Інструменти діджитал для агросфери #3 | Raiffeisen Bank Aval Інструменти діджитал для агросфери #4 | Raiffeisen Bank Aval
Новий зручний застосунок MyRaif
Завантажити Завантажити
Увійти Перекази та Платежі
Інструменти діджитал для агросфери #13 | Raiffeisen Bank Aval Інструменти діджитал для агросфери #14 | Raiffeisen Bank Aval Інструменти діджитал для агросфери #15 | Raiffeisen Bank Aval Інструменти діджитал для агросфери #16 | Raiffeisen Bank Aval Інструменти діджитал для агросфери #17 | Raiffeisen Bank Aval Інструменти діджитал для агросфери #18 | Raiffeisen Bank Aval
Ukr
09 Червня 2021

Інструменти діджитал для агросфери

Маркетинг і оптимізація бізнес-процесів - два основних напрямки діджиталізації в агросфері України. Які сучасні діджитал-інструменти час використовувати фермерам? Розповідають експерти.

Існує міф, ніби аграрії - консервативна аудиторія, яка веде записи «в блокноті» і читає газети, але це вже не так. Кожен 8-й користувач інтернету в Україні - це аграрій, за оцінками холдингу «Астарта». Фермери активно використовують смартфони, сайти, соцмережі, IT-рішення. Відвідуваність деяких інформаційних агропорталів становить понад 1 млн осіб на місяць. Напрямком agritech цікавляться десятки тисяч фермерів, судячи з аналізу трафіка. А агрохолдинги і постачальники агро теж залучають на свої сайти тисячі потенційних клієнтів. Отже, на конференції «Digital Agro Day», організованій академією «Академія WebPromoExperts», фахівці обговорили цифровізацію в агросфері.

Цифровий маркетинг для агро

Раніше всі аграрії використовували профільні журнали і виставки для пошуку ключових клієнтів. Зараз стало складніше. Мало «бути в інтернеті», в агросфері необхідно користуватися сучасними цифровими інструментами. Обов'язкові до використання:

1) Веб-сайт. Причому не сайт-візитка з контентом про все. У продажах окремих послуг або агропродуктів допоможуть окремі лендінги.

2) SMM. Просто анонси та новини, посилання на контент різних сайтів - неефективні. Необхідна взаємодія з аудиторією, контент-стратегія.

3) Замість точкової реклами статей і відео - чіткий таргетинг, робота з персонами, кампанії на залучення і утримання аудиторії.

4) Розсилання не масові, а персоналізовані, з підключенням ланцюжків тригерних листів і інтеграцією з мессенджерами.

5) CRM з синхронізацією маркетингу і продажів замість обдзвону менеджерів за базою контактів.

Ігор Ніcсенбаум-Левицький, регіональний директор в Httpool, відзначає 4 головні інструменти пошуку клієнтів в агросфері: SEO-оптимізація та оголошення Google Ads - для отримання трафіка на сайт. Таргетована реклама в соціальних мережах - для повернення потенційних клієнтів. Media (публікації в галузевих і бізнес-медіа, паперових і онлайн) - для розповіді про товари і послуги потенційно зацікавленій аудиторії.

Експерт звертає увагу на те, що в Україні фермери мало використовують LinkedIn, а ця мережа має низку переваг. Сюди приходять для пошуку нових можливостей, кар'єрного зростання. «Якщо компанія орієнтована на експорт, то LinkedIn - ключовий інструмент для пошуку клієнтів і партнерів у B2B. Новинна стрічка тут складається з бізнес-новин. Тут немає ботів. Можливо зорієнтувати аудиторію за індустрією, наприклад, вибрати виробників чи закупівельників зернової продукції або м'ясної, фінансових директорів чи CEO. Відсортувати людей за посадою і функціоналом. Можна вибирати розмір компанії, робити точні посили».

Нюанс всього один: 90% аудиторії заповнюють профілі англійською мовою, і працювати з ними необхідно відповідно.

Богдан Лукіянчук, засновник групи компаній Growex, поділився досвідом залучення клієнтів через відеоролики на YouTube. «Це можливість протестувати продукт, швидко донести інформацію і отримати зворотній зв'язок в коментарях, розповісти про акції і звільнити склади», - говорить він. За його словами, швидкий стрім з телефону працює краще, ніж «вилизане» відео, виробництво якого зайняло 2-4 тижні. Для старту варто зробити хоча б простий канал з одним відео про компанію та її продукти, місії, знятим на телефон. Далі починати регулярно давати новини про те, що корисно вашій аудиторії.

