Понад 100 укриттів для безпечного навчання облаштовано за програмою «ЗАХИСТОК: Безпечна освіта»
Райффайзен Банк та KSE Foundation підбивають підсумки реалізації програми «ЗАХИСТОК: Безпечна освіта» — ініціативи, що повертає українських школярів до очного навчання, облаштовуючи укриття у навчальних закладах України.
Програму «ЗАХИСТОК: Безпечна освіта» створено у 2022 році як відповідь на освітню кризу, яку спричинила повномасштабна війна. Її ініціювала KSE Foundation у партнерстві з Міністерством освіти і науки України. Найбільшим донором ініціативи став Райффайзен Банк із інвестицією 40 млн грн у створення безпечних укриттів для навчальних закладів.
Станом на 1 червня 2025 року програма «ЗАХИСТОК: Безпечна освіта» має такі результати:
- Понад 100 укриттів облаштовано у школах та садках по всій Україні;
- 37 000 дітей повернулися до очного навчання, попри війну.
Одним із закладів, що отримав нове сучасне укриття завдяки програмі «ЗАХИСТОК», став Тетіївський ліцей №4у Київській області. Тут навчаються 368 учнів, працюють 38 педагогів, а освітній процес включає кадетські класи, профільну філологічну старшу школу та експериментальні майданчики для вчителів.
Школа приймає дітей із 12 сіл громади, серед учнів — внутрішньо переміщені особи, сироти, діти з особливими освітніми потребами, із багатодітних та малозабезпечених родин, а також діти військовослужбовців.
Новозбудоване укриття площею 395 м² має безпечні умови для продовження очного навчання навіть під час тривог.
Знімальна група ТСН побувала в укритті Тетіївського ліцею та підготувала відеоісторію про зміни, які принесла програма «ЗАХИСТОК». Дивіться сюжет на YouTube-каналі ТСН.ua: https://www.youtube.com/watch?v=fT6VTckTLBk
Попри всі зусилля вчителів і батьків, повноцінна освіта під час війни залишається складним викликом. За даними експертів, через регулярні повітряні тривоги учні молодших класів втрачають від 3 до 72 уроків на місяць. Найгірша ситуація — у Сумській області.
Саме тому особливий фокус програми — прикордонні та деокуповані регіони, де навчальний процес найбільше страждає через часті повітряні тривоги та ризики обстрілів.
Онлайн формат, який міг би частково компенсувати втрачений час, не дає бажаного ефекту. Згідно з опитуванням KSE у квітні 2025 року, лише 9% батьків вважають онлайн навчання ефективним. Більшість зазначають хаос, гаджетозалежність та відсутність системності.
Крім того, дані міжнародного дослідження PISA-2022 свідчать: учні із сільських територій значно відстають від своїх ровесників із міст. Різниця в рівні знань з математики, читання та природничих дисциплін еквівалентна чотирьом-п’яти рокам навчання. Це ще раз доводить важливість доступу до якісної очної освіти.