Трудові книжки в електронному вигляді #3 | Raiffeisen Bank Aval Трудові книжки в електронному вигляді #4 | Raiffeisen Bank Aval
Новий зручний застосунок MyRaif
Завантажити Завантажити
Увійти Перекази та Платежі
Трудові книжки в електронному вигляді #13 | Raiffeisen Bank Aval Трудові книжки в електронному вигляді #14 | Raiffeisen Bank Aval Трудові книжки в електронному вигляді #15 | Raiffeisen Bank Aval Трудові книжки в електронному вигляді #16 | Raiffeisen Bank Aval Трудові книжки в електронному вигляді #17 | Raiffeisen Bank Aval Трудові книжки в електронному вигляді #18 | Raiffeisen Bank Aval
Ukr
18 Березня 2021

Трудові книжки в електронному вигляді

На початку лютого було прийнято законопроект, який передбачає поступовий перехід протягом п’яти років від паперових трудових книжок до електронних.


Документ «Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо обліку трудової діяльності працівника в електронній формі» набуде чинності через три місяці з дня його опублікування. Отже через п’ять років всі трудові книжки будуть в електронному вигляді.

Законопроектом запроваджується облік трудової діяльності працівника в електронній формі в Реєстрі застрахованих осіб Державного реєстру загальнообов’язкового державного соціального страхування. В цьому реєстрі формується страховий стаж фізичної особи, який використовується для призначення пенсії та виплати лікарняних.

Передбачено, що наповнювати відомості будуть як роботодавці, так і безпосередньо застрахована особа. Дані до реєстру будуть вноситись через веб-портал електронних послуг Пенсійного фонду України у вигляді сканованих або оцифрованих копій документів (трудової книжки, довідок, якщо стаж не підтверджений записом до трудової книжки, тощо) з обов’язковим накладанням страхувальником або застрахованою особою кваліфікованого електронного підпису (КЕП). Отже кожній фізичній особі необхідно буде мати власний КЕП.

Електронна трудова книжка забезпечить можливість органу ПФУ призначати фізичній особі пенсію автоматично (без звернення). Людині не треба буде збирати документи, які підтверджують весь період її трудової діяльності. Вся інформація буде в реєстрі, бо буде вноситися при зміні місця роботи протягом її трудової діяльності. Це дозволить оформляти пенсію онлайн через особистий електронний кабінет на сайті електронних послуг ПФУ або сайті електронного уряду «Дія». Для реєстрації в особистому електронному кабінеті ПФУ також необхідна КЕП.

Фізичній особі не треба буде стояти в чергах, щоб подати документи для призначення пенсії або для її перерахунку. ПФУ зобов’язаний буде після набуття права на соціальну виплату або пенсію інформувати громадянина про можливість її отримання та її розрахунковий розмір.

Разом з тим у громадянина зберігатиметься право вибору: погодитися з розрахунковим розміром або надати відомості про отримувану заробітну плату за період до 2000 року (до запровадження персоніфікованого обліку), якщо підприємства, на яких він працював, продовжують свою діяльність або надали документи до архіву.