Як створити свій бренд #3 | Raiffeisen Bank Aval Як створити свій бренд #4 | Raiffeisen Bank Aval
Новий зручний застосунок MyRaif
Завантажити Завантажити
Увійти Перекази та Платежі
Як створити свій бренд #13 | Raiffeisen Bank Aval Як створити свій бренд #14 | Raiffeisen Bank Aval Як створити свій бренд #15 | Raiffeisen Bank Aval Як створити свій бренд #16 | Raiffeisen Bank Aval Як створити свій бренд #17 | Raiffeisen Bank Aval Як створити свій бренд #18 | Raiffeisen Bank Aval
Ukr
25 Червня 2021

Як створити свій бренд

Про те, як зробити продукт чи послугу брендом, розповідає співвласниця PR-агентства PointeR Олеся Стойко. 

Щоб зробити свій продукт брендом, так чи інакше треба вкласти в це певний ресурс. Це можуть бути гроші, Ваш час чи експертиза. А часто усі 3 пункти разом.

Бренд (від англ. brand – клеймо, фабрична марка) – це комплекс понять, які узагальнюють уявлення людей про відповідний товар, послугу, компанію або особистість.

Ознаки бренду:

Ім'я: слова чи слово, яке використовується для ідентифікації компанії, продукту, послуги або концепції.

Логотип: візуалізація торгової марки, яка ідентифікує бренд.

Слоган: коротка, але ємка рекламна фраза, рекламний девіз, який описує основну конкурентну перевагу товару або послуги 

Графічні елементи.

Форми: наприклад, упізнавана форма пляшки Coca-Cola.

Кольори.

Звуки: унікальна мелодія або набір нот може позначати бренд, наприклад, рінгтон iPhone.

Аромати:наприклад, троянда, жасмин, мускус аромату Chanel № 5 або характерний запах McDonalds.

Смаки.

Якщо Ваша компанія виробляє чи реалізує продукцію, то щоб зробити її брендом, рекомендую насамперед дивитися в бік реклами. Якщо ж Ваш продукт – сервіс, то варто розглядати для просування й інструменти PR.

Ваш бренд – не тільки для Вас

Важливо усвідомлювати, що Ваш бренд має бути цікавим не лише Вам, а й Вашій цільовій аудиторії. Тому потрібно чітко розуміти свій продукт і через які канали комунікації найкраще можна донести до клієнта його переваги. Отож, візьмемо ідеальний варіант, в якому Ви вже чітко визначилися зі своїм продуктом чи послугою та із усіма атрибутами (назва, лого, слоган тощо). Далі має йти етап, на якому про Ваш продукт повинен дізнатися той, хто його захоче купити (його цільова аудиторія – ЦА).

Важливі кроки:

Аналізуємо свій ринок та активність конкурентів.

Ви точно ставите собі когось у приклад та на когось рівняєтеся. Спостерігайте, вивчайте, як ця людина чи компанія поводиться публічно, аналізуйте, що можна перейняти з її поведінки, а що можна відкоригувати/покращити чи зробити по-іншому.

Формуємо цілі та завдання, яких хочемо досягти.

Йдеться передусім не про бізнес-цілі, а власне про бренд. Яким Ваш продукт чи послуга мають бути в очах інших? Як вони вирізнятимуться з-поміж інших на своєму ринку? Скільки часу потрібно, щоб на них звернули увагу та зацікавилися? Де і якими Ви хочете їх бачити за півроку/рік/два для свого клієнта?

Вивчаємо та аналізуємо свою цільову аудиторію.

Дайте собі відповіді на запитання: хто купує мій продукт/послугу? Чи збігається ця аудиторія з тим портретом ЦА, який Ви уявляли раніше чи який би хотіли бачити в ідеалі? Якщо ні, то чи хочете це змінити та в який спосіб? Де можна знайти цю цільову аудиторію? Чи правильно Ви ведете поточну комунікацію зі своїм клієнтом тощо?

Виводимо інсайт цільової аудиторії. 

Інсайт – основна характеристика, перевага або «родзинка» вашого продукту чи послуги, на яку реагує потенційний клієнт. На основі цих інсайтів будується позиціонування та ключові повідомлення, які необхідно донести, щоб на нас звернули увагу ті, хто треба. Це, мабуть, найскладніша частина усієї стратегії, яка часто потребує залучення фахівців з комунікацій.

Визначаємо інструменти, формуємо тактику.

Слід пам’ятати, що цінності та інтереси у кожного різні, тож комунікація для кожного повинна бути різна. Різниця між інтересами цільової аудиторії може бути вікова, статева, соціальна, культурна тощо. Відповідно до цього ми і визначаємо канали, за допомогою яких можна достукатися до того чи іншого клієнта.

Канали комунікації

Якщо Ви чітко розумієте свою цільову аудиторію, далі справа за тим, через які канали комунікації найкраще можна донести до клієнта інформацію про свій бренд.

Є кілька напрямків, за якими можна умовно поділити бізнеси.

1. Якщо первинним у вашому бізнесі є продукт, рекомендую концентруватися на ньому та йти в більш рекламні формати. Це передусім стосується виробництва чи реалізації продукції в сегменті В2С (наприклад, продаж вінтажних виробів чи еко-сумок, магазини, створення подарунків, виробництво сирів тощо).

Якщо у Вас невеликий бюджет на рекламу, оптимально насамперед концентруватися на соцмережах. Вони дають велике охоплення, можливість створити бізнес-сторінку продукту, добре відтаргетувати свою цільову аудиторію та скоригувати рекламну кампанію «по ходу». Окрім того, на цих майданчиках Ви можете співпрацювати з лідерами думок та їхньою готовою цільовою аудиторією.

2. Якщо первинним у Вашому бізнесі є послуга (адвокат, психолог, стиліст, аудитор, маркетингові чи інші консалтингові послуги), головне тут – людина та її репутація.

В цьому випадку слід передусім концентруватися на розвитку власного бренду професіонала. Почати можна, системно підтримуючи цей імідж у LinkedIn та Facebook: на власних сторінках, у тематичних спільнотах, коментарями в інших експертів ринку тощо. А також ділитися своєю експертизою з допомогою експертних колонок на спеціалізованих онлайн-ресурсах та в суспільно-політичних ЗМІ, що висвітлюють вашу тематику.

3. Є й такі бізнеси, де послуга чи людина та продукт займають рівноцінне місце (виробництво парфуму, моделювання одягу, авторський освітній проект, розробка веб-сторінок, продакшн-студія тощо).

Це, мабуть, найбільш цікавий напрямок бізнесу, який потребує креативнішого підходу та міксу інструментів. В ідеалі такі речі розглядати індивідуально, але з найпоширеніших каналів комунікації тут також можна звернути увагу на соцмережі, співпрацю з лідерами думок і поєднувати в комунікації як інструменти PR, так і реклами.

 Також не забувайте, що комунікацію Вашого бренду важливо вбудовувати в інформаційну повістку сьогодення. Це те, що цікавить людей найбільше в даний момент. Якщо Ви зможете актуалізувати свої комунікаційні меседжі, то у Вас значно більше шансів бути почутими. Іншими словами, говорити треба мовою, яку Ваша цільова аудиторія розуміє, і на теми, які їй цікаві чи «болять».