IT-рішення для управління агробізнесом

Для управління середнім агробізнесом підходить створена і апробована в агрохолдингу Astarta система AgriChain. Це єдиний портал з управління агробізнесом як комплексне рішення з управління бізнес-процесами, включаючи інтеграцію з 1:С. Завдяки впровадженню цієї системи сама «Астарта» на 53% зменшила паперовий документообіг, на 18% збільшила працездатність співробітників, за даними Наталії Богачової, директорки AgriChain.

Пропонуються в комплексі або окремо 6 IT-рішень:

AgriChain Land - для управління земельним банком, інтегровано з VkursiZemli.

AgriChain Farm - конструктор бізнес-рішень, від планування сівозміни, технологічних процесів на полі до каналів реалізації продукції. Окремий рекомендований модуль - моніторинг посівів з прогнозуванням врожаю і прибутковості. Простий мобільний додаток підійде агрономам.

AgriChain Barn - управління складською логістикою ТМЦ, контроль переміщення, облік товарів.

AgriChain Logistics - мобільний додаток для контролю перевезення врожаю з поля, пересування машин, оформлення ТТН.

AgriChain Kit - рішення для управління виробництвом, трансформоване під запити кожної окремої компанії, включаючи роботу з документами.

Цифрове землеробство як тренд

Вести облік і контроль стану полів, створювати цифрові карти, управляти аналітичними даними фермерам пропонують за допомогою спеціальних мобільних додатків.

Комплексний інтегратор технологій рослинництва SmartFarming включає:

• автоматизацію управління земельним банком Prozemli для візуалізації картографії та управління завданнями з обліку відносин з власниками, контрагентами: договори, ризики;

• аудит земельного банку за допомогою електронних карт полів;

• трекінг техніки і впровадження систем паралельного водіння для точного землеробства (для аналізу якості водіння використовують зйомки дронами);

• сканування структури ґрунту для планів розпушування і поливу тощо.

Протягом року робиться моніторинг стану посівів за допомогою дронів.

Отримані з супутника карти лягають в основу карт продуктивності полів, які використовуються для прийняття управлінських рішень.

«Геометрія» пропонує програмне забезпечення для управління агровиробництвом. Власне додаток geotrack дає можливість візуального контролю процесу паралельного водіння за допомогою стаціонарних і мобільних пристроїв. Одне з нових рішень - агронавігація Geotrack з автоматичним контролем секцій систем обприскування.

Цифровий агроаналіз

Багато цифрових сервісів пропонують аналіз стану рослин за супутниковим або спектральним аналізом посівів. Експерти звертають увагу на такі помилки фермерів, як відсутність тестування ґрунту і рослин і використання стандартної формули розрахунків і неправильної норми добрив.

Для малого та середнього фермера існують недорогі і безкоштовні рішення, розповів Микола Панчук, керівник напрямку Digital у Yara Україна.

Є безкоштовний функціонал фотоаналізу через смартфон для зернових культур, пшениці і рапсу. Yara IRIX миттєво проаналізує стан рослин і дасть рекомендації щодо застосування азотних добрив.

Результатом аналізу буде Карта внесення добрив для певного поля або ділянки. В інших країнах додаток зв'язаний з сервісами з консультацій та купівлі добрив.

Система Yara Digital Farming включає сенсорний тестер азоту і мобільний додаток YaraChekIT, який дозволяє робити виміри і отримати звіт, скільки потрібно внести добрив під ту чи іншу культуру. Професійний інструмент вимірів N-Tester заміряє хлорофіл в листі рослини і показує вплив засобів захисту рослин, біостимуляторів на рослину.

Yara рекомендує спочатку восени зробити аналіз ґрунту, відправивши зразки у свою сертифіковану лабораторію в Європі. Ціна аналізу доступна - від 400 грн. До сезону фермер отримує рекомендації підбору культур і сортів, які будуть краще рости на даному ґрунті, підказки щодо живлення рослин на весь сезон.

З чого почати діджиталізацію в агро?

Як поділився Петро Мельник, виконавчий директор компанії Agricom Group, яка успішно використовує різні IT-інструменти, перед впровадженням треба поставити собі такі питання:

1) Чи потрібні інновації вашому бізнесу? Слідкуйте за ринком інновацій, але оцінюйте не WOW-ефект, а їх практичність.

2) Які конкретні результати інновації повинні принести? Залучіть фінансистів до оцінки ROI. Багато консультантів з IT-продуктів пропонують безкоштовний прорахунок майбутньої окупності. Керуйтеся двома показниками: зменшення втрат або збільшення прибутку.

3) Як ви збираєтеся долати опір персоналу змінам? Чи вміє ваша компанія працювати з новими ідеями? Чи готові співробітники адаптуватися до нових ідей?

Ще одна порада початківцям: використовувати системи з відкритим API, які не вимагають розгортання серверів, працювати з хмарними рішеннями.