Мерчандайзинг для мінішопу #3 | Raiffeisen Bank Aval Мерчандайзинг для мінішопу #4 | Raiffeisen Bank Aval
Новий зручний застосунок MyRaif
Завантажити Завантажити
Увійти Перекази та Платежі
Мерчандайзинг для мінішопу #13 | Raiffeisen Bank Aval Мерчандайзинг для мінішопу #14 | Raiffeisen Bank Aval Мерчандайзинг для мінішопу #15 | Raiffeisen Bank Aval Мерчандайзинг для мінішопу #16 | Raiffeisen Bank Aval Мерчандайзинг для мінішопу #17 | Raiffeisen Bank Aval Мерчандайзинг для мінішопу #18 | Raiffeisen Bank Aval
Ukr
19 Серпня 2019

Мерчандайзинг для мінішопу

Як на невеликій площі правильно розмістити бажаний асортимент так, щоб продажі були максимальними, розповіла Ольга Карпусь, маркетинг-консультант, екс-директор з маркетингу Cotton Club Україна.

З настанням літа невеликі магазини намагаються розширити асортимент сезонними товарами. Це розумно. Але часто через маленьку площу продукція нагромаджується хаотично. Покупцеві складно знайти потрібний товар. Загальне враження від магазину теж не найкраще. Завітати до нього знову немає бажання. Продажі в кращому випадку не зростають. Але дотримуючись кількох простих правил мерчандайзингу, можна збільшити обсяг продажів на 20-30%.

Частини тіла

Щоб товар купили, треба, щоб його було легко побачити і дістати. Тому товари на рівні очей покупця завжди будуть продаватися найкраще. На ці товари в середньому припадає до 40% обсягу продажів. Друга за обсягом продажів зона знаходиться на рівні витягнутої руки. На неї припадає близько 30% обсягу продажів. Сенс в тому, що покупець може без зайвих зусиль дотягнутися до цікавого йому товару. Розміщуйте в цих двох зонах найбільш продавані і сезонні товари.

Фішка: Часто виробники проводять акції для покупця і паралельно надають бонуси торговим точкам за продаж акційного товару. Крім того, акції великих виробників завжди супроводжуються потужною рекламною підтримкою по ТБ та інших каналах. Розміщуйте таку продукцію на рівні очей і рук і отримуйте не тільки гроші від покупців, а й профіт від виробників. Зона на рівні ніг приносить до 20% обсягу продажів, що теж непогано. Важливий нюанс - тут краще розміщувати упаковки великого розміру. Дрібнота в цій зоні загубиться.

Фішка: В цій зоні намагайтеся розташовувати продукцію так, щоб верхній край упаковки був максимально близький до зони рук. Це згладить межу між зонами і поліпшить продажі. Найбільш невигідна зона - на рівні верхівки і вище. Тут продажі складають приблизно 10% від обороту. Висота її умовна і виведена зі статистики середнього зросту людей.

Фішка: В середньому за статистикою чоловіки вищі за жінок. Тому використовуйте зону верхівки для товарів, які переважно купують чоловіки. Для частини з них зона верхівки буде на рівні очей.

Інфографіка

Рівень верхівки - 1,7-1,8 м - 10% продажів

Рівень очей - 1,5-1,7 м - 40% продажів

Рівень рук - 1,0-1,5 м - 30% продажів

Рівень ніг - нижче 1 м - 20% продажів

Зверху вниз і зліва направо

Найефективніше виставляти товари на полиці вертикальним блоком. Він помітніший. І завжди можна поставити найзатребуваніші позиції на рівні очей, щоб «зачепити» увагу покупця.

Але якщо місця на полицях мало, складно зробити насичені вертикальні блоки. Для того, щоб вони були помітні, їхня ширина повинна бути мінімум 40-50 см. Інакше немає сенсу. Око покупця не вловить межі, а розум - логіку розміщення. Вітрина буде виглядати хаотично. Вихід - робити горизонтальні блоки. Так вийде розмістити поруч більше позицій продукції одного виду. Покупцеві легше буде знайти її на полиці і придбати.

Товарне перехрестя

Товари, які доповнюють один одного, вигідніше викладати поруч. Для продуктового магазину - це набір продуктів, який їдять в один прийом. Наприклад, кава, чай з печивом і цукерками або овочі, зелень і тут же заправки для салату. Для таких груп товарів є кілька варіантів викладки. Перший - тематичні пари. Поруч з продуктом, який користується великим попитом, викладається супутня йому продукція для імпульсних покупок. Другий - створюється спеціальна тематична зона. В одному місці можна знайти все що потрібно, наприклад, до швидкого столу. Напої, снеки, закуски і тут же одноразовий посуд і серветки.

Ніс веде

Один з найбільш недооцінених поки інструментів для залучення і утримання покупця - аромати. Приємний запах в магазині змушує покупця залишитися всередині довше. Зрозуміло, що професійний аромамаркетинг і аромадизайн не найживотрепетніше питання для маленьких магазинів. І навряд чи їхні власники будуть витрачати гроші на спеціальні композиції. Є простий вихід. Можна наповнити магазин потрібним запахом самостійно. Головна вимога тут - доречність. Для продуктового магазину аромат повинен бути смачним і пробуджуючим апетит. Наприклад, кава, свіжі булочки, фрукти. Можна зробити міні-саше, полотняні мішечки наповнити ароматними спеціями - корицею, ваніллю, кардамоном.

Хорошого сезону і хороших продажів!