз даних та геоінформаційних систем. Необхідна фізична ідентифікація дорожніх знаків, доріг, вулиць, напрямків за допомогою пасивних чи активних радіочастотних RFID міток, що встановлюються на дорожню розмітку, світловідбивачі, бордюри, дорожні знаки, огорожі.

Отже, розвиток безпілотного транспорту дасть поштовх до розвитку супутніх бізнесів: бездротових електрозаправок, розумних підстанцій Smart Grid, розумних фабрик та кранів, систем зберігання енергії, АСУ підприємств тощо. Тому «ІНФОКОМ», окрім безпілотного транспорту, відразу розвиває напрямок електрозарядних станцій та програмного забезпечення для них.

На жаль, українське законодавство поки що не дозволяє безпілотним автомобілям виїжджати на дороги загального користування. Але на приватній території підприємств, на внутрішніх дорогах чи на фермерських полях безпілотний транспорт можна застосовувати уже сьогодні.

ЦИФРА

23 млн повністю автономних автомобілів їздитимуть по дорогах США вже до 2030 року (Дослідження Accenture спільно з Інститутом технологій Стівенса)

5 трендів безпілотного автотранспорту

  • Комерційний транспорт стає безпілотним швидше за приватний

Користь безпілотних технологій для підприємця більш очевидна, ніж для окремого власника «гугломобіля»: збільшується інтенсивність експлуатації техніки, зменшується час простоїв, підвищується продуктивність праці, відбувається економія на зарплатах водіїв. Нарешті, економиться паливо: коли колона безпілотних вантажівок рухається на великій швидкості, підтримуючи дистанцію в кілька десятків сантиметрів один від одного, за рахунок зниження аеродинамічних втрат витрати палива знижуються на 5-7%.

  • З’являться фінансові операції між автомобілями

Понад 30 компаній у світі працюють над тим, щоб рух безпілотних автомобілів регулювався за аналогією застосування різних тарифів в різних часових зонах в електромережі. У кожної машини буде свій цифровий гаманець, і за право проїзду в годину пік або по тих чи інших дорогах вона буде автоматично платити. Є технологія, за якою на базі блокчейна безпілотні автомобілі будуть по ходу руху автоматично укладати smart-контракти та обмінюватися інформацією і платежами, таким чином оптимізуючи на обмежених ринкових умовах пересування і навантаження на інфраструктуру.

  • Бездротові зарядні пристрої електромобілів

Електрика стає бездротовою, а екосистема транспортної мобільності зазнає радикальних змін. Роботаксі, як можливий основний міський транспорт, заряджатимуться на ходу.

  • Автомобілі стають корпоративними

Повністю автономними автомобілями в основному будуть володіти не приватні особи, а автовиробники, технологічні компанії на кшталт Google і Apple та інші постачальники послуг, такі як сервіси поїздок на попутних машинах. На відміну від індивідуальних власників, чиї автомобілі зазвичай простоюють більшу частину часу, власники автопарків можуть посилати автономний транспорт в поїздки цілодобово, амортизуючи вартість володіння. Автовиробники вже почали експериментувати з парками автономних автомобілів: GM оголосила про партнерство з Lyft, Uber – про партнерство з Volvo.

  • Революційні зміни автострахування

Оскільки індустрія автострахування зайнята переважно страхуванням автомобілів, що знаходяться в приватному володінні, у компаній є всі підстави хвилюватися про майбутнє зростання і прибутки. Якщо число індивідуальних власників зменшиться, страхові внески знизяться. І оскільки не менше 94% аварій пов'язано з людським фактором, кількість і серйозність аварій і звернень за страховими виплатами скоротиться. І це також призведе до зниження страхових внесків, так як ціноутворення страхових компаній.