Нові горизонти автотюнингового бізнесу #3 | Raiffeisen Bank Aval Нові горизонти автотюнингового бізнесу #4 | Raiffeisen Bank Aval
Новий зручний застосунок MyRaif
Завантажити Завантажити
Увійти Перекази та Платежі
Нові горизонти автотюнингового бізнесу #13 | Raiffeisen Bank Aval Нові горизонти автотюнингового бізнесу #14 | Raiffeisen Bank Aval Нові горизонти автотюнингового бізнесу #15 | Raiffeisen Bank Aval Нові горизонти автотюнингового бізнесу #16 | Raiffeisen Bank Aval Нові горизонти автотюнингового бізнесу #17 | Raiffeisen Bank Aval Нові горизонти автотюнингового бізнесу #18 | Raiffeisen Bank Aval
Ukr
05 Червня 2019

Нові горизонти автотюнингового бізнесу

Співзасновник Vilex Group Олексій Шляхов розповів, як побудувати бізнес, грунтуючись на бажанні зберегти автомобіль в ідеальному стані від пошкоджень на вітчизняних дорогах. А також про те, як опинившись в непростому становищі у зв'язку з раптовим початком АТО, перевезти бізнес і колег в нове місто, яким став Київ, і почати з точки нуль.

На вулицях міста часто зустрічаються яскраві машини, які не можна не помітити. Іноді це щось зовсім незвичайне, наприклад, повністю дзеркальне авто або ультрамодні кольори незвичайних відтінків, комбіновані в різноманітних варіаціях. Також увагу привертає доглянутість і глянцевість. І це все - автоплівки.

Просторе світле приміщення з вікнами в підлогу, гібіскусами, восковим плющем і монстерою. А далі - як в автосалоні преміум-класу. Кілька хлопців поруч з глянцевим Porshe Panamera шоколадного кольору. Здалеку здається, що хлопці авто просто гладять руками. Насправді ж вони обклеюють його димчасто-прозорою плівкою. Автомобіль необхідно зробити матовим, не змінюючи колір. «Таким чином ми закриємо два питання, - говорить Олексій Шляхов, співзасновник« Вайлекс Груп», - зробимо поверхню стійкою до пошкоджень і змінимо стандартний дизайн на індивідуальний. При цьому плівку можна в будь-який момент зняти і повернути автомобілю первозданний вигляд».


У компанії в Києві два приміщення для автотюнингу, де одночасно можна працювати з дванадцятьма автомобілями. В основному це преміум-сегмент. Клієнти Vilex переважно з Києва, при цьому є й з інших великих міст України та Білорусі.

Також компанія розвиває свій магазин Plenka.market, що спеціалізується на автоплівках і супутніх товарах. «Ми працюємо по всій Україні, здійснюємо доставку в усі міста країни, щодня покращуємо якість наданого нами сервісу», - каже Олексій. І ще один напрямок діяльності «Вайлекс Груп» - послуги з архітектурного обклеювання будівель і споруд.

Відтоді, як всі три співзасновники повірили в свою ідею і відкрили спільний бізнес в Донецьку, минуло 8 років. І п'ять років з моменту другого народження компанії в Києві після переїзду.

Амбіції та ідеї

Починалося все, зі слів Олексія, із звичайного захоплення. Інтерес до автомобілів, бажання спробувати щось нове і призвело до заняття тюнінгом. З кожним днем навички удосконалювалися, а часу йшло на хобі все більше. Так і з'явилася ідея про заробіток, а точніше - про улюблену справу.

Олексій почав вивчати приклади підприємців, які виростили бізнес з хобі. Паралельно заглиблювався в тему автотюнінгу, шукав ліквідні продукти, був заповзятливий. Йому попалася інформація про цікаву новинку - антигравійну захисну плівку для авто. «Я спочатку не міг повірити, що в світі існує такий продукт, таке рішення. Як прозора плівка може захищати від каменюк? Як вона може сама собою відновлюватися, а подряпини зникати просто від нагрівання на сонці?» - згадує він.

На той момент для підприємця це звучало фантастично. Це й запалило. Олексій знайшов, де можна купити таку плівку. Але виявилося, що не все так просто. Виникли складності в інсталяції плівки. Крім того, продукт коштував досить дорого. А ринок на той момент був заповнений дешевими аналогами низької якості і підробками.

І тут сталося те, чого майбутній підприємець підсвідомо чекав. На українському ринку з'явилися виробники, які готові були до співпраці і хотіли передати свій бренд в надійні руки. Так Vilex став офіційним представником найкращих у своєму сегменті зарубіжних брендів.

Після одного з них Олексій зрозумів, що у його хобі є бізнес-майбутнє. І це був продукт, який залишив конкурентів на три роки позаду. Плівки були недешевими і підходили тільки для преміум-сегмента. «Це був 2010 рік. Країна потроху відходила від кризи. Банки знову почали давати кредити, а люди купувати нові машини. І ми ризикнули зробити ставку на преміум», - згадує підприємець.

Захисні плівки, на думку Олексія, - мастхев для авто на сьогоднішній день. Навіть виробники не випускають машини без них. «Ми весь час аналізуємо свій бізнес, щоб розуміти, де ми заробляємо більше, що для нас продуктивніше, а головне, які цілі і завдання визначають завтрашній день!»

