«Е-підприємець»: нові цифрові послуги для бізнесу #3 | Raiffeisen Bank Aval «Е-підприємець»: нові цифрові послуги для бізнесу #4 | Raiffeisen Bank Aval
Бережіть себе. Все онлайн в Raiffeisen Online.
Завантажити Завантажити
Увійти Перекази та Платежі
«Е-підприємець»: нові цифрові послуги для бізнесу #13 | Raiffeisen Bank Aval «Е-підприємець»: нові цифрові послуги для бізнесу #14 | Raiffeisen Bank Aval «Е-підприємець»: нові цифрові послуги для бізнесу #15 | Raiffeisen Bank Aval «Е-підприємець»: нові цифрові послуги для бізнесу #16 | Raiffeisen Bank Aval «Е-підприємець»: нові цифрові послуги для бізнесу #17 | Raiffeisen Bank Aval «Е-підприємець»: нові цифрові послуги для бізнесу #18 | Raiffeisen Bank Aval
12 Листопада 2021

«Е-підприємець»: нові цифрові послуги для бізнесу

У серпні цього року стартував  експериментальний проект «е-Підприємець», мета якого – спростити умови започаткування та провадження підприємницької діяльності за допомогою електронних послуг, що надаватиме платформа.

Уряд визначив, що на «е-Підприємець» в експериментальному порядку можна отримати послуги, які стосуються зокрема:

  • реєстрації фізичної особи підприємцем;
  • реєстрації змін до відомостей про фізичну особу-підприємця, що містяться в Єдиному державному реєстрі юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань;
  • реєстрації створення товариства з обмеженою відповідальністю на підставі модельного статуту;
  • реєстрації переходу товариства з обмеженою відповідальністю на діяльність на підставі модельного статуту;
  • подання повідомлення про використання або про відмову від використання єдиного рахунку;
  • реєстрації платником єдиного податку;
  • реєстрації платником податку на додану вартість;
  • видачі ліцензії на право оптової торгівлі алкогольними напоями;
  • видачі ліцензії на роздрібну торгівлю тютюновими виробами;
  • видачі ліцензії на роздрібну торгівлю алкогольними напоями;
  • видачі ліцензії на право оптової торгівлі тютюновими виробами;
  • видачі ліцензії на оптову торгівлю пальним (за відсутності місць оптової торгівлі пальним);
  • видачі ліцензії на зберігання пального (виключно для потреб власного споживання чи промислової переробки);
  • видачі ліцензії на оптову торгівлю рідинами, що використовуються в електронних сигаретах;
  • видачі ліцензії на роздрібну торгівлю рідинами, що використовуються в електронних сигаретах;
  • видачі довідки про внесення місця зберігання алкогольних напоїв та тютюнових виробів до Єдиного державного реєстру місць зберігання;
  • реєстрації РРО та програмного РРО, а також пошуку фіскального чека;
  • повідомлення про прийняття працівника (працівників) на роботу;
  • реєстрації декларації відповідності матеріально-технічної бази суб’єкта господарювання вимогам законодавства з питань пожежної безпеки;
  • подання інформації про попит на робочу силу (вакансії);
  • реєстрації потужностей операторів ринку харчових продуктів;
  • реєстрації декларації відповідності матеріально-технічної бази вимогам законодавства з питань охорони праці;
  • видачі дозволу на початок виконання робіт підвищеної небезпеки та початок експлуатації (застосування) машин, механізмів, устаткування підвищеної небезпеки;
  • відкриття банківського рахунку.

При цьому Уряд визначив, що перелік таких послуг не є виключним, він може бути збільшений або зменшений протягом строку реалізації проекту відповідно до рішення Міністерства цифрової трансформації та Міністерства економіки з урахуванням пропозицій центральних органів виконавчої влади.

Електронні послуги надаються через Єдиний державний веб-портал електронних послуг «Дія» з урахуванням готовності його програмних та технічних засобів. На даний момент підприємцям доступно одинадцять адміністративних послуг:

  • автоматична реєстрація ФОП та внесення змін про ФОП;
  • закриття ФОП;
  • реєстрація ТОВ на підставі модельного статуту;
  • перехід юридичної особи на діяльність на підставі модельного статуту;
  • декларація платника єдиного податку;
  • реєстрація потужностей оператора ринку;
  • внесення змін до потужності оператора ринку харчових продуктів;
  • припинення реєстрації потужності оператора ринку харчових продуктів;
  • декларування зміни цін на товари;
  • отримання довідки про доходи.

Вказані послуги є доволі шаблонними та цілком можуть бути опрацьовані штучним інтелектом. В даному випадку портал «Дія» виступає аналогом вікна для подачі документів, тоді як рішення все одно прийматиме уповноважений орган.

Серед послуг, доступних на Єдиному державному веб-порталі електронних послуг, доволі цікавою виглядає послуга «Дія.QR». Вказана послуга надає можливість бізнесу формувати QR-код, скануючи який через застосунок «Дія», громадянин відправлятиме на електрону адресу, закладену в код, засвідчену електронно-цифровим підписом копію свого паспорта та ідентифікаційного коду.

Зазначена можливість значно спрощує порядок ведення бізнесу, основою якого є ідентифікація особи та отримання копій відповідних документів. Зокрема, за допомогою такого QR-коду та самого лише застосунку «Дія» можуть укладатися складні підрядні договори на виготовлення цінних індивідуальних речей (виготовлення меблів, ювелірних виробів, дороговартісного одягу тощо). Такий механізм може сприяти розвитку агентських послуг у сфері нерухомості, позитивно вплинути на торгівлю товаром, який потребує реєстрації (зброя, транспортні засоби), та на будь-які інші сфери бізнесу, які потребують укладення письмових договорів із ідентифікацією осіб.

Враховуючи всебічну підтримку напрямку цифровізації державницьких процесів, найближчим часом можна очікувати стрімкого збільшення кількості послуг, які можна буде отримати підприємцю за допомогою власного ЕЦП та онлайн-платформи «Дія».

У свою чергу така тенденція може дійсно зменшити випадки шахрайства із персональними даними, оскільки електронні документи є надійнішими за паперові, зменшити тривалість бюрократичних процедур, мінімізувавши у них корупційну складову, та позитивно вплинути на інвестиційну привабливість нашої держави.          

Михайло Войцеховський

Адвокат, старший юрист ЮФ «Антіка»