Емпатія та людяність мають бути обов’язковими якостями лідера під час війни, - Олександр Писарук, СЕО Райфу | Raiffeisen Bank Aval Емпатія та людяність мають бути обов’язковими якостями лідера під час війни, - Олександр Писарук, СЕО Райфу #2 | Raiffeisen Bank Aval
Новий зручний застосунок MyRaif
Завантажити Завантажити
Увійти Перекази та Платежі
Емпатія та людяність мають бути обов’язковими якостями лідера під час війни, - Олександр Писарук, СЕО Райфу #11 | Raiffeisen Bank Aval Емпатія та людяність мають бути обов’язковими якостями лідера під час війни, - Олександр Писарук, СЕО Райфу #12 | Raiffeisen Bank Aval Емпатія та людяність мають бути обов’язковими якостями лідера під час війни, - Олександр Писарук, СЕО Райфу #13 | Raiffeisen Bank Aval Емпатія та людяність мають бути обов’язковими якостями лідера під час війни, - Олександр Писарук, СЕО Райфу #14 | Raiffeisen Bank Aval Емпатія та людяність мають бути обов’язковими якостями лідера під час війни, - Олександр Писарук, СЕО Райфу #15 | Raiffeisen Bank Aval Емпатія та людяність мають бути обов’язковими якостями лідера під час війни, - Олександр Писарук, СЕО Райфу #16 | Raiffeisen Bank Aval
Ukr
06 Листопада 2023

Емпатія та людяність мають бути обов’язковими якостями лідера під час війни, - Олександр Писарук, СЕО Райфу

Директивна модель лідерства в Україні перестала бути актуальною ще до війни. Цим своїм баченням Олександр Писарук, голова правління Райффайзен Банку, поділився з учасниками Саміту СЕО від видання Forbes Ukraine.

Сучасний бізнес – це, передовсім, командна робота, що вимагає колективних рішень. Модель лідерства, яка впроваджується в Райфі, є фасилітацією консенсусу або колективного прийняття рішення. Лідер в цій моделі виконує роль диригента оркестру.

За словами Олександра Писарука, в сильній компанії працюють сильні керівники, яскраві особистості, співіснують різні думки, кожна з яких має значення. Це нормально, коли керівники при обранні найоптимальнішого рішення спочатку сперечаються, наводять свої аргументи, розглядають ситуацію з різних боків. Це складний процес. «Лідер має фасилітувати дискусію і забезпечити ухвалення рішення, з яким усі погоджуються», - вважає він.

Важливою якістю сучасного лідера має бути емпатія, тобто вміння відчувати емоційний зв'язок з людьми, встановлювати цей зв'язок, бути щирим та співучасним, бути людяним. «Емпатія під час війни трансформувалася в людяність», - наголосив голова правління Райффайзен Банку.

До повномасштабної війни стандартною реакцією керівників на кризи було скорочення витрат, структури та персоналу – так рекомендують бізнес-книги. У Райфі вже у перші дні війни з’явилося спільне відчуття, що під час війни, найбільшої сучасної трагедії українського народу, не можна так робити.

«Тому ми 24 лютого 2022 року одразу ухвалили рішення, що не будемо нікого скорочувати, а будемо релокувати наших працівників подалі від зон бойових дій, на захід України та за кордон, оплачувати проживання та харчування. І банк релокував більш ніж 5000 людей – працівників із родинами, щонайменше три місяці оплачував їм проживання та харчування, витративши на це разом в Групою Райффайзен щонайменше 20 млн євро. Це емоційне рішення було проявом піклування про безпеку людей. І воно було прийнято швидко, автоматично», – згадує Олександр Писарук минулорічні події.

При цьому в Райфі зберегли баланс між необхідністю убезпечити людей і тим, що потрібно забезпечити безперервність сервісу для клієнтів 24/7, щоб вони мали доступ до своїх коштів, могли комфортно проводити операції, фінансувати бізнес, імпорт, експорт, завозити критично важливе для України обладнання, своєчасно виплачувати зарплати. «Ми допомагали нашим клієнтам інкасувати готівку, впровадили для українців обмін готівкової гривні на валюти європейських країн, чого на той момент не робив жоден банк, прибрали комісії за переказ коштів, одні з небагатьох продовжували фінансувати посівну та критично важливі галузі», - підкреслив керівник Райфу.

Коли лідер приймає людяні рішення, йому простіше слідувати принципам, в яких найголовніше – це люди, співробітники та клієнти. Саме у війну час доводити задекларовані цінності. Якщо лідер живе цінностями, їх простіше впроваджувати в компанії. «І усі ми, керівники, маємо зберегти ту людяність, яка надбали під час війни», - резюмував Олександр Писарук.