Згодом компанія розширила асортимент і додала послугу зі зміни дизайну авто. За рахунок вінілової плівки можна отримати такі кольори, які фарбуванням досягти неможливо. Це виявилося дуже затребуваним. 


«У цього продукту є свої шанувальники. Є такі, хто робить це стабільно раз на рік. Ми можемо передбачити їх появу у нас з точністю до місяця», - каже підприємець.

Ці клієнти стежать за трендами і часто замовляють кольори, які на піку моди. Виробники плівок також враховують фешн-тенденції і оперативно оновлюють палітру. Найпопулярніший колір минулого року - сірий матовий. «Взагалі матовий - це тренд останніх років. Але якщо замовляти матове авто із заводу - чекати його довше і додавайте до базової ціни п'ять-сім тисяч євро. А якщо фарба раптом пошкоджується, виправити це в рази складніше, ніж при звичайному фарбуванні. З плівкою цих проблем немає і вартує обклеювання набагато дешевше. Візуально ж різниці немає», - каже Олексій.

За роки роботи в сфері тюнінгу були виконані абсолютно різні і часом непередбачувані, так би мовити, оригінальні замовлення. Крім різноманітних колірних рішень реалізовувалися і брендування. За допомогою плівки можливо виконати практично всі побажання, що стосуються модернізації і зміни кольору вашого автомобіля.

Олексій Шляхов: «Якби я починав все спочатку, я б швидше масштабував бізнес. Зараз розумію, що боятися цього не треба. Не треба чекати, коли це станеться саме собою. Наш головний ресурс - це час. Тому важливо вміти правильно розподіляти свій і за таким же принципом побудувати роботу своїх підлеглих. Важливо не забувати про те, що метою має бути прагнення до досконалості, а не сума на банківському рахунку. Вважаю важливим для себе і раджу іншим безперервно розвивати свої комунікативні навички, вибудовувати максимально комфортні і взаємовигідні відносини абсолютно у всіх сферах свого життя. Постановка цілей, планування часу та ресурсів і, безумовно, безперервний і наполегливий рух на шляху до здійснення мети - ось мої головні принципи».


Друге життя

У травні 2014 року Олексій і два співзасновники перевезли компанію з Донецька до Києва. Вони забрали частину колективу і почали все з нуля на новому місці.

«Я п'ять років будував бізнес, напрацьовував клієнтів, зрощував команду. І досяг певного бажаного рівня. І тут все змінилося. Психологічно було дуже складно. Моє завдання полягало у наступній думці - зберегти бізнес і команду. А також я хотів довести собі та всім іншим, що в перший раз вийшло не випадково», - згадує він.

«Наразі чимала частина штату - співробітники, з якими починали в Донецьку. І це важливо і цінно для мене. Адже надійна команда професіоналів - це і є запорука успіху. Ми не забуваємо, ким були вчора, і показуємо, ким можемо стати вже завтра. Зараз я по-справжньому усвідомлюю, що гроші - не найголовніше. Важливіше те, що я знаю і вмію. Що я готовий засукати рукави і почати все з початку. І цього у мене не відняти», - каже Олексій.

«Самому тримати себе в тонусі безумовно допомагало і допомагає спілкування з партнерами і колегами-бізнесменами. Це успішні і розумні люди, готові ділитися досвідом і знаннями. Серед них є й ті, хто паралельно з нами переїхав до Києва. Взаємна підтримка і навіть здорова конкуренція - важлива складова на шляху до успіху», - вважає Олексій.

Командний коучинг

Олексій багато часу приділяє роботі з персоналом. «Я завжди відкритий і готовий до діалогу зі своїми співробітниками. Мені цікаві їхні переживання, сумніви і невдачі, перемоги і радості. Я знаю, як їм допомогти. Я можу показати, де людина витрачає час нераціонально. Підказати, як стати ефективнішим. Я прошу людей звертатися до мене за допомогою в будь-якій ситуації», - говорить він.

Сам підприємець наразі не займається безпосередньо продажами безпосередньо з клієнтами, але навчає цьому свою команду. «Я можу продати наш продукт абсолютно легко. Я знаю процес від і до. Впевненість продавця завжди відчувається. Цим досвідом я і ділюся зі своїми менеджерами», - говорить він.


«Ми співпрацюємо з Райффайзен Банком Аваль від заснування компанії. Вибираємо для себе стабільність, репутацію і надійність. Коли переїхали до Києва, просто перереєструвалися тут. У цьому банку у нас зарплатний проект, основний рахунок і валютні рахунки. Завдяки Райффайзен Банку Аваль ми працюємо з нашими зарубіжними партнерами легко і ефективно. Без проблем відправляємо гроші по всьому світові. Налагодили цей процес і тепер все працює автоматично. Раніше потрібні були додаткові узгодження, багато зайвих дій. Зараз ми розуміємо, що потрібно від нас, і робимо кожну операцію правильно з першого разу. Співробітники банку, з якими працюємо постійно, розуміють, що нам можна довіряти. Швидко реагують на наші прохання, пояснюють і пропонують корисні продукти». Олексій Шляхов, співзасновник Vilex